![]() |
kansberekening
for w = 20, toss a 5 cent coin 100 times onto the lines paper and hence estimate the chance for winning..
nou ik heb leuk op lijntjes papier met lijnen die 20 mm uit elkaar zaten leuk muntjes op lopen gooien on the line - 25 not on the line - 25 estimate the chance for winning.. hoe bereken je dat? :bloos: |
>> Exacte Vakken
|
Als de tekst even in het Nederlands post zou het allemaal wat makkelijker gaan. :p
|
Als ik het goed heb, heb je dus 50 keer een muntje opgegooit en is hij 25 keer op de lijn gekomen en 25 keer niet?
Beschouw nu "op de lijn" als " winnen ". In die 50 keer dat je hebt gegooit, heb je 25 keer " gewonnen" . De kans, bij benadering, dat je dus wint in deze situatie is 25/50, of te wel 1/2. We noemen dit bij benaderening, omdat je niet zeker weet of de kans het zelfde blijft als je het experiment nog een keer uitvoert, of bijv. 10 miljoen keer uitvoert. |
Wees duidelijker in je vraagstellig, dit ga ik niet beantwoorden.
|
Het antwoord is toch al gegeven?
50 keer opgooien - 25 raak - 25 niet raak De kans op 'winnen' is dus 25/50 = 1/2 |
ik heb 100 keer een muntje gegooid
|
waar zijn dan die overige 50 uitkomsten?
|
Citaat:
|
Dat is toch precies hetzelfde!
Het antwoord is toch al gegeven? 50 keer opgooien - 25 raak - 25 niet raak De kans op 'winnen' is dus 25/50 = 1/2 100 keer opgooien - de kans is 1/2 Dat is dus 50 raak - 50 niet raak |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |