![]() |
Vis verandert van kleur
Mijn goudvis verandert van kleur. Hij was eerst oranje met wit, nu is al het oranje weg, behalve 1 streep over zn rug. Hij is dus bijna helemaal wit geworden.
Wat kan dit zijn? |
Via google vind ik iets dat het ook door het ouder worden van de vis kan komen?
|
Was het nog een jonge vis?
(goud)vissen houden inderdaad niet dezelfde kleur, naarmate ze ouder worden nemen ze hun eigenlijke kleur aan. (vaak worden vissen zwart geboren en krijgen ze na verloop van tijd kleur) |
Ik heb deze vissen al zo'n jaar of 3. Dus hij was niet jong ofzo. Maar ouder worden? Ik weet natuurlijk niet precies hoe oud hij was toen ik hem kreeg. Maar hij was al even groot als nu.
Nouja, in ieder geval bedankt. |
mensen verliezen ook de kleur in hun haar naarmate ze ouder worden, doch worden ze niet groter :)
Zou me niets verbazen als een vis een soortgelijk iets heeft. |
Vissen hoeven ook niet heel veel groter te worden, volgens mij...het werkt bij vissen volgens mij een beetje zoals bij schildpadden, ze passen zich aan aan de omgeving waar in ze leven (in een groot aquarium groeit een vis meer dan in een kleintje).
|
Is helemaal normaal volgens mij, mijn vriend heeft het er regelmatig over dat zijn vissen al zo ver verkleurd zijn enzo. (y)
|
Citaat:
Verder komt het erop neer dat het redelijk normaal is :) Dat is mooi. Niet dat je iets kan doen aan een vis met een of andere terminale ziekte, maar altijd fijn om te weten :P |
Volgens mij komt dit door de zon. Goudvissen die niet genoeg licht krijgen, worden witter :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb dat ook wel eens gehad, dat mijn goudvissen een andere kleur kregen. Maar verder veranderde er niks, dus ik denk niet dat er verder veel aan de hand is. Misschien kun je het even bij de dierenwinkel vragen.
|
Ik heb het ook wel eens gehad, mijn buren waren op vakantie en ik moet de vissen verzorgen. En toen ze terug kwamen zeiden ze: Heb je een nieuwe vis gekocht? Haha, ze waren dus gewoon van kleur veranderd :D
Volgens mij kan het geen kwaad hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |