![]() |
hoe oud voor blowen?
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen?
En wat vind je een 'normale' leeftijd? En hoe oud was jij toen je ging drinken? dit vroeg ik me even af :bloos: xxx anne |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
oke, met dat 'normale' leeftijd bedoel ik mee dat jij vind wanneer je er te jong voor bent.
|
ik was toen ik voor het eerst een keer blowde 12 geloof ik, maar toen ik net 15 was begon ik er echt mee
|
ik was 15
en met (serieus) drinken ietsjes later denk ik ik denk dat er geen ideale begin met blowen leeftijd bestaat, dat ligt maar net aan de persoon. |
Echt een beetje drinken toen ik 14 was (daarvoor allemaal aardig beperkt gebleven), I guess.
Blowen toen ik 16 was, mijn eerste aanrakingen met THC waren met spacecake, toen ik 15 was ergens. |
bijna 14 was ik.
tsja een goede leeftijd?? hangt van de persoon af. missch is er wel geen goede leeftijd voor, je moet het gewoon voor jezelf bepalen. |
Eerste keer geblowed toen ik 16 was.
Het hangt meer van de persoon dan van de leeftijd af vind ik. Eind groep 8 begonnen we in onze groep toch al aardig met drinken, maar goed dat is wel extreem vroeg eigenlijk, schandalig gewoon gehehe. |
Citaat:
|
De eerste keer toen ik blowde was ik 16, de juiste leeftijd vind ik nog steeds boven de 16 jaar.
En ik was 15 toen ik begon met drinken. |
Op mn 15e begonnen met blowen, 14e met alcohol.
Vind de coffeeshopleeftijdsgrens eigenlijk wel een goeie minimumleeftijd, oa omdat als je gaat blowen voordat je hersenen volgroeid zijn, de groei wordt beinvloed, en dat kan nooit goed zijn volgens mij. Geld voor alle drugs eigenlijk. |
De eerste keer dat ik blowde was ik net 15 geloof ik en de eerste keer echt zuipen 14.Daarvoor kreeg ik af en toe van die breezers waar ik me heel stoer mee voelde
|
18
Zelf was ik 14 en hevig gebruik op m'n 16e. Ben nu gestopt voor een tijdje |
op mijn 13e denkik voor het eerst een jointje gemookt..en op mijn 11e/12e begonnen met drinken..
|
Citaat:
ik begon met blowen toen ik 14 was ik begon met drinken toen ik 15 was, maar pas vanaf mijn 17de ofzo drink ik regelmatig. Ik hou me tegenwoordig wel erg in besef ik. Er waren tijden dat ik weleens wat meer dronk. (bewust of onbewust) Zatte mensen zijn sowieso irritant. Ik stopte trouwens met blowen op mijn 18de, (ik was bijna 19) na wat nare ervaringen. Op een festival ofzo wil ik nog weleens roken, maar over het algemeen heb ik er TOTAAL geen behoefte meer aan. |
begonnen met blowen toen ik 14 was, na Lowlands 2004 nauwelijks meer geblowt.
Drinken was later; "noemenswaardig" drinken vanaf 15/16 |
Toen ik voor het eerst blowde was ik volgens mij 15 of zo, en toen ik voor het eerst iets ging drinken met alcohol erin was ik ook rond die leeftijd of heel misschien nog net iets jonger. Ik weet het eigenlijk niet meer precies hoe oud ik toen was.
Maar toen ik voor het eerst had geblowd was dit niet meer dan het sporadisch nemen van een paar trekjes af en toe. Dat ik echt wel eens serieus blowde kwam pas later. Maar als ik de reacties van anderen zo lees is het met zo'n leeftijd (14/15) ook niet heel abnormaal dat je dan eens voor het eerst iets drinkt of rookt. |
Ik was 16 toen ik voor het eerst ging blowen. Ik blow niet regelmatig, maar op feesjes is het wel chill.
Over een 'toegestane' leeftijd kun je, vind ik, weinig zeggen. Je mag ook eigenlijk pas op je 16e alcohol drinken, maar als sommigen hier al in groep 8 gaan drinken en de rest rond hun 14e/15e jaar (net als ik)...tjah |
ik blowde al redelijk hard op me 14e, daarvoor ook niet eerder gedaan, alc op 12 wel, op feestjes een paar glazen
|
Ik was 15 toen ik met allebei begon, en 16 toen ik wat zwaarder ging drinken. Ik vind dit eigk te vroeg, 17/18 is op zich een beter leeftijd.
|
Ik was 15 jaar toen ik begon te blowen en 14 jaar toen ik alcohol ging consumeren.
Normale leeftijd? Ik denk dat de reden waarom je blowt belangrijker is.. Bluh, beetje vaag en onwakker :| |
Citaat:
gehehe, ben toch niet zo verstandig als ik overkom.. :p :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn eerst blow-sessie was toen ik in de 2e klas zat (13 jaar) en in diezelfde periode begon ik ook met alcohol. Maar sinds 1 jaar heb ik geen alcohol meer genomen en het wiet gebruik is ook erg omlaag gegaan. |
Citaat:
|
14 of 15
16 13 |
Ik was 16 toen ik voor het eerst blowde en rond de 16 ofzo toen ik me voor het eerst lam zoop. Ik vind 18 een betere leeftijd om te beginnen maarja dat is wijsheid achteraf.
|
Op mijn 12e/13e begon ik te "experimenteren" :D met alchohol. Simpelweg eerst drank mee proberen te krijgen in de supermarkt om je dan vervolgens samen met een vriend lam te drinken.
blowen was ik 15 geloof ik Maarum leeftijd boeit neit echt. Tenzij je nog als schraal kindje al drugs loopt te consumeren enzo |
Citaat:
De een vind een 13 jarige veel te jong om drugs te gebruiken terwijl de ander op z'n 13e zich helemaal de tering blowt. Ik persoonlijk vind je op je 13e toch nog een behoorlijk schraal kind aangezien je dan nog niet eens aan je pubertijd bent begonnen. Maarja het schijnt normaal te zijn dat je al heel vroeg aan drugs en alcohol begint. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat er daarna komt is allemaal weinig vergeleken met wat er daarvoor veranderde. Puberteit idd |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan nog veranderd er tussen je 12e en je 18e nog meer dan genoeg. Ok lichaamelijk gezien mischien niet maar geestelijk zeker wel. Het is immers toch de bedoeling dat je rond die tijd wat verstandiger/vowassener word en dat gaat er niet bepaald sneller op door in die tijd veel te blowen. |
Citaat:
Met schraal bedoel ik meer t basisschool gebeuren. Die zijn er imo lichamelijk en geestelijk nog niet aantoe. (wellicht heb je uitzonderingen) Maar het ligt heel erg aan de persoon in kwestie als het gaat om hoe oud voor drugs. Bij alcohol vind ik de grens lager liggen dan voor (soft) drugs, omdat je daar simpelweg sneller een mindfuck van krijgt. |
Aangezien ik door omstandigheden heel snel moest opgroeien, heb ik dat stukje "opgroeien" ook al vroeg meegehad. Ik dronk toen ik klein was al stiekem het borreltje van mijn vader of opa op, op mijn 10e dronk ik voor het eerst een paar biertjes achter elkaar. Toen ik 13 was blowde ik voor het eerst. Wat is een normale leeftijd? Die is er niet.
|
Citaat:
Het probleem is deze leeftijd te bepalen. Even een kromme maar duidelijke parallel trekken; Een pedosexueel die sex heeft met een 14 of 15 jarige is schuldig aan een misdrijf omdat de 14 of 15 jarige niet kan besluiten wat goed voor hem of haar is en dus tegen zichzelf en tegen anderen beschermd moet worden. |
Ik vind 18. Ik deed 15
|
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen? 15
En wat vind je een 'normale' leeftijd? 16 of zo, maar 15 is ook niet extreem vroeg, lees ik wel En hoe oud was jij toen je ging drinken? 15 |
k begon met blowen en drinken toen k geloof k 15 was..
en je moet sowieso niet beginnen met blowen :p maar als je het kan laten moet je der zo lang mogelijk mee wachten.. jaar of 16 lijkt me wel redelijk.. want ken genoeg mensen die sinds hun 11e/12e blowen en daar is t niet al te best mee.. |
15
normale leeftijd doe ik niet aan drinken, geen idee denk 14 |
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen?14
En wat vind je een 'normale' leeftijd?verschlt pp, 15/16 ofzo En hoe oud was jij toen je ging drinken? 12 |
Hoe oud was jij toen je voor het eerst ging blowen? 14
En wat vind je een 'normale' leeftijd? 16 En hoe oud was jij toen je ging drinken? 13 |
Ik heb voor het eerste geblowd op m'n 13e/14e ofzo, weet niet precies meer. Maar ik merkte er niks van. Ik heb altijd wel af en toe geblowd, nu nog wel, maar nooit echt veel. Drinken begon ik op m'n 12e ofzo mee, eerst heel veel, later minder.
|
18, 7 ongeveer toen ik voor het eerst ging blowen. Heb dit tot mn 19,4 ongeveer gedaan.
Acuut gestopt toen ik last kreeg van angstklachten. Als ik blowde werd dat versterkt (nog meer hartkloppingen, hyperventilatie en vaag denken) dus ja dan maar niet meer. Voor het eerst alcohol was ik 16 ofzo maar echt drinken pas later. Bier pas sinds mn 20e/21e ergens, daarvoor vond ik bier nooit lekker (wijn ook niet trouwens). Vanaf mn 16e tot mn 20e ergens was het dus mixdrankjes als ik uitging of cola vieux ofzo. Soms een pure jenever met kerst met oma meegezopen. Als ik nu lees dat veel jongeren in de brugklas of 2e klas vaak stoned of dronken in de klas zitten schrik ik daar wel een beetje van. Maargoed dat komt ook omdat ik ouder ben, dan schrik je al gauw van die feiten, terwijl het op jouw leeftijd misschien ook heel normaal was dat er kinderen stoned of dronken in de klas zaten of met hun 13e al ontmaagd waren. Als je ouder bent lijkt het dan zo jong. |
Ik was zelf 13 toen ik begon met blowen omdat mn ma wel is raar spul in dr peukie deed en dus lol had :D
Dus ja, je kent t dan wel... gejat van je ma, zelf een nutteloos ding gebouwd en de grootste lol gehad en er in blijven hangen jmmr genoeg.... En het heeft daardoor intresse in drinken afgenomen, maar dat komt pas sinds m'n 16e pas op :) Als ik moet kiezen, alcohol voor 15 jarige, wiet voor 16 jarige :P Intresse is in die groep er toch wel, en als ze met hun 16e in de shop mogen komen, haal je ze iig bij t illegale circuit weg ;) |
Blowen heb ik nooit gedaan. god zeg..wat heilig eigenlijk ;) en drinken doe ik al vanaf mijn 12de.
|
Eerste keer blowen? Uhm 14, op m'n 15de nog een keer, dat was dan ook écht de laatste keer.
Wat ik een normale leeftijd vind? Geen idee. Eerst keer dat ik alcohol dronk? Geen flauw idee, tis me met de paplepel ingegoten dus dat zal wel rond m'n 9de zijn geweest Echt dronken? Nooit eigenlijk, wel een paar keer flink aangeschoten geweest. :| |
Citaat:
|
hehe
ik was denk ik 14,pi toen ik begon met blowen + stevig drinken :p |
ik weet niet hoeveel getallen achter de coma ik nu moet rekenen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08. |