![]() |
Rode branderige lippen
Ik heb nu 2 dagen rode branderige lippen (egaal rood, zonder blaren, barstjes e.d.), wat kan ik hier aan doen en wat is het? Is dat een teken van verkoudheid? En is het verstandig om lippenbalsem (Labello) te gebruiken, of verergert dat het juist?
Alvast bedankt (y) P.S. Ik heb dit al wel een eerder gehad en dan gaat het vanzelf over, maar dat duurt me te lang :p |
Ja dat kan van verkoudheid komen; of bijvoorbeeld van het koude weer. Je lippen zijn dan gewoon schaal.
Iets van labello smeren kan wel helpen. Wat nog beter werkt is vasaline (maar dat is wel erg vet spul). |
Vaseline helpt bij mij meestal wel als Labello niet helpt :)
|
Vaseline is ontzettend fijn daarbij, het is gigantisch vet, en je kan er rustig mee naar buiten gaan, het blijft wel een poos op je lippen zitten.
|
labello zit meer óp je lippen dan in de huid ervan... vaseline trekt een beetje in, dat is handiger. Of blistex.
|
Blistex Medex, een blauw klein potje, dat is echt fijn spul.
|
misschien heb je ze verbrand? lijkt me trouwens een beetje vreemd want zo warm is het niet meer, maar het kan wel. lippencreme kan wel helpen, maar niet met lippencreme de zon in want dan verbrand je ze alleen maar meer! tenzij je natuurlijk lippencreme met uv-filter hebt.
|
Purol, vaseline is goed Purol is beter.
Zit in een klein blikje heel lichtblauw heeft de vorm van een ouderwets schoenpoetsblikje. |
Bedankt voor de adviezen, ik heb maar gewoon ff de gehele dag labello gesmeerd (dat had ik in huis) en dat schijnt wel aardig te werken. :) De vaseline en de "schoensmeer" laat ik dus nog even in de winkelschappen liggen.
(y) |
Citaat:
|
Labello SOS (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |