![]() |
fotosynthese
Een aantal vragen:
Er wordt gezegd dat schaduwplanten meer bladgroen hebben dan zonplanten, maar hoe komt dat. Er wordt verder verteld dat je uitdroging van een plant kan voorkomen door de meetse huidmondjes aan de onderzijde van de blad te stoppen en dikke kleine bladeren (kleine bladoppervlak) te gebruiken. Maar ik snap niet hoe je met deze twee methoden dat kan voorkomen. Kan iemand me a.u.b. helpen. |
Omdat ze van minder zonlicht even veel energie moeten maken hebben ze meer bladgroenkorrels nodig.
geen idee |
de 2e weet ik
Huidmondjes aan de onderkant omdat daar schaduw is (jij zit toch ook in de schaduw als je het warm hebt ;) ). Er verdampt dan minder water door de zon waardoor de plant minder water uit de grond hoeft te halen (er vindt wel nog verdamping plaats maar nu is dat veel minder) Klein oppervlak omdat er dan het minste vocht verloren gaat door verdamping. ( groot oppervlak= veel huidmondjes = veel verdmping) |
Ahh, natuurlijk remy476, nu snap ik het. Thnx. Maar ik zit nog steeds met de eerste vraag, weet niemand die??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |