![]() |
Verloren Ideeën
Verloren Ideeën
Langs de horizon rijden zij over bergen zorgeloos, ver van alles niets te verbergen Maar de vogels zijn stil en de wolken hangen levenloos in de lucht enkel om de leegte te vervangen De bomen praten niet meer mensen zijn er alleen zonder nut te dwalen hun enkel doel: geen Hun idealen verloren dromen opgeslokt |
Bij je eerste strofe had ik zo m'n twijfels, hij is wat standaard, onorigineel, en je rijm, met twee keer bergen is ook niet zo fijn. Maar de rest vind ik heel aardig. De wolken om de leegte te vervangen (trouwens, typfout in 'enkenl'), en het enige doel, namelijk geen, is goed. Je einde maakt het ook mooi af.
Jammer dat die eerste strofe niet zo mooi is uitgewerkt, en dat je twee keer 'enkel' gebruikt. Ik vind dit je beste tot nu toe. |
is verbeterd;) en harstikke bedankt. Ik weet, bergen is niet mooi, maar kwam zo in me op, en tjaa, moest dan maar:p vind het persoonlijk ook de beeste :bloos:
|
Oh, ik vind dit ook je beste, denk ik. Ja, dit keer is het je gelukt om met woorden iets heel duidelijk te visualiseren. Goed gedaan. De titel is mooi.
Dan zal ik ook maar eens kijken wat beter kan: In de tweede strofe is de vierde zin veel te lang, past niet in het ritme en daardoor lijktie gedwongen. Kun je daar niet wat op verzinnen? Het woordje 'enkel' is in die zin misschien overbodig. Ik ben benieuwd naar een gedicht met ander soort rijm, van je. Of helemaal geen rijm. De laatste zin is wel mooi. In de derde strofe zou ik het allereerste woord weglaten. |
Citaat:
|
Het vers 'de bomen praten niet meer' vind ik heel goed (y).
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |