![]() |
Hoe reis jij dagelijks?
Aan alle andere topics te zien zijn er hier zat mensen die dagelijks in het OV te vinden zijn. Hoe reis jij dagelijks en welk traject leg je dan af?
|
TS begint: :)
huis - station Goes: fiets Goes - Rotterdam Centraal: trein Centraal station - Beurs: metro Beurs - Coolhaven: metro |
Citaat:
zozo ik op maandag t/m donderdag en soms vrijdag: huis - station voorhout CS: lopend voorhout CS - leiden CS: trein leiden CS - schiedam centrum: trein schiedam centrum - coolhaven: metro coolhaven - school: lopend |
Als ik naar school ga:
Huis - halte (lopend) Halte - Station HS (tram) Station HS - school (lopend) Als ik naar mijn vriend ga: Huis - halte (lopend) Halte - Den Haag HS (tram) Den Haag HS - Rotterdam Centraal (trein) Rotterdam Centraal - Zuidplein (metro) Zuidplein - Schaapsweg (bus) Schaapsweg - huis (fiets/auto) |
school:
auto werk: fiets :P geen OV dus :D |
Heb geen OV, maar reis naar mijn werk met de fiets en als ik naar school ga neem ik de bus.
|
huis - centraal station maastricht : bus
station maastricht - station eindhoven : trein station eindhoven - station boxtel : trein station boxtel - school: lopen |
school: fiets
|
momenteel werk ik (en daar loop ik ff heen), maar ik kan beter ff toelichten hoe ik t vorig jaar deed, en t jaar daarvoor (toen ging ik naar school).
1e jaar : ff naar t station lopen (10 min lopen), in de bus stappen (Drachten - Heerenveen, 30 min.), dan nog 10 min. lopen. 2e jaar : in de auto stappen, 20-30 min. rijden en weer uitstappen. |
Huis -> dichtstbijzijnde bushalte: Lopen
Bushalte-> Drachten: Bus Drachten -> Groningen: Bus/Qliner |
Huis - halte: Lopen
Halte - halte werk: Bus Halte werk - werk: Lopen 's avonds komt mijn vriend me altijd ophalen (y) |
Huis - akkers 10 min fietsen
akkers - centraal station 35 min metro Rotterdam centraal - Dordrecht 15 min trein Dordrecht centraal - Palisander 10 min bus Mja zo dus naar school :) |
thuis school: fiets
thuis werk: tomos snorbrommer. |
Citaat:
Owja, en ik loop ook van Coolhaven naar school :) |
Huis - busstation (lopend),
Busstation - Rtd (bus), Rtd - Bd (trein, IC), Bd - school (lopend of bus), school - Bd (lopend of bus), Bd - Rtd (trein, IC), Rtd - metrostation (metro), metrostation - metrostation (metro), metrostation - busstation (bus), bussation - huis (lopend). Maar er zijn nog 2890380 andere manieren mogelijk, maar ik denk dat dit de meest voorkomende is. |
Ik fiets alles.
Als ik in het weekend naar huis ga, ga ik van mijn kamer naar het station met de bus en in mijn oude woonplaats ga ik met de bus naar mijn vader/moeder. |
Wisselend.
Of; alles fietsend Of; Huis - station (per fiets) Station wezep - station zwolle (trein) Station zwolle - stadsdienst naar school Of; Huis - bushalte overkant straat Bushalte - rechtstreeks naar school Of; Huis - bushalte overkant straat Bushalte - station zwolle Station zwolle - stadsdienst naar school |
Zondag:
Lopend naar Bushalte - Bus naar Roermond - Trein Nijmegen Of met auto naar station Roermond Ma t/m vrijdag: Fiets Vrijdag/Zaterdag: Lopen naar station - Trein Nijmegen-Roermond/Weert - Bus naar dorpje. |
kamer - school - 50 meter lopen
kamer - supermarkt - op de fiets kamer - bar - 50 meter lopen |
- Van de stad van mijn ouders naar mijn studentenstad: Trein
- Kleine stukjes binnen mijn studentenstad (van kamer naar school, van kamer naar sportcentrum, van school naar sportcentrum, van kamer naar supermarkt etc.): Te voet of fiets - Van mijn kamer / het huis van mijn ouders naar het centrum van de stad: Fiets, soms als ik op stap ga met de bus - Naar vrienden: Bus, fiets, trein of auto - Als we op stap gaan naar plaatsen buiten de stad: Auto Dat was het wel. :) |
Huis-faculteit: 5 minuten fietsen.
Ik ben gezegend (A). Als ik 's avonds ga trainen (2x in de week), is 't: Huis-Utrecht CS: 5 minuten fietsen+5 minuten lopen (heel H-Catharijne door). Utrecht CS-Amersfoort Schothorst: 20 minuten trein. Amersfoort Schothorst-Sporthal: 8 minuten lopen. |
Ik neem elke dag de pont (ja, wat wil je als je in Amsterdam-Noord woont....) Voor de rest fiets ik alles :)
|
lopend naar de bus halte
met de bus naar station Roosendaal Roosendaal - Breda; Trein Breda - school; Bus Soms ga ik ook met de scooter, dus dan vervalt het eerste deel en ga ik vanaf Roosendaal met de trein. |
Fiets/Bus naar station
Trein naar Utrecht Bus naar Uithof |
Auto. Auto. En meer auto.
|
Een of twee keer in de week met de trein en bus van huis naar studentenkamer en terug. En af en toe met de fiets naar de uni en terug.
|
Op maandag met bus, sneltrein, stoptrein en bus naar mijn studiestad. (Op vrijdag het omgekeerde.)
En als ik eenmaal in een van de twee plaatsen ben, fiets ik overal naar toe. |
van huis naar de overkant van de straat
met de bus naar he treinstation in cuijk daar met de trein naar heyendaal en weer terug |
Fiets (y)
|
lopend naar de bus, met de bus naar het station, en met de trein naar Amsterdam en Leiden:
Hoorn-Obdam-Heerhugowaard-Alkmaar noord-Alkmaar-Heiloo-Castricum-Beverwijk-Haarlem-Heemstede Aerdenhout-Leiden-Den Haag laan van NOI-Den Haag centraal en als ik naar Amsterdam ga: Hoorn-Purmerend overwhere-Purmerend-Zaandam Kogerveld-Zaandam-Amsterdam Sloterdijk-Amsterdam Centraal. verder dus fiets, benenwagen, tram. |
* 2 minuten lopen naar de bus
* 10 minuten in de bus * 3 minuten wachten * overstappen * 30 minuten in de bus * 2 minuten lopen naar school en 's avonds / 's middags weer terug ;) |
Tholen - Bergen op Zoom (fiets, brommer, auto)
Bergen op Zoom - Vlissingen (trein) Vlissingen - School (lopen) of Tholen - Rilland Bath (auto) Rilland Bath - Vlissingen (stoptrein) Vlissingen - School (lopen) of Tholen - Vlissingen (auto) |
Huis - Leerdam (fiets)
Leerdam - Geldermalsen (trein) Geldermalsen - Utrecht (trein) Utrecht - Ede-Wageningen (trein) Ede-Wageningen - School (Bus of fiets) |
College: fiets of tram (en dan natuurlijk lopen naar de tramhalte en van de tramhalte naar de faculteit).
Maandag, als ik vanuit mijn ouderlijk huis naar Amsterdam ga: Ouderlijk huis - Station Leiden CS: fiets of lopen en bus. Leiden CS - Amsterdam CS: trein. Amsterdam CS - Kamer: fiets of tram en lopen. Vrijdagavond, als ik vanaf mijn studentenvereniging de nachtelijke reis terug naar mijn ouders maak: Sociëteit - Station Amsterdam CS: lopen of fiets. Amsterdam CS - Leiden CS: nachttrein. Leiden CS - Ouderlijk Huis: fiets of lopen. |
Ik ga overal met de fiets naartoe, behalve mijn vriend, dat is dit:
huis - halte 3 min lopen halte - Arnhem CS 15 min bus Arnhem -Deventer 30 min trein Deventer - Enschede 50 min trein Enschede CS - Stroinklanden 15 min bus en dan nog 2 min lopen |
nu:
huis>bus>school en zometeen zal dat wel worden: huis>bus>trein>bus>werk |
Huis> auto> school
huis> auto> werk heb wel een ov maar gebruik hem eigenlijk nooit af en toe... |
huis>fiets>bus>bus>school
|
huis>fiets>werk
huis>auto>werk |
vanuit Amsterdam
huis-ganzenhoef: fiets ganzenhoef-Lelylaan: metro Lelylaan-Osdorpplein: tram Osdorpplein-school: bus vanuit Utrecht huis-station Utrecht CS: fiets Utrecht CS-Duivendrecht: trein Duivendrecht-Lelylaan: metro Lelylaan-Osdorpplein: tram Osdorpplein-school: bus van alles wat, dus :) Ik ga trouwens ook 1 keer per week met de auto. |
school: fiets
en als het te koud is :o : Tram naar station Bus naar TU-wijk Vrijdag en zondag(vv): Tram naar station Trein Delft-LeidenCentraal LeidenCentraal-Naarden-Bussum |
Fietsen :)
|
Bus van 7.45 uur naar het centraal station in Enschede. Dan de stoptrein van 8.05 uur naar Zwolle.
|
altijd fiets (ook als het regent / sneeuwt / ijzelt etc) :o
|
Ik reis niet elke dag, maar elk weekend heen en weer dan:
Met de auto naar Goor, daar zet ik de auto ergens neer. Dan moet ik 10 minuten lopen naar het station (soms gebracht als ik geluk heb :)). Trein: Goor - Hengelo. Trein: Hengelo - Zwolle. Trein: Zwolle - 't Harde. En vanaf daar word ik weer opgehaald met de auto, naar Elburg. Andersom meestal de bus van Elburg naar Zwolle en dan verder omgekeerd. |
Huis - Station Roosendaal: half uur fietsen of met de bus
Roosendaal - Nijmegen: trein Nijmegen - school: bus |
Huis - Amersfoort CS: Fiets
Amersfoort CS - Station Zwolle: Trein Station Zwolle - school: Lopend |
Huis - bushalte: lopen
bushalte - Haarlem NS: bus Haarlem NS - Amsterdam C: trein Amsterdam C - binnenstad: lopen of tram Soms neem ik ook de bus van bushalte direct naar Amsterdam, maar met de trein is leuker. |
Niet dagelijks als in 'iedere dag, zeven dagen per week', maar wel vaak:
Nu: huis-school: fiets of de tram en de bus huis-stage: eerst fiets, dan metro en dan bus En van school of stage naar huis is het precies omgekeerd. ;) Straks (als ik verhuisd ben): huis-school: eerst tram, dan metro huis-stage: eerst tram, dan metro en dan bus of heel misschien ipv tram eerst de fiets. En ook dan is het van school of stage naar huis precies omgekeerd. ;) |
Met de fiets naar het busstation en dan verder bussen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |