![]() |
Nieuwe glazen Heineken
Heineken vervangt de komende weken 3,1 miljoen glazen bij haar afnemers. In de nieuwe glazen kan 25 cl in plaats van 22 cl, waardoor de prijzen waarschijnlijk iets hoger komen te liggen. (De echte meerprijs voor uitbaters is 3 cent.) Zijn we voor of tegen?
http://www.hetparool.nl/nieuws/2005/OKT/11/eco2.html |
we zijn met zijn allen zo blij dat het duurder word
DUH ! wat denk jij ? (n) |
Ik ben sowieso tegen heineken. Boeit me geen fuck in wat voor glas.
|
wilde ik ook posten maar ik post al zovaak negatief :p
|
Ik drink geen bier :)
|
Citaat:
|
Nogal onzin.
|
dat de drinker zoals gewoonlijk weer eens genaaid wordt en dat je wel tegen kan zijn maar er eigenlijk toch niets aan kan doen want als je met je zatte kop in de kroeg staat het je allemaal geen hol uitmaakt of je 0.22 of 0.25 liter bier krijgt begint me eigenlijk wel te irriteren, maarja ik zal er in de kroeg niet minder om drinken
|
De enkele keer dat ik bier doe, doe ik geen Heineken.
Dus in wat voor glas ze het doen zal mij de testicels niet doen laten kriebelen. |
fok dat, gewoon eige bier meeneme
|
Citaat:
Mij zal het overigens aan m'n reet roesten of er 0.22 of 0.25 cl in zit en als het dan 3 cent meer gaat kosten kan me eigenlijk ook niet zo heel veel schelen. |
als er 3 cl meer in zit en je betaalt maar 3 cent meer zou ik niet klagen? dan is ie in verhouding goedkoper
|
o grapje dat is natuurlijk niet voor de consument
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede is bier uit een blikje inferieur aan een koud biertje uit de tap en als je al zo nodig blik moet drinken doe dat dan alsjeblieft thuis en kom vooral niet naar de kroeg. |
true, maar in de crisistijden is het wel handig
|
'Het voordeel is dat je iets langer doorkan' Whoepie, 3cl, Dat scheelt al gauw zo'n 3 seconde :s En dan ook nog meer betalen in verhouding :mad:
|
kan me echt niets schelen :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je in de kroeg komt dan kom je daar over het algemeen voor de gezelligheid en om een biertje te drinken. De enige reden dat die kroeg kan bestaan is door de verkoop van drank en eventueel eten. Dan zit je dus niet te wachten op mensen die daar 6 uur zitten met een six pack bier en niets kopen want dat levert geen geld op. Stel je nu eens voor dat iedereen zou denken: "Ik heb geen geld, maar nog wel een six pack bier en zin om in de kroeg te gaan zitten." Dan verkoopt de kroeg dus geen drank meer en heeft dus geen omzet en gaat daardoor failiet en kan je niet meer in de kroeg zitten. And besides als je geen geld hebt om in de kroeg te zitten maar nog wel bier hebt dan blijf je toch lekker thuis. Je nodigt een paar vrienden uit en je gaat gezellig met z'n allen een filmpje kijken. Het kost jou bijna geen geld en je hebt nog een leuke avond ook (Y). |
^tering je lijkt me vader wel, tenminste vooral dat stukje "stel je voor dat iedereen eens zo zou denken/doen". ach ja..ik denk boeieeee..
|
Citaat:
|
nee duh, maarja alsof je daar elke week met je bier zal zitten haha..maarja dan nog don't care
|
Citaat:
|
Ik drink toch nauwelijks bij het uitgaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
hypotheses uit grootmoeders tijd voortaan achterwege laten yo. (y) |
Citaat:
|
ach, Amstel heeft die glazen nu ook, en in mn stamkroeg betaalde ik voor een Amsterdammer van 1,90 toch altijd al 2,- omdat die 10c me niet konden boeien, en nu met die nieuwe amsterdammertjes is de prijs verhoogd naar 2,-. Ik ga er dus niks op achteruit (y)
|
ik vind het een hele goeie zaak dat de glazen verbeterd zijn. Bij het cafe waar ik werk zijn de prijzen niet verhoogd...
|
Citaat:
|
Als het zo is dat er 3 cent per glas bij komt, wordt het toch meer. Als een biertje in de kroeg 1,70 kost, dan gaan ze er echt geen 1,73 voor vragen hoor :s
|
als je al ziet hoeveel bier er verspild wordt doordat er gewoon slecht getapt wordt moeten ze niet zeiken over die paar centiliter. Door de nieuwe vorm gaat het bier minder snel wervelen, dus wat dat betreft besparen ze mss juist wel bier.
|
Halve liters moeten ze er van maken!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals al eerder gezegd hier, Heineken is geen bier maar slootwater met alcohol dus het zal mij een rotzorg zijn hoe duur ze het maken. :)
|
fok heiniken, dus fok heiniken glazen.
|
Citaat:
heinEken dus. En tja, tis kutbier. Bij Dommelsch hebben ze dat ook gedaan en prompt kwam er overal 10 cent bij het glas op. Afzetters. Nou was de prijs voor een glas pils al 2 jaar niet omhoggegaan maar toch. |
Citaat:
|
Als ze goedkoper zouden zijn zou ik het prima vinden. Kleinere glazen is vaker een 'vers' biertje :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
3 cL is echter zo'n minimale hoeveelheid dat je dit altijd in de laatste slok mee zult nemen, en nooit zul je je glas er langer om laten staan. 25 cL gaat zeker even snel op als 22 cL.
|
3 cl is het verschil tussen een blikje en een flesje bier,
een verschil wat ik eigenlijk nog nooit gemerkt heb tijdens het drinken |
Citaat:
tja je zult het niet echt merken natuurlijk maar toch op een avond van 10 bier is het toch meer dan 1 glas... |
hmmm.. nu hebben ze de amsterdammertjes vervangen voor deze glazen bij mij in de buurt... maar dan dezelfde prijs
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30. |