Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Scooters op de weg... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1286072)

Triloxigen 16-10-2005 23:06

Scooters op de weg...
 
De scooters op de weg, de een vind het gevaarlijk de ander een verademing.

Maar wat ik pas echt gevaarlijk vind is dat de scooters op de weg mogen, maar dat ze officieel nog steeds maar 30 mogen rijden en de scooters niet eens pgevoerd mag zijn om met het verkeer mee te mogen.
Als je 30 gaat rijden wordt je van de weg gedrukt door de automobilist omdat die er langs wil, en terecht.

Ik vind het allemaal erg dubbelop..
Ik heb een rijbewijs en rijd meestal auto, maar soms leen ik een scooter die enigzins opgevoerd is om met het overige verkeer mee te kunnen rijden maar kreeg een boete omdat hij opgevoerd is.
Niet opvoeren is haast zelfmoord..

Of ben ik de enige die dat vind?

De scooters moeten volgens de wet op de weg, einde verhaal.
Maar vinden jullie het terecht dat ze daar nog steeds maar 30 mogen rijden en anders een bekeuring kunnen verwachten?

TheRedArrow 16-10-2005 23:14

Ik ben het met je eens.

Het is levensgevaarlijk om met scooters op fietspaden >dertig km/h te rijden (vooral voor fietsers).
Het is levensgevaarlijk voor de gebruikers van scooters om op wegen te rijden waar het overige verkeer vijftig kilometer per uur mag rijden.

Het is misschien een idee de snelheid tot vijftig km/h te verhogen voor scooters en voor fietspaden wel de snelheid van dertig km/h aan te houden.

Met fietspaden bedoel ik de fietspaden waar scooters op 'moeten' rijden omdat zij geen alternatief hebben.

JCG 16-10-2005 23:15

:rolleyes: , niet zeuren als Peijs zo door gaat is de brommer voor jan 2007 verboden in Nederland

TheRedArrow 16-10-2005 23:16

Citaat:

JCG schreef op 17-10-2005 @ 00:15 :
:rolleyes: , niet zeuren als Peijs zo door gaat is de brommer voor jan 2007 verboden in Nederland
Waar haal je dat nu weer vandaan. :D

CrazY G 16-10-2005 23:19

ja 30km/u is belachelijk. Maar dat krijg je met die regeringskneuzen die geen jeugd hebben gehad en nog nooit een brommertje hebben gereden :p

Q 17-10-2005 10:01

Scooters op de weg vind ik een bron van irritatie. De meeste gaan precies in je dooie hoek hangen, vlak achter mijn auto. Of wat ik ook wel eens meemaak dat ze vanaf rechts inhalen, vanuit de dooie hoek waardoor je heel erg goed moet opletten om er geen plat te rijden.

MTpower 17-10-2005 10:04

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 00:14 :
Ik ben het met je eens.

Het is levensgevaarlijk om met scooters op fietspaden >dertig km/h te rijden (vooral voor fietsers).
Het is levensgevaarlijk voor de gebruikers van scooters om op wegen te rijden waar het overige verkeer vijftig kilometer per uur mag rijden.

Het is misschien een idee de snelheid tot vijftig km/h te verhogen voor scooters en voor fietspaden wel de snelheid van dertig km/h aan te houden.

Met fietspaden bedoel ik de fietspaden waar scooters op 'moeten' rijden omdat zij geen alternatief hebben.

Dat is dan ook weer hardrijden uitlokken (brommers moeten eigenlijk alleen buiten de bebouwde kom op het fietspad rijden, enkele uitzonderingen daargelaten).
Zodra je hier buiten de bebouwde kom komt zit je direct in niemandsland, lange rechte polderwegen, daar ga ik dus echt geen 30 tuffen :rolleyes:

Allochthony 17-10-2005 10:07

Citaat:

Q schreef op 17-10-2005 @ 11:01 :
Scooters op de weg vind ik een bron van irritatie. De meeste gaan precies in je dooie hoek hangen, vlak achter mijn auto. Of wat ik ook wel eens meemaak dat ze vanaf rechts inhalen, vanuit de dooie hoek waardoor je heel erg goed moet opletten om er geen plat te rijden.
Dit ja.

TheRedArrow 17-10-2005 11:04

Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 11:04 :
Dat is dan ook weer hardrijden uitlokken (brommers moeten eigenlijk alleen buiten de bebouwde kom op het fietspad rijden, enkele uitzonderingen daargelaten).
Zodra je hier buiten de bebouwde kom komt zit je direct in niemandsland, lange rechte polderwegen, daar ga ik dus echt geen 30 tuffen :rolleyes:

Dat was dan ook alleen de theorie, de praktijk is een ander verhaal.

Buiten de bebouwde kom zijn scooters die vijftig rijden op fietspaden voor fietsers nog steeds een verschrikking. Dat maakt dan echt niet uit of ze een blauw bord met een rode lijn zijn gepasseerd of niet.

MTpower 17-10-2005 11:15

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 12:04 :
Dat was dan ook alleen de theorie, de praktijk is een ander verhaal.

Buiten de bebouwde kom zijn scooters die vijftig rijden op fietspaden voor fietsers nog steeds een verschrikking. Dat maakt dan echt niet uit of ze een blauw bord met een rode lijn zijn gepasseerd of niet.

En andersom ook, fietsers die niet aan de kant gaan en als je dan claxonneerd ook nog een middelvinger opsteken ofzo :rolleyes:

Gewone aparte gedeeltes voor fietsers/scooters/auto's (y) :o

TheRedArrow 17-10-2005 11:31

Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 12:15 :
En andersom ook, fietsers die niet aan de kant gaan en als je dan claxonneerd ook nog een middelvinger opsteken ofzo :rolleyes:

Gewone aparte gedeeltes voor fietsers/scooters/auto's (y) :o

Daar is echt ruimte voor in Nederland.

Nu:

berm - fietspad - berm - rijbaan - berm - fietspad - berm

Dan:

berm - fietspad - berm - scooterpad - berm - rijbaan - berm - scooterpad - berm - fietspad - berm.

Met eventueel nog een voetpad, maar je zou evt. een scooterstrook op de rijbaan kunnen maken en zo een berm en scooterpad kunnen vermijden. Deze situatie bevindt zich echter vaak buiten de bebouwde kom, dus dan heb je weer last van: "Mijn scooter mag maar vijftig en de auto's rijden tachtig"...

MTpower 17-10-2005 11:36

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 12:31 :
Daar is echt ruimte voor in Nederland.

Nu:

berm - fietspad - berm - rijbaan - berm - fietspad - berm

Dan:

berm - fietspad - berm - scooterpad - berm - rijbaan - berm - scooterpad - berm - fietspad - berm.

Met eventueel nog een voetpad, maar je zou evt. een scooterstrook op de rijbaan kunnen maken en zo een berm en scooterpad kunnen vermijden. Deze situatie bevindt zich echter vaak buiten de bebouwde kom, dus dan heb je weer last van: "Mijn scooter mag maar vijftig en de auto's rijden tachtig"...

Op de buitenste berm asfalt gooien, daar de fietsers laten rijden, doorgetrokken streep ertussen, dan de scooters, dan een berm en dan de auto's :o

TheRedArrow 17-10-2005 11:38

Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 12:36 :
Op de buitenste berm asfalt gooien, daar de fietsers laten rijden, doorgetrokken streep ertussen, dan de scooters, dan een berm en dan de auto's :o
Dat werkt dus niet, want je hebt altijd een buitenste berm nodig, of bebouwing. Die bebouwing heb je weer niet buiten de bebouwde kom.

Een doorgetrokken streep op een fietspad werkt ook niet, want daar houden fietsers zich niet aan, dan gaan ze lekker met vijf man naast elkaar fietsen. Heb jij ooit middelbare scholieren gezien die zich aan zulke regels houden?

MTpower 17-10-2005 11:51

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 12:38 :
Dat werkt dus niet, want je hebt altijd een buitenste berm nodig, of bebouwing. Die bebouwing heb je weer niet buiten de bebouwde kom.

Een doorgetrokken streep op een fietspad werkt ook niet, want daar houden fietsers zich niet aan, dan gaan ze lekker met vijf man naast elkaar fietsen. Heb jij ooit middelbare scholieren gezien die zich aan zulke regels houden?

Hebben ze iig niets te zeuren als ik ze vol afsnij :)

TheRedArrow 17-10-2005 11:59

Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 12:51 :
Hebben ze iig niets te zeuren als ik ze vol afsnij :)
Ze hebben wel wat te zeuren, maar er is een verschil tussen zeuren om het zeuren en zeuren met een reden.

Afsnijden is altijd fout. :nono:

MTpower 17-10-2005 12:45

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 12:59 :
Ze hebben wel wat te zeuren, maar er is een verschil tussen zeuren om het zeuren en zeuren met een reden.

Afsnijden is altijd fout. :nono:

Soms wel leuk om te doen, bij bijvoorbeeld die scholieren die met 5 of soms 6 naast elkaar fietsen, moeten ze maar aan de kant gaan :)
Wel leuk als je dan zo'n domino effect krijgt omdat de buitenste naar binnen stuurt uit schrikreactie :D :evil:

Triloxigen 17-10-2005 12:58

Waarom zou je iemand afsnijden..
Als hij toch rijd waar ie niet amg rijden rij je toch 1cm achter z'n fiets, moet je eens kijken hoe snel ze opzij gaan...

MTpower 17-10-2005 13:01

Citaat:

********** schreef op 17-10-2005 @ 13:58 :
Waarom zou je iemand afsnijden..
Als hij toch rijd waar ie niet amg rijden rij je toch 1cm achter z'n fiets, moet je eens kijken hoe snel ze opzij gaan...

doe ik ook wel :)
of ik rem even af en kom er vervolgens vol gas op in rijden, dan zijn ze ook zo aan de kant (y) :o

TheRedArrow 17-10-2005 13:11

Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 13:45 :
Soms wel leuk om te doen, bij bijvoorbeeld die scholieren die met 5 of soms 6 naast elkaar fietsen, moeten ze maar aan de kant gaan :)
Wel leuk als je dan zo'n domino effect krijgt omdat de buitenste naar binnen stuurt uit schrikreactie :D :evil:

Ha,
Ha,
Ha,
Ha.

Ik denk dat jouw plan er niet door gaat komen, van die scooterstrook op een fietspad. :o Sterker nog, ik weet het bijna wel zeker.

TheRedArrow 17-10-2005 13:13

Citaat:

********** schreef op 17-10-2005 @ 13:58 :
Waarom zou je iemand afsnijden..
Als hij toch rijd waar ie niet amg rijden rij je toch 1cm achter z'n fiets, moet je eens kijken hoe snel ze opzij gaan...

Wanneer de schuld bij de fietser ligt (men rijdt met >twee naast elkaar) is dat een mogelijkheid. Anders is het gewoon asociaal.

MTpower 17-10-2005 13:24

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 14:13 :
Wanneer de schuld bij de fietser ligt (men rijdt met >twee naast elkaar) is dat een mogelijkheid. Anders is het gewoon asociaal.
ookal rijden ze met 2 naast elkaar. Het is niet zo dat je vanzelfsprekend maar met 2 naast elkaar mag fietsen, dat mag alleen mits je het overige verkeer niet hindert, als ik er dan dus niet langs kan is het hinder en mag het niet :)

TheRedArrow 17-10-2005 13:32

Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 14:24 :
ookal rijden ze met 2 naast elkaar. Het is niet zo dat je vanzelfsprekend maar met 2 naast elkaar mag fietsen, dat mag alleen mits je het overige verkeer niet hindert, als ik er dan dus niet langs kan is het hinder en mag het niet :)
Dan kan je toch eerst je claxon gebruiken voordat je allerlei asociale manouvres gaat maken, omdat jij meer bent op je scooter.

MTpower 17-10-2005 13:41

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 14:32 :
Dan kan je toch eerst je claxon gebruiken voordat je allerlei asociale manouvres gaat maken, omdat jij meer bent op je scooter.
Citaat:

MTpower schreef op 17-10-2005 @ 12:15 :
En andersom ook, fietsers die niet aan de kant gaan en als je dan claxonneerd ook nog een middelvinger opsteken ofzo :rolleyes:

Gewone aparte gedeeltes voor fietsers/scooters/auto's (y) :o


JCG 17-10-2005 15:35

Citaat:

TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 00:16 :
Waar haal je dat nu weer vandaan. :D
helmplicht -> bromfietscertificaat -> kenteken -> brommerrijbewijs -> verplichte helm op snorfiets (het nieuwste idee van onze vriendin Peijs)

En nu dat beleid door trekken en overdrijven ;)

@MTpower: koppeling in en gas geven, ze duiken gelijk weg :D

TheRedArrow 17-10-2005 15:38

Citaat:

JCG schreef op 17-10-2005 @ 16:35 :
helmplicht -> bromfietscertificaat -> kenteken -> brommerrijbewijs -> verplichte helm op snorfiets (het nieuwste idee van onze vriendin Peijs)

En nu dat beleid door trekken en overdrijven ;)

:D (n)

Het is mijn vriendin overigens niet. ;) :p

MTpower 17-10-2005 15:42

Citaat:

JCG schreef op 17-10-2005 @ 16:35 :
helmplicht -> bromfietscertificaat -> kenteken -> brommerrijbewijs -> verplichte helm op snorfiets (het nieuwste idee van onze vriendin Peijs)

En nu dat beleid door trekken en overdrijven ;)

@MTpower: koppeling in en gas geven, ze duiken gelijk weg :D

Met die MT deed ik dat wel eens ja, maar dat ding maakt zoveel herrie dat ze 2km voor me al aan de kant gingen en met de handen op de oren gingen wachten tot ik voorbij was :P

Lord Alvilon 17-10-2005 16:01

haha :D

Dat heb ik met me MB ook, ze gaan ruim optijd voor je uit de weg.

MTpower 17-10-2005 16:03

Dat is gewoon DE oplossing, ipv boetes te geven van over de 100 euro voor het geluid ( :mad: ) het gewoon aanmoedigen boven de 110 decibel te komen!
Scheelt een hoop irritaties van fietsers doordat ze afgesneden worden door een brommer :cool: (y) :o

Mark 18-10-2005 11:08

Binnen de bebouwde kom gewoon 50 toestaan, met het verkeer meerijden. Buiten de bebouwde kom ook. Hoewel je dan op het fietspad rijd met fietsers goed oppassen.

Wat nu in praktijk gebeurt is dat scooters/brommers binnen de bebouwde kom ook gewoon 50 rijden (met het verkeer mee), ik heb nog nooit iemand gehoord die daarvoor een bekeuring heeft gehad.

Mark :cool:

remy476 18-10-2005 15:10

ik ben dus ook een scooterrijder...ik vind op de weg rijden wel chille. mij scooter gaat dan wel te hard volgens meneer agent maarja :D dat gaan de meeste.

rechts inhalen, of nog leuker weg,fietspad,weg fietspad om zo sneller te zijn vind ik ook wel leuk om af en toe te doen.

binnekort met me nieuwe uitlaat gaat ie nog harder (y)

maar ik vind dat ze minimaaal 55 moeten kunnen om ongelukken te voorkomen!

Triloxigen 18-10-2005 15:38

remy476, kiddo's als jij zijn dus het probleem :|

Project 50 18-10-2005 16:06

Citaat:

remy476 schreef op 18-10-2005 @ 16:10 :
ik ben dus ook een scooterrijder...ik vind op de weg rijden wel chille. mij scooter gaat dan wel te hard volgens meneer agent maarja :D dat gaan de meeste.

rechts inhalen, of nog leuker weg,fietspad,weg fietspad om zo sneller te zijn vind ik ook wel leuk om af en toe te doen.

binnekort met me nieuwe uitlaat gaat ie nog harder (y)

maar ik vind dat ze minimaaal 55 moeten kunnen om ongelukken te voorkomen!

bassie en adriaan zijn niet trots op je.

Maar OT: Ik vind zelf op de rijbaan rijden heerlijk. Stuk betere wegkwaliteit dan een fietspad. Ik rijd gewoon 50-60 mee met het verkeer, blijf redelijk in het midden van de rijbaan om er voor te zorgen dat Jan Lul met de telefoon in z'n hand niet denkt dat ik wel even voor 'm in de berm ga rijden omdat ie zo nodig 65 wil rijden en zo dus zeer sloom mij in haalt. Bij stoplichten ga ik wel vaak tussen de auto's door om dan vooraan te gaan staan, heb ik even een stukje om wat harder te kunnen rijden.

Cryptic Winterstorm 18-10-2005 18:28

Ik heb eigenlijk nooit last van scooters of brommers op de weg. Ik zit zeer regelmatig op de weg, maar kom ze bijna ook niet tegen eigenlijk. Ik denk dat ik 1x in de maand heb dat er een scooter voor of achter me rijd. Ik vind het erger als er zo'n suffe invalidekar of brommobiel voor me hangt.

henkjanklaas 18-10-2005 19:27

ik heb er wel last van! :P van die ventjes die denken dat bumperkleven+ rijden in je dode hoek stoer is.. of gewoon VOL uit een zijstraat komen vliegen (ik rij dan op een voorrangsweg) blijken ze helemaal geweldig te vinden gevolg: vorige week 2 noodstops moeten maken omdat ik anders een scootermenneke op mn motorkap had liggen.
waar ik me ook aan erger is dat ze altijd MIDDEN OP DE WEG moeten rijden zodat er geen hond meer langs kan ga dan een metertje meer naar rechts rijden zodat sneller verkeer gewoon kan passeren.. maar dat is te moeilijk voor de scooterjeugd vrees ik :confused:

Lord Alvilon 19-10-2005 11:25

Citaat:


waar ik me ook aan erger is dat ze altijd MIDDEN OP DE WEG moeten rijden zodat er geen hond meer langs kan ga dan een metertje meer naar rechts rijden zodat sneller verkeer gewoon kan passeren.. maar dat is te moeilijk voor de scooterjeugd vrees ik :confused:

Het is te moeilijk voor de automobilist om fatsoenlijk in te halen. Ik heb vaak zat meegemaakt datik ruimte maakte en dat ze zichzelf er doorheen persen en mij van de weg af rijden (n)

Nee, dan blijf ik lekker int midden rijden (y)

henkjanklaas 19-10-2005 11:31

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 19-10-2005 @ 12:25 :
Het is te moeilijk voor de automobilist om fatsoenlijk in te halen. Ik heb vaak zat meegemaakt datik ruimte maakte en dat ze zichzelf er doorheen persen en mij van de weg af rijden (n)

Nee, dan blijf ik lekker int midden rijden (y)

oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.

TheRedArrow 19-10-2005 11:48

Citaat:

remy476 schreef op 18-10-2005 @ 16:10 :
ik ben dus ook een scooterrijder...ik vind op de weg rijden wel chille. mij scooter gaat dan wel te hard volgens meneer agent maarja :D dat gaan de meeste.

rechts inhalen, of nog leuker weg,fietspad,weg fietspad om zo sneller te zijn vind ik ook wel leuk om af en toe te doen.

binnekort met me nieuwe uitlaat gaat ie nog harder (y)

maar ik vind dat ze minimaaal 55 moeten kunnen om ongelukken te voorkomen!

Is your mother proud of you? [/malibustem]

MB 19-10-2005 14:20

Citaat:

rossi46 schreef op 19-10-2005 @ 12:31 :
oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.

Nee, zo zie jij het misschien, maar ik heb best veel brommer gereden en het begint absoluut niet bij het 'heer en meester voelen op de weg' van brommerrijders. Het begint òf bij automobilisten die zich superieur voelen omdat ze sneller zijn en toch lekker goed beschermd in een auto zitten, òf bij de verkeerde vooroordelen over brommer en scooterrijders, omdat 10% van de scooterrijders zich asociaal gedraagt. Waardoor de automobilist het nodig vindt zich ook asociaal te gedragen.

Een brommerrijder doet er goed aan midden op de weg te gaan rijden en zou ALLEEN als het volgens zijn of haar inschatting goed mogelijk is aan de kant moeten gaan, want anders wordt je echt supervaak van de weg gedrukt de berm in. Dan moeten de auto's zich maar een beetje irriteren, het gaat wel om je eigen veiligheid op zo'n moment.

MightyMarcel 19-10-2005 15:06

Citaat:

rossi46 schreef op 19-10-2005 @ 12:31 :
oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.

Hoewel ik t in grote lijnen met je eens ben dat scooters irritant zijn, vraag ik me af of je wel rijlessen gehad hebt. Als het goed is heb je geleerd dat een motor (zo'n ding op twee wielen) net zoveel ruimte nodig heeft als een auto, en dat je daar dus rekening mee moet houden. Als je nou goed kijkt, dan zie je dat een brommer best wel wat weg heeft van een motorfiets.

ze mogen dan ook gewoon midden op de weg rijden. het zijn bromfietsers, geen fietsers.

remy476 19-10-2005 15:50

Citaat:

TheRedArrow schreef op 19-10-2005 @ 12:48 :
Is your mother proud of you? [/malibustem]
die weet niet dat ie te hard gaat en dat ik zo rijd ... maar als ze het wist zou ze trots zijn denk ik :D

laatst gingen ze op vakantie. Zij met de auto naar de bus en ik met de scooter ( moest nog strarten garage dicht enzo, en zij waren dus al weg) en ik was eerder daar dan hen

JCG 19-10-2005 16:46

Citaat:

rossi46 schreef op 19-10-2005 @ 12:31 :
oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.

Gelukkig hebben autorijders nooit het gevoel dat zij koning van de weg zijn. En scooter maar irritante dingen zijn die krassen veroorzaken.

Als ik op de weg moet rijden, ben ik + brommer een volwaardig voertuig. Dus blijf achter me rijden of haal me in waar het kan. Dus niet maar even mij de berm in rijden omdat jij denkt beter te zijn.

rubenrtv 19-10-2005 17:33

Citaat:

rossi46 schreef op 19-10-2005 @ 12:31 :
oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.

Ik rij bijna nooit midden op de weg, maar juist omdat je als je rechts rijdt van de weg wordt afgedrukt, ga je in het midden rijden. Dit is dan een soort zekerheid dat er niet een of andere idioot je van de weg afdrukt.

Lord Alvilon 19-10-2005 21:59

Citaat:

rossi46 schreef op 19-10-2005 @ 12:31 :
oorzaak-gevolg
oorzaak: het gros van de scooterjeugd rijdt irritant (midden op de weg en niet aan de kant gaan, in je dode hoek blijven hangen en niet netjes afstand houden). dit wekt irritatie bij de automobilist op en dat wordt dan vaak geuit door er vlak langs te sturen. ik wil het niet goed praten maar het begint bij het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" wat gewoon dom gedrag want met een botsing liggen zij in het ziekenhuis en ik niet.

Zei de heer en meester van het automobiel! :P

Het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" gedrag is geen gedrag, dat zijn de verkeersregels. Ze moeten op de rijbaan, en om niet van hun flikker gereden te worden rijden ze in het midden.

Maartoch, het zijn er maar een enkel die zo asociaal rijden, en er zijn ook een enkel automobilisten die de regels ,met betrekking:bromfiets op de rijbaan, niet kennen.

En verder alles wat rubenrtv, JCG, MightyMarcel en MB zeiden:)

henkjanklaas 20-10-2005 15:07

Citaat:

Lord Alvilon schreef op 19-10-2005 @ 22:59 :
Zei de heer en meester van het automobiel! :P

Het "heer en meester voelen op de weg van de scooterrijders" gedrag is geen gedrag, dat zijn de verkeersregels. Ze moeten op de rijbaan, en om niet van hun flikker gereden te worden rijden ze in het midden.


ik weet ook wel dat ze op de rijbaan moeten.. maar midden op de weg 40/50 rijden is te irritant en dan lopen ze juist het risico voor hun flikker gereden te worden doordat ze weinig ruimte maken waardoor niemand erlangs komt..
sorry maar dat ik gewoon mijn mening :D

rubenrtv 20-10-2005 15:49

Citaat:

rossi46 schreef op 20-10-2005 @ 16:07 :
ik weet ook wel dat ze op de rijbaan moeten.. maar midden op de weg 40/50 rijden is te irritant en dan lopen ze juist het risico voor hun flikker gereden te worden doordat ze weinig ruimte maken waardoor niemand erlangs komt..
sorry maar dat ik gewoon mijn mening :D

juist als je midden op de weg gaat rijden heb je minder kans dat je geforceerd ingehaald wordt.

remy476 20-10-2005 16:00

(y)

JCG 20-10-2005 16:23

Citaat:

rossi46 schreef op 20-10-2005 @ 16:07 :
ik weet ook wel dat ze op de rijbaan moeten.. maar midden op de weg 40/50 rijden is te irritant en dan lopen ze juist het risico voor hun flikker gereden te worden doordat ze weinig ruimte maken waardoor niemand erlangs komt..
sorry maar dat ik gewoon mijn mening :D

Als ze er niet langs kunnen, kunnen ze ook niet afsnijden ;).

MightyMarcel 20-10-2005 16:27

Citaat:

rossi46 schreef op 20-10-2005 @ 16:07 :
ik weet ook wel dat ze op de rijbaan moeten.. maar midden op de weg 40/50 rijden is te irritant en dan lopen ze juist het risico voor hun flikker gereden te worden doordat ze weinig ruimte maken waardoor niemand erlangs komt..
sorry maar dat ik gewoon mijn mening :D

je moet ook over de linkerbaan inhalen, dan heb je nergens last van. bij twijfel niet inhalen, weet je nog ?

remy476 20-10-2005 16:58

(y)

ViperDax 20-10-2005 17:22

Citaat:

rossi46 schreef op 20-10-2005 @ 16:07 :
ik weet ook wel dat ze op de rijbaan moeten.. maar midden op de weg 40/50 rijden is te irritant en dan lopen ze juist het risico voor hun flikker gereden te worden doordat ze weinig ruimte maken waardoor niemand erlangs komt..
sorry maar dat ik gewoon mijn mening :D

ze mogen zelfs eigenlijk maar 30 in de bebouwde kom....dus niet zeuren dat ze 40 50 rijden...jij mag ook niet harder dan 50 in de bebouwde kom..

maar goed. laatst las ik ergens de plannen dat die pijs wijf wou dat de brommers in de bbk 50 mochten rijden. maar daar buiten....30... omdat ze anders zoveel harder rijden dan de fietsers...ja hallooooooo alsof iemand zich aan die 30 km regel gaat houden..

maar goed zover is het nog niet


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.