Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Motoren: Snelheid of Touren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1285174)

Martin 15-10-2005 13:51

Motoren: Snelheid of Touren?
 
Als jij een motor zou kiezen, zou jij dan gaan voor een motor waar je lekker mee kan touren of ga je liever voor een sportieve motor zoals een Kawasaki ZX10R? En waarom?

(Voor de gein een extreem filmpje van een ZX10R in actie: ZX10R in actie)

Sportief?
http://www.martin-bakker.nl/files/zx10r.jpg

Touren?
http://www.mundofree.com/burnout/fil...o/goldwing.jpg

henkjanklaas 15-10-2005 14:22

touren op een goldwing :confused: gast.. das een auto op 2 wielen :s

http://motonline.clix.pt/left/clube_...s/ktm1_jpg.jpg
http://www.motoforum.cz/galerie/imag...R_1024x768.jpg
dít is pas motorrijden :D

en verder denk ik als je een tourfiets zegt toch meer aan een Fazer enzo..

ik zou dus meer voor fun (ktm) of voor naked (ducati) gaan :cool:

MightyMarcel 15-10-2005 14:47

ik zou nooit en te nimmer rijden op dat gedrocht van die tweede foto, maar als ik een motor koop is een lekkere tourmotor (een chopper dus) wel t leukste wat mij betreft.

hoewel een sportieve motor ook wel erg leuk kan zijn natuurlijk, maar niet elke dag wat mij betreft.

GroesNap 15-10-2005 14:53

Binnenkort mn rijbewijs, en dan ga ik voor de mooie oude klassieke nostalgische motor (wat een bijvoegelijke naamwoorden).

Het mooist zou een oude Norton ofzo wezen, maar wegens financiele omstandigheden zal het begin wel op een Honda plaatsvinden..

Dukko 15-10-2005 14:55

Ik ga zeker voor de chopper, gewoon lekker recht overeind zitten. (y)

MB 15-10-2005 14:58

Ikw eeet niet niet zeker, ik zou gaan voor een omgebouwde straatracer of voor een semi-sport fiets (als je snapt wat ik bedoel) Want ik zou er mee willen kunnen racen, maar ik heb niet zo'n goede rug, dus ik moet ook lekker kunnen zitten als het nodig is.

Triloxigen 15-10-2005 16:00

Citaat:

Dukko schreef op 15-10-2005 @ 15:55 :
Ik ga zeker voor de chopper, gewoon lekker recht overeind zitten. (y)
Ook mijn keuze...

Lord Alvilon 15-10-2005 16:33

Geen sport, dat is te duur (y)

Sm is leuk. :)

ik denk dat een doorsnee fietsje prima voldoet (y) Fazer, bandit, Sv, vrf enz

MB 15-10-2005 23:58

Overigens was ik eerst altijd van plan om op mijn 18e mijn MotorRBW te halen ipv het autoRBW en dan een (lelijke) oude Honda XT250 of XT500 te kopen en om te bouwen naar SM en mooi te maken. Omdat ik dacht dat ik dat wel kon betalen naast mijn studie (lage aanschaf, bijna geen wegenbelasting en verzekering en niet zoveel onderhoud), maar dat gaat niet lukken dus ik ga eerst mijn autoRBW halen.

GroesNap 16-10-2005 10:58

Citaat:

MB schreef op 16-10-2005 @ 00:58 :
Overigens was ik eerst altijd van plan om op mijn 18e mijn MotorRBW te halen ipv het autoRBW en dan een (lelijke) oude Honda XT250 of XT500 te kopen en om te bouwen naar SM en mooi te maken. Omdat ik dacht dat ik dat wel kon betalen naast mijn studie (lage aanschaf, bijna geen wegenbelasting en verzekering en niet zoveel onderhoud), maar dat gaat niet lukken dus ik ga eerst mijn autoRBW halen.
Doe ik wel :cool:
Juist omdat een auto duurder is enzo, motoren kosten geen drol..

MightyMarcel 16-10-2005 11:00

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 15-10-2005 @ 17:33 :


Sm is leuk. :)


ik zal geen flauwe opmerking maken...
wat bedoel je hier met 'Sm' ?

Lord Alvilon 16-10-2005 12:53

Citaat:

MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 12:00 :
ik zal geen flauwe opmerking maken...
wat bedoel je hier met 'Sm' ?

haha :P doe maar niet.

Sm staat voor Super motorrad. Dit zijn Crossers die zijn "omgedoopt" tot wegmodelen.

Ook wel low speed fun :D Met een sportmotor kan je niet doen waarvoor bedoeld is in nederlands (namelijk hard rijden). Met een Sm kan dat wel, drempels zijn dan zelfs leuk.

http://www.ktmusa.com/EN/images/3693.jpg

WickedDevil 16-10-2005 21:37

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 16-10-2005 @ 13:53 :
haha :P doe maar niet.

Sm staat voor Super motorrad. Dit zijn Crossers die zijn "omgedoopt" tot wegmodelen.

Ook wel low speed fun :D Met een sportmotor kan je niet doen waarvoor bedoeld is in nederlands (namelijk hard rijden). Met een Sm kan dat wel, drempels zijn dan zelfs leuk.

[afbeelding]

die zijn met mn fiets ook leuk hoor (met fiets bedoel ik dus de traditionele fiets ;) )

Tofke_H 18-10-2005 08:35

Als ik er ooit eentje zou kopen dat zou ik een sportief model kiezen, maar ik denk dat ik er nooit eentje zal hebben.

henkjanklaas 18-10-2005 09:58

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 16-10-2005 @ 13:53 :
haha :P doe maar niet.

Sm staat voor Super motorrad. Dit zijn Crossers die zijn "omgedoopt" tot wegmodelen.

Ook wel low speed fun :D Met een sportmotor kan je niet doen waarvoor bedoeld is in nederlands (namelijk hard rijden). Met een Sm kan dat wel, drempels zijn dan zelfs leuk.

[afbeelding]

zo lowspeed is het niet hoor :D (met een beetje vertanding heb je ze zo op de 160km/h) en je vliegt makkelijk met 100 over drempels van 50 km wegen :evil:
en qua acceleratie is bv een KTM 300 emx (2takt) sneller dan een cbr400RR NC29 + meer fun ect : :D

Mark 18-10-2005 11:10

sportief toeren :)

MB 18-10-2005 18:39

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 16-10-2005 @ 13:53 :
haha :P doe maar niet.

Sm staat voor Super motorrad. Dit zijn Crossers die zijn "omgedoopt" tot wegmodelen.

Ook wel low speed fun :D Met een sportmotor kan je niet doen waarvoor bedoeld is in nederlands (namelijk hard rijden). Met een Sm kan dat wel, drempels zijn dan zelfs leuk.

[afbeelding]

Correctie, SM staat voor Super Motard

En met een Sm kan je in Nederland ook niet echt rijden waarvoor hij bedoeld is, want hij is bedoeld voor heuvelachtige gebieden... Maar je kan hemw el gebruiken als funbike ofzo

henkjanklaas 18-10-2005 19:31

Citaat:

MB schreef op 18-10-2005 @ 19:39 :
Correctie, SM staat voor Super Motard

En met een Sm kan je in Nederland ook niet echt rijden waarvoor hij bedoeld is, want hij is bedoeld voor heuvelachtige gebieden... Maar je kan hemw el gebruiken als funbike ofzo

ook een correctie hier: een SM is niet speciaal bedoeld voor heuvelachtige gebieden, het is een wedstrijdfiets die ook als funbike gebruikt wordt :rolleyes:

MB 18-10-2005 21:52

Citaat:

rossi46 schreef op 18-10-2005 @ 20:31 :
ook een correctie hier: een SM is niet speciaal bedoeld voor heuvelachtige gebieden, het is een wedstrijdfiets die ook als funbike gebruikt wordt :rolleyes:
Een snelle motor is ook niet alleen bedoeld om er heel hard mee te rijden, hij is er alleen wel voor ontworpen. Een SM is ontworpen voor heuvelachtig gebied, of je dat nou wilt of niet. Natuurlijk kan je er andere dingen mee doen :s

BrunetJuh 18-10-2005 23:03

Ik vind een touring mooier! :)

Darko 19-10-2005 00:03

Zo'n Pan European van Honda is zeker niet slecht: http://www.motoforum.cz/galerie/imag...European_1.jpg

Deze heeft mijn vader in het rood gehad: Suzuki GSX 600F
http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZycvsufHcR.jpeg
Lijkt me ook erg fijn rijden.

Psychedelic 24-10-2005 02:12

Ik heb een maand geleden mijn 25kw motorrijbewijs gehaald en heb een week geleden een Suzuki GSX R-600 uit '98 (Supersport dus) geimporteerd uit Duitsland. De dealer waarbij ik hem kocht heeft hem kosteloos begrensd op 25kw en hier een aantekening van gemaakt in de Fahrzeugbrief. Volgende week wordt hij gekeurd door de RDW en dan komt hij officieel op 25kw kenteken te staan. Daarna is het alleen nog een kwestie van BPM afdragen, verzekering afsluiten en de 25kw begrenzing er weer uithalen :evil:

henkjanklaas 24-10-2005 07:29

Citaat:

Psychedelic schreef op 24-10-2005 @ 03:12 :
Ik heb een maand geleden mijn 25kw motorrijbewijs gehaald en heb een week geleden een Suzuki GSX R-600 uit '98 (Supersport dus) geimporteerd uit Duitsland. De dealer waarbij ik hem kocht heeft hem kosteloos begrensd op 25kw en hier een aantekening van gemaakt in de Fahrzeugbrief. Volgende week wordt hij gekeurd door de RDW en dan komt hij officieel op 25kw kenteken te staan. Daarna is het alleen nog een kwestie van BPM afdragen, verzekering afsluiten en de 25kw begrenzing er weer uithalen :evil:
.. en de lul zijn als je een ongeluk veroorzaakt/ er bij betrokken bent.. :rolleyes:

JCG 24-10-2005 07:32

Citaat:

MB schreef op 18-10-2005 @ 22:52 :
Een SM is ontworpen voor heuvelachtig gebied, of je dat nou wilt of niet. Natuurlijk kan je er andere dingen mee doen :s
Een sm is ontworpen om op een klein circuit dwars door de bocht te gaan.

Crossers zijn voor heuvels

henkjanklaas 24-10-2005 07:34

Citaat:

JCG schreef op 24-10-2005 @ 08:32 :
Een sm is ontworpen om op een klein circuit dwars door de bocht te gaan.

Crossers zijn voor heuvels

juist :) eindelijk iemand die me bijstaat :P

Psychedelic 24-10-2005 15:53

Citaat:

rossi46 schreef op 24-10-2005 @ 08:29 :
.. en de lul zijn als je een ongeluk veroorzaakt/ er bij betrokken bent.. :rolleyes:
Ach, soms moet je bereid zijn risico te lopen als je lol wil hebben. De kans je grote schade aanricht op een motorfiets is zeer gering, in tegen stelling tot in de auto. Waarom denk je dat een aansprakelijkheidsverzekering zo goedkoop is voor motorfietsen?

Mocht ik toch een ongeluk veroorzaken en iemand loopt hierbij ernstig letsel op dan ben ik inderdaad de lul als de verzekeraar besluit om een technisch onderzoek naar mijn motorfiets in te stellen. Dat risico neem ik dan maar.

Datzelfde risico wordt trouwens ook genomen door 25kw rijders die rijden op een motor die niet officieel is terug te voeren naar 25kw. Hoewel elke motorfiets in princiepe op 25kw gezet kan worden zijn er in nederland maar een handje vol motoren die officieel kunnen worden teruggevoerd, waarvan de meeste ook nog eens stervens duur zijn (de enige manier om hier onderuit te komen en toch je droomfiets als 25kw op kenteken te zetten is door hem te importeren uit Duitsland).

Toch is het mogelijk om motorfietsen die niet officieel zijn terug te voeren te verzekeren als 25kw fiets, dit staat dan echter niet aangegeven op je kenteken. Wordt je aangehouden dan loop je dus kans op een dikke prent en als je veel schade veroorzaakt dan kan je verzekeringsmaatschappij dit aangrijpen om de claim te ontduiken.

De 25kw regelgeving in Nederland is nou eenmaal ontzettend scheef. Jammer dan. In een bureaucratisch land als het onze moet je nu eenmaal bereid zijn om risico te lopen als lol wilt hebben.

JCG 24-10-2005 16:24

Citaat:

rossi46 schreef op 24-10-2005 @ 08:34 :
juist :) eindelijk iemand die me bijstaat :P
:eek: ik ben het eens met iemand die brommers van de weg druk.

Maar sm's zijn afgeleid van crosse die wel van heuvel houden

MB 25-10-2005 07:58

Citaat:

JCG schreef op 24-10-2005 @ 08:32 :
Een sm is ontworpen om op een klein circuit dwars door de bocht te gaan.

Crossers zijn voor heuvels

Nope, SM's zijn ontworpen om in heuvelachtig gebied gewoon goed op de weg te kunnen rijden. SM's werden eerst gebruikt op de weg voordat er mee geraced werd.

Friezo 25-10-2005 12:57

ik zou een Suzuki SV1000 of Bandit 1200 kopen, beide motoren waarmee je erg hard kunt rijden maar ook erg goed mee kan toeren.

of anders een GSXR1000 K5 voor het echt snelle werk, en de bandit 1200 voor t touren.

Wes 25-10-2005 22:49

Eerst rijbewijs en dan ga ik me pas druk maken om wat voor type motor ik wil aanschaffen. Overmorgen weer les :)

Snees 26-10-2005 11:24

Citaat:

Darko schreef op 19-10-2005 @ 01:03 :
Zo'n Pan European van Honda is zeker niet slecht: [afbeelding]
Ik zou nooit een motor kopen omdat ik een mietje ben, maar deze vind ik wel mooi.

Sketch 26-10-2005 12:35

Citaat:

Martin schreef op 15-10-2005 @ 14:51 :
(Voor de gein een extreem filmpje van een ZX10R in actie: ZX10R in actie)
Een wheely bij bijna 200 km/h :eek: Dat is best wel ziek :D

Ik vind die motor die Snees quotete ook wel gaaf. Maar ik denk niet dat ik ooit motor zal gaan rijden.

Misschien ooit een Carver :p
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=38780
Toch jammer van die spelfouten

SX-SuperFly 27-10-2005 22:20

Wat is er nou mooier dan racen op zo'n monster:

http://studentweb.tulane.edu/~tmusso/YamahaR1.jpg

Als ik een motor zou aanschaffen werd het echt wel een Yamaha R1. Het liefst zwart met knalgroene of gele accenten (y)

Triloxigen 27-10-2005 22:24

Citaat:

Darko schreef op 19-10-2005 @ 01:03 :
Zo'n Pan European van Honda is zeker niet slecht: [afbeelding]

Dan vind ik de BMW R1150RT mooier...

henkjanklaas 27-10-2005 22:41

Citaat:

SX-SuperFly schreef op 27-10-2005 @ 23:20 :
Wat is er nou mooier dan racen op zo'n monster:

[afbeelding]

Als ik een motor zou aanschaffen werd het echt wel een Yamaha R1. Het liefst zwart met knalgroene of gele accenten (y)

voor die knalgroene dingen kan je beter een kawa ninja kopen :rolleyes:

SX-SuperFly 28-10-2005 09:31

Citaat:

rossi46 schreef op 27-10-2005 @ 23:41 :
voor die knalgroene dingen kan je beter een kawa ninja kopen :rolleyes:
Ik zou liever een R1 dan een Ninja hebben...

Lord Alvilon 28-10-2005 13:18

prutsers :D



http://www.roxbox.dk/picpages/mvaugu...3/f4senna1.jpg

henkjanklaas 28-10-2005 13:59

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 28-10-2005 @ 14:18 :
prutsers :D



[afbeelding]

hulde! :D (y)

Project 50 28-10-2005 14:16

Mooie motor, maar die pentagram velgen vind ik maar niets.

Darko 30-10-2005 15:47

Citaat:

********** schreef op 27-10-2005 @ 23:24 :
Dan vind ik de BMW R1150RT mooier...
Mwah ik weet niet.. Voor die BMW betaal je dan ook een stukje meer verwacht ik zo.

Triloxigen 30-10-2005 16:04

Citaat:

Darko schreef op 30-10-2005 @ 16:47 :
Mwah ik weet niet.. Voor die BMW betaal je dan ook een stukje meer verwacht ik zo.
Geen idee, we hebben er een..
Ik weet alleen dat het remsysteem kut is :p

sas_andrea 03-11-2005 14:53

ik rij zelf op een diversion uit 2002. wil wel een zx-6r oid, maar mn rug werkt niet mee. :s vind t gewoon heerlijk beetje te touren en af en toe ook wat snel een paar bochtjes/klaverbladen te pakken. :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.