![]() |
Bekend boek
Hallo iedereen!
Is er hier iemand die een goed idee heeft van het bekendste kinderboek? De voorwaarden: - Er moet een deel inzitten dat door scholieren "verfilmbaar" is - Het moet een boek zijn dat (bijna) iedereen kent - Het moet een boek zijn dat herkenbaar is aan een bepaald aantal punten, die speciaal zijn voor alleen dát boek Is er iemand die een geschikt boek weet? Groetjes, Emma. |
Misschien een bekend boek van Carry Slee: Spijt, Afblijven, Kappen? Of van 'Hoe overleef ik..?'
|
Jip en Janneke? Pluk van de Petteflet?
|
De meest bekende kinderboeken zijn vaak al verfilmd, of maakt dat niet uit? En van welke leeftijd ongeveer? alle? Ik denk dan aan Minoes - Annie M.G. Schmidt, Mathilda - Roahld Dahl bijvoorbeeld..
De voorleesboeken van Kleine beer, grote beer van Martin Waddell kent iedereen denk ik... Om verder nog maar een paar namen te noemen: Pinkeltje, Otje, Nijntje, Pippi Langkous, Ronja de roversdochter, Erik of het klein insectenboek... |
De Zevensprong.
|
Een sprookje? Doornroosje, roodkapje etc.. Kent denk iedereen wel & er zijn genoeg boeken van geschreven.. ;)
|
Harry Potter?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |