![]() |
Omdat zij ook
Het is anders dan ik normaal schrijf.. Ik vraag me af of jullie er iets van vinden.
Omdat zij ook Herkenbare woorden noten, geluid, muziek uit de tijd van toen Toen er chaos was En zij slikte en lachte met tranen in haar ogen vertelde ze steeds verder Over vroeger en hoe alles nu verder moest Altijd maar vooruit, alsof er geen einde is "Het is toch juist een cirkel," zei ik. "Alles wordt herhaald." En zij dacht en hoopte er het hare van tot ze het begreep- Hoe ik waarheid maakte van iets dat niet was maar nog kon gebeuren Muziek verandert ook En omdat zij net als ik, en tijd niet terug te halen is, wist ik hoe het zat De wereld draait naar rechts Met links schrijf ik op wat ik al eerder hoorde Omdat jij ook moet lachen van verdriet |
Citaat:
voor de rest (y) het einde ook, ik hou wel van een goed einde |
Citaat:
Bedankt:) |
Staat me erg aan, dat gedichtje ..
Verhalend, in mijn opvatting, met iets dat terug wil naar die tijd die je beschrijft- lijkt het. Ik probeerde een ritme te vinden in het aantal regels per strofe, maar ik geloof niet dat dat er in zit? (Wat ook niet hoeft hoor, maar zoiets valt me dan altijd op.) Groetje, |
Hé, dank je wel! Volgens mij heb jij mijn gedicht wel begrepen.. Het is een gedicht waarbij ik zomaar ging schrijven, zomaar wat woorden op papier zetten. Vandaar dat er niet echt logica zit in het aantal zinnen per strofe;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |