![]() |
reizen met id kaart
gaat even om het volgende:
Mijn zusje heeft nog geen eigen paspoort, ze staat nog bij mijn moeder in t paspoort, wel heeft ze dus een id kaart. Kan ze vanaf hamburg naar turkije vliegen ? want ze heeft dus geen ( eigen) paspoort , maar wel een id kaart |
Staat op die id-kaart niet naar welke landen je mag reizen? :confused:
zoeken is moeilijk:p http://www.paspoortinformatie.nl/nl/...teitskaart.htm |
:eek: (y) (y)
haha, het ging er om dat je dus niet vanuit amsterdam vliegt maar vanuit hamburg... Kennen ze zoiets wel in duitsland.. ( oke ze hebben een ausweis.. maar dat is niet t zelfde) |
Het maakt niet uit waar vandaan je vliegt. Vanuit Turkije moet ze toch ook weer terug? Dan ga je toch ook niet zeggen: "Kennen ze ID-kaarten wel in Turkijke?" :D
|
Met ID kaarten mag je reizen, zolang het maar binnen de EU of Europa is. Welke van die twee weet ik niet zeker.
|
m'n pas zegt: alle landen + Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland. Dus ja, je kan hiermee in Turkije komen vanuit een land dat ook op de ID staat.
|
nou goed !
dank u ! |
Tuurlijk kan dat, het staat toch erop in welke landen je met dat ding mag bevinden.
|
nee met een identiteitspas mag je niet naar turkije als ze alleen gaat (wel als ze met mams gaat)
je bent dus verplicht om een paspoort te hebben nog een feit: als je trug wilt moet je paspoort minimaal nog 1 maand geldig zijn, ander kun je wel een problemen krijgen bij de douane in Turkije |
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoel je "alle landen van de EU" oid? ;) |
Citaat:
Want het geldt niet in het algemeen...als volwassene kun je met je id-pas gewoon naar Turkije reizen zonder dat je 'mams' bij je hebt. :p |
Citaat:
Ik ben met kerst en met carnaval in Turkije geweest, met een identiteitskaart maar zonder ouders, geen problemen gehad? Werd ook niks van gezegd door reisorganisatie, terwijl we wel gevraagd hebben of identiteitskaart voldoende was. Dus volgens mij kan je zusje gewoon alleen met een id van Hamburg naar Turkije (en terug ja :p) (y) |
als je met je id kaart gaat zou je wel eens problemen kunnen krijgen......omdat turkije niet op de id-pas vermeld staat :D
|
Citaat:
:confused: ;) (klik als je het wil lezen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op mijn ID staat dat trouwens ook (zo'n nieuw ding).
"Geldig voor reizen naar landen die behoren tot de Europese Unie, alsmede voor Andorra, Liechtenstein, Monaco, San Marino, Turkije, Ijsland en Zwitserland." Geen probleem dus :) |
Waarom moeilijk doen mensen, ik had het antwoord allang gegeven. :p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |