![]() |
Leraar doven/ Doventolk
Als deze topic al is geplaats sorry hiervoor.
Ik zou graag wat meer willen weten over de opleiding leraar doven en over de opleiding doventolk. Wie o wie kan mij helpen??? dank je Kussssssssssssss |
Je hebt een opleiding op de Hogeschool van Utrecht (HBO dus), en eentje aan de Universiteit van Amsterdam. Die in Amsterdam is onder andere erg gericht op taal op zich, taalverwerving en daarnaast het leren van NGT. De opleiding in Utrecht is meer gericht op het beroep, Amsterdam minder.
In Utrecht kun je kiezen tussen de opleiding voor tolk, of die van leraar. Ik wil deze opleiding volgend jaar ook gaan doen. Ben ik Amsterdam en in Utrecht wezen kijken, Utrecht sprak mij het meest aan. In Amsterdam is de opleiding een stuk wetenschappelijker. Ook zit de opleiding in Amsterdam ergens in een gebouwtje in een verre hoek op de vierde verdieping. In Utrecht is het groter, met een eigen studentenvereniging enzo. Vond het er daar veel gezelliger uitzien. Hoop dat je hier iets aan hebt! |
Een vriendin van me doet het, ik vraag haar wel of ze je een keer wil mailen.
|
Citaat:
Mij lijkt zelf leraar het leukste :D Ik wist zelf wel dat het is utrecht ook zit..... en ik wil het volgend jaar ook gaan doen. Ik weet dat in november ergens een open dag is.....ff gaan kijken maar maar verder nog informatie over de opleiding zelf????? iemand??? @Gimme more beer: als je dat wil doen graag! kussssssssssssss |
Citaat:
|
Ik heb een orientatiedag gedaan in Utrecht en heb toen een les gehad in doventaal. Echt super interessant om dat een keertje te hebben meegemaakt!
Ik weet van een meisje die ik ken die de studie doet dat het erg leuk is. Gezellige school en goed onderwijs. voor informatie moet je gewoon een open dag bezoeken en een meeloopdag doen! trouwens: de opleiding zit nu nog in een vrij oud en donker gebouw. Maar vbinnen nu en 2/3 jaar is dat helemaal nieuw en mooi geloof ik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30. |