![]() |
Scheel worden
Het klinkt misschien dom, maar kunnen je ogen ineens 'scheef' gaan staan zegmaar? Dat het net lijkt alsof je scheel wordt?
Ik werd vanochtend wakker met een dik oog. Misschien is het ontstoken, (het is rood en het traant) maar het lijkt dus alsof mijn oog scheef nu gaat staan. Kan dat ook, of word je alleen scheel geboren? Mijn vriendin had vorige week ook ontstoken ogen en toen heeft ze mijn oogpotlood gebruikt. Kan je besmet raken door dat oogpotlood weer te gebruiken? |
ja, ik denk dat je scheel wordt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
neej joh
als je scheel bent heeft dat alleen maar met je hersenen te maken. scheel zien ontwikkeld zich bij kinderen tussen 0 en 6 jaar, en die krijgen dan toch ook geen dik oog.. en dat dik oog kan dan heel waarschijnlijk komen omdat je je oogpotloodje hebt uitgeleend. ik heb dat ook een keer gedaan en toen werd ik op een gegeven moment 's ochtends wakker en toen kon ik mijn ogen niet meer open doen, er zaten heel veel korstjes op en als ik mijn ogen open deed en licht zag deed dat super veel pijn. toen ben ik naar de dokter gegaan en ze waren ontstoken |
Citaat:
Voortaan gewoon geen make-up uitwisselen. |
oke bedankt :)
|
Citaat:
Je kunt scheel raken, maar niet door een OOGontsteking. Bij een ontsteking van de m. obliquus inferior (spier voor je oogbewegingen) kan er door verkleving of verbindweefseling verkorting optreden, waardoor je oog een scheve normaalstand aanneemt. Een gewone oogontsteking maakt je niet scheel |
Citaat:
valt dat eigenlijk terug te draaien? |
Operatief. Vrij simpel eigenlijk..
|
Citaat:
|
Ik ga wel eens scheel kijken als ik hoofdpijn heb, maar dat bedoel je niet.
|
Ja..
een oogontsteking gaat vanzelf over in bijna alle gevallen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30. |