![]() |
menstruatiepijn
ik ga elke maand dus kapot van de pijn (1e en 2e dag)
Ik slik dan het maximale aantal paracetamol per dag wat ze adviseren. Maar het helpt niet! :( Wat doen jullie tegen erge pijn? |
Ik weet niet of je aan de pil bent, maar dat zou wel kunnen helpen. En verder helpen een warm bad en een warme kruik ook wel eens. :)
|
paracetamol helpt inderdaad nauwelijks tegen pijn aan een orgaan. Probeer eens aspirine :p
|
Citaat:
|
wat betreft je pijn: probeer ibuprofen, dat is veel sterker dan paracetamol. Ik gebruik het ook en heb dan de hele dag nergens last van (y)
wat betreft tampons: misschien gebruik je wel te grote tampons, dan wordt het niet goed opgenomen. |
Ibuprofen, ja.
|
De pil werkt bij mij een stuk beter dan ibuprofen.
|
Seks, heel erg veel seks. Pijnstillers helpen bij mij niet, en de pil verlicht ook niet, dus seks is echt de enige wat nog enigsinds verlicht.
Ik heb nu eindelijk een pil gevonden die bij mij aanslaat, dus ik slik de pil nu tot in de eeuwigheid door :o |
Aan de pil (y)
En verder gewoon ff doorheen bijten. Al die paracetamol/aspirine/enz mijd ik zoveel mogelijk, zou iedereen moeten doen :p |
Citaat:
|
hebter gelukkig (vrij wel) geen last van, maar lijkt me stik vervelend! me zusje gaat als die veel last heb in bad. ze lekt ook vrij stevig, amar in bad zie je t toch nie en stel dat je t wel ziet, ben je altijd nog alleen en kan je t zo weghalen...
|
Citaat:
@TS: Als je nog niet aan de pil bent idd de pil proberen. Verder zijn er wel homeopathische dingen (weet ff niet precies wat, maar kan je bij de drogist vast wel vinden) en ipv paracetamol ibuprofen of Alčve feminin ('k weet niet zeker of dat van Alčve is, maar dac ht wel) ofzo. En een warm bad nemen of een warme kruik tegen je buik/rug aanleggen ofzo. Als niets helpt het een keer met je huisarts overleggen. |
Naproxen.
|
Citaat:
Misschien zal ik maar ibuprofen nemen dan.. zal het mn moeder vragen, want de pil kan ik niet nemen door religieuze redenen |
Ik gebruikte altijd aleve feminax, en dat werkt bij mij wel goed.
Maar omdat het bij mij heel erg hevig was, lang duurde en onregelmatig was, ben ik begonnen aan de pil. Of het echt goed werkt kan ik nog niet zeggen, want ik ben van de week pas begonnen, maar ik was wel ineens 3 dagen ongesteld ipv 7. Wel een pluspunt dus. Maar als je geen zin hebt in al die hormonen zou ik gewoon die aleve eens proberen. |
Een orgasme helpt, maar is altijd even een drempel om over te komen (want wie is er nou opgewonden als ie pijn heeft?)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn genoeg culturen waarin geen anticonceptiemiddelen gebruikt mogen worden (los van waar het voor gebruikt wordt, denk ik, feit is dat de pil ook werkt als anticonceptiemiddel).
@TS: Het is wel iets om over na te denken...misschien mag het wel als je het gebruikt omdat je zo'n last hebt van het ongesteld zijn? (Overleg anders iig ff met je huisarts over eventueel andere mogelijkheden.) |
Citaat:
|
Je huisarts heeft zwijgplicht en als je ziekenfonds verzekerd bent zie je niks van de rekening van de pil terug, wordt meestal meteen door je apotheek gestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.
Dus je kan best aan de pil gaan, als je zorgt dat je ouders er niet achter komen. Dus niet zomaar ergens laten slingeren, misschien juist altijd mee nemen in je tasje ofzo? |
Citaat:
|
Mjah, kruik erop, rustig aandoen, Aleve nemen als paracetamol niet werkt, of een andere pijnstiller. Toch proberen afleiding te zoeken. Aan de pil gaan kan helpen.
En soms gaat het met de jaren ook beter, ik weet nog dat ik in het begin altijd niets merkte wanneer ik ongesteld was, toen na een jaar, anderhalf, was het echt een hel elke maand, kon ik vreselijk slecht dingen doen, lag ik piepend van de pijn in mijn bed, maar dat duurde ook een jaar of twee. Toen ging het weer beter, nu ben ik aan de pil en heb ik er meer last van dan voorheen, niet de erge periode, maar tussenperiode zegmaar. Sja:s |
Citaat:
We wilden naar de gynaecoloog, want inmiddels heb ik behoorlijk bloedarmoede en reken maar dat het door die menstruatie komt. Ben het nu weer... maar op zich is het helemaal geen ramp als ik maar die eerste 2 dagen ben doorgekomen. Nu is het de 3e dag en heb ik niet echt last, maar eergister was ik de hele dag misselijk van de pijn en heb ik 's nachts geen oog dichtgedaan en gister kon ik niet rechtoplopen omdat ik geen gevoel had in mijn benen :( |
Ik zou iig langs je huisarts gaan met dit probleem. Lijkt me niet echt goed meer. Dan kan die kijken of hij wat doet of je doorstuurt naar de gynaecoloog.
|
Citaat:
Ik heb ongeveer dezelfde klachten als jij (met pijnen enz), en ik kreeg de pil voorgeschreven.Ze kunnen ook pijnstillers voorschrijven misschien dat die helpen tegen de pijn. |
De pil helpt heel goed. Sinds ik dat gebruik heb ik niet meer zo erge pijn als voordat ik de pil slikte.
|
Citaat:
|
Ik zit aan de naproxen. Ik vind het heel fijn, minder tot geen buikpijn en de menstruatie is een stuk minder erg. Het ligt natuurlijk ook aan de persoon wie het slikt, hoe degene erop reageert, maar ik hoor er vaak goede verhalen over en ben er zelf ook blij mee.
|
dat ijzer is denk ik gewoon omdat je zoveel bloed verliest.. ik ben ook aan de pil gegaan.. uhm.. afgelopen januari en ik heb nog wel last van kramp af en toe, maar ik ben maar vier ŕ vijf dagen ongesteld en verlies ook niet meer zoveel troep (y)
|
Citaat:
kun je beter gewoon inbuprofen nemen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik slik de pil en heb nog steeds last van menstruatiepijn. De pil werkt daar lang niet altijd tegen. Ik slik er de eerste dagen ibuprofen (gewoon 200 mg) bij, dat helpt wel (alleen krijg ik het daar weer benauwd van :s )
|
Ik gebruik geen enkel medicatie of pil of weet ik veel. Door beweging heb je zowieso minder pijn. Je bloedt er wel meer van maar het helpt echt! Ik ga altijd rennen of mijn honden uitlaten en ik sport ook erg veel.
|
Citaat:
Misschien een andere pil proberen dan. Bij de ene werkt de ene beter terwijl het bij de ander een andere pil kan zijn. |
Citaat:
|
Misschien wat vreemd, maar bij mij helpt het wel: met je benen omhoog liggen. (met je benen op de bovenkant van de bank oid) Paracetamol helpt bij mij wel :confused:
|
Ik had eerst altijd femerital als pijnstiller speciaal voor menstruatiepijn en dat hielp op zich wel een beetje. Nu ben ik aan de pil gegaan omdat ik er toch nog wel veel last van had en ik heb er nooit meer last van. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |