![]() |
Over mijn conrector.
Hoi,
ik hoop dat deze vraag ook thuis hoort op dit forum. Als hij op het foute subforum zit dan kunnen de mods kunnen hem altijd nog verplaatsen. Anyway, to the point: Mijn conrector heeft een gesprek met mij en mijn vader gepland voor morgen 15:00. Maar ik ben 18 jaar oud. Dat wil dus zeggen dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid heb dacht ik. Dus mag mijn conrector uberhaupt wel een gesprek met mijn vader en mij eisen? Want ik vind dit gesprek totaal niet nodig aangezien de conrector alleen maar een zondebokje zoekt, en als hij mij probeert te krijgen heeft hij de verkeerde uitgekozen. ~*Nik |
Je hebt je aan de het beleid van de school te houden, ook al ben je 18. Hij kan dus best een gesprek met je vader eisen.
|
Citaat:
De concrector kan toch ook moeilijk een gesprek met zijn buurman eisen? (als zijnde zijn buurman, los van de persoon van de buurman) |
Citaat:
Tenminste, zo is het mij altijd verteld. Ik heb geen rechten gestudeerd. :p |
Ik zal het anders stellen: indien je geen ouders meer hebt of ze zijn ontheven uit het ouderlijke gezag, en je nog geen 18 bent, wordt er een voogd aangesteld. Maar als je 18 wordt komt de voogdij automatisch te vervallen. Met wie, anders dan de leerling zelf, zou de conrector in een dergelijke situatie moeten praten?
|
Citaat:
Doe nu maar niet moeilijk, die conrector wil een gesprek met een ouder en dat zal niet voor niets zijn. |
*shrug*
Als de school dat wil, dan gebeurt dat. Sim-pel. |
Waar maak je je druk om; als je niks verkeerds gedaan hebt is zo'n gesprek toch niet zo erg.... Helaas is zo'n gesprek er meestal niet voor niks...
|
Citaat:
~*Nik |
bij ons op school hebben we een contractje ondertekend......
stond in dat de school met de ouders contact mogt hebben (brieven telefoon etc...) omdat iederen dit jaar 18 word of al 18 is.... |
Ja, natuurlijk. In de hogere klassen van het VWO is het helemaal niet ongebruikelijk dat leerlingen achttien zijn, terwijl de school natuurlijk wel contact met ouders wil hebben.
Bovendien, zolang ouders boeken en schoolgeld betalen, moet je sowieso niet zeuren, dan hebben ze alle recht om te weten wat jij uitspookt ;) |
big deal, je pa gaat mee... nou en ?
en ja, je conrector mag een gesprek met je pa vragen, het zijn twee volwassen mensen en die mogen natuurlijk wel met elkaar praten, ook al ben jij 18. |
iets anders is dat je vader denk ik niet verplicht is gehoor er aan te geven als hij heeft van dat moet die zelf maare uitzoeken hij is 18 dus...
|
Wat een onzin waarom zou jij dat toe moeten laten? JIJ zit daar op school, je doet de opleiding voor jezelf volgen (neem ik aan) en bovendien ben je 18... Niets of niemand kan jou verplichten dat je pa daarbij is, zelfs al heb je wat getekend.
Ze kunnen het uiteraard wel proberen, maar dan nog; als je je pa niet erbij wilt mag hij uiteraard wel langsgaan bij je conrector, maar zaken over jouw opleiding en functioneren zijn naar mijn mening nog altijd vertrouwelijk en als je je pa daarin niet wilt betrekken hebben zij dat maar te accepteren lijkt me zo. Ik vind het een erg vreemde situatie als je het mij vraagt. Maarja, ik werk dan ook al een tijdje en zit niet meer op school dus misschien heb ik iets gemist? |
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: Volgens mij mag dat gewoon. Ik zie niet echt waar jij een probleem van maakt? |
Citaat:
|
Mijn ouders hadden niets in te brengen haha..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tuurlijk mag je vader mee. Dus omdat jij toevallig 18 bent in 6 vwo en ik was 17, moet ik alle gesprekken met mijn ouders erbij hebben (was niet zo, hoor) en jij niet? Beetje oneerlijk.
Ik ben het wel met je eens dat je die zaken wel zelf kunt oplossen. Bij ons gingen ouders van kinderen in 6 vwo nog maar zelden naar school. Onze school vond dat wij oud genoeg waren om zaken zelf te regelen. |
Tenzij jij een 18+ regeling op school hebt mag je alleen dat gesprek houden anders moet je pa er gewoon bij zijn. Mocht je een 18+ regeling willen moet je vader daar wel akkoord voor tekenen
|
Op de middelbare school kennen ze je al vanaf dat je eeen bruggertje was, dus daar nemen ze je tot je eindexamen niet serieus en wensen ze dus contact te hebben met de ouders. Zodra je op het HBO zit of studeert, ben je een grote jongen of meid, en zijn je ouders niet meer in de picture.
De grens van 18 is niet doorslaggevend, het gaat om de situatie. Wat je wel kunt doen is even naar de conrector stappen en uitleggen datje vader een ietwat heetgebakerd persoon is, en dat het dus msschien niet zo verstandig is om een gesprek met hem te houden als het net zo goed een gesprek onder vier ogen kan zijn. De school gaat er natuurlijk vanuit dat jouw vader verstandiger en volwassener is dan jijzelf, en dat jullie onderlinge vader-zoon vverstandhouding goed is, maar daar zijn uitzonderingen op, helaas.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48. |