![]() |
[SK] Cryptische defenitie
Citaat:
Alvast bedankt! Steven... |
is dat niet gewoon de 2 bij bijvoorbeeld 2 Ag?
|
Ik heb dus echt geen idee... Het hoofdstuk gaat trouwens over reactiesnelheden, ik snap er geen fuck van, de hele klas niet, onze leraar kan niet uitleggen.... Groot probleem.. Morgen toets (8.25 uur) ik snap het nog voor 0,0%
|
En deze vraag dan:
Cyclopropaan kan worden omgezet in propeen. Dit proces noem je isomerisatie. Per mol komt bij dit proces 20kJ aan warmte vrij. De activeringsenergie bedraagt 272 kJ mol^-1. a. Geef de reactievergelijking van dit proces in structuurformules, hij is waarschijnlijk heel makkelijk maar ik snap er niks van.. Please kan iemand mij helpen!??\s |
Citaat:
|
oh dus bij 3H2O is dat dan 3 bijv.?
Nou dan neem ik mijn woorden terug, ik snap nu 0,01%! Iig bedankt... |
Citaat:
Code:
C |
Citaat:
|
Ah zo, want pro- was drie ofzo en cyclo zat het in een cirkeltje en propeen wat met één dubbele binding....
|
Nog een leuke:
In een reactievat van 10.0 liter verloopt de volgende reactie: 2NO(g) + O2(g) --> 2NO2(g) In een tijdsbestek van 120 seconden blijkt zich in het reactievat 10.0 mmol NO2 te hebben gevormd. Bereken de gemiddelde reactiesnelheid gedurende dit tijdsbestek... Nou ik heb dus werkelijk geen idee.... |
de eenheid van reactiesnelheid is mol L-1 s-1
daar kan je makkelijk uit halen dat k = 0,0100 mol / (10,0L*120s) = 8,33 * 10-6 mol L-1 s-1 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29. |