Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   jong trouwen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=128747)

sase 15-06-2002 18:37

Willen jullie jong trouwen (een jaar of 23/25) of juist laat (rond de 30)? Waarom? Ik wil graag jong trouwen, ik heb graag zekerheid enzo..plus mijn huidige vriend doet niet aan samenwonen voor het huwelijk (zijn broers zijn al getrouwd (de ene is 23, de andere 25). Ja, ik weet het, ik ben nog maar 15, maar ik ben wel vrij volwassen ingesteld. Anyway, wat zijn jullie van plan?

TefnachT 15-06-2002 18:54

Ik denk dat ik nooit zal trouwen. Ik hou daar niet van. het laatste dat ik wil is een normaal gezinnetje stichten.

Maar dat zeg ik nu natuurlijk :D

~Sjeherazade~ 15-06-2002 19:19

Ik denk niet dat ik echt wil trouwen..."m'n vriend/lief" klinkt leuker dan "mijn man", trouwens ik wil geen beloftes maken waarvan ik toch niet met 100% zekerheid weet dat ik ze kan houden, en niemand kan dat.

lieve 15-06-2002 19:19

Jong trouwen???
Pff, ik weet het niet hoor! Ik weet zelfs niet of ik wel wil trouwen! Mijn nonkel en mijn zus.. hebben beide kinderen en zijn niet getrouwd... en zijn toch ook gelukkig! Waarom moet je dan dat boterbriefje hebben! Al dat gedoe, da is toch gewoon maar een show!? Moet je nu persé trouwen om je liefde te tonen aan iemand? Ik denk dat ik het niet ga doen, ik denk dat ik mij dan "opgesloten" ga voelen! Ik ga dan ook minder vrijheid hebben, vrees ik steeds!
Maar ik zou het wel doen,mocht mijn vriend er echt veel belang aan hechten! Bijvoorbeeld als hij echt godsdienstig ingesteld is, zou ik het wel doen! Ik ben namelijk niet gelovig en toch zou ik het voor hem doen!
Maar voor mij hoeft trouwen niet! En jong trouwen... da zou al zeker niets voor mij zijn! Je zooo vroeg binden... NEEN, niets voor mij!!

groetjes vanuit dit zonnige en regenachtige België!

nare man 15-06-2002 19:25

Niet voor m'n dertigste.

Yolcu 15-06-2002 19:44

Ik weet niet of ik wel wil trouwen, mijn ouders zijn pas net gescheiden en hun verhalen hebben mij erg doen twijfelen over het huwelijk..... maar als ik ga trouwen, dan liever jong, als ik zo ongeveer 22/23 ben. Als het dan nog aan is met m'n vriend, is hij rond de 25, en dat is wel een mooie leeftijd denk ik.. we zijn dan bijna 8 jaar bij elkaar, en dat is ook wel lang genoeg :) Ik zie het nut van trouwen niet echt in, maar ik weet dat mijn vriend heeeel graag zou willen trouwen, dusja.

Maar we zien wel wat er op ons pad komt... je weet maar nooit...

KrizzZzZZzzjE :P 15-06-2002 21:21

ik zou wel rond een jaartje of 23 willen trouwen ja, als ik klaar ben met school ofzow zal dat wel goed uitkome denk ik
maar je moet ut eerst vrage natuurluk :P :)

Dusjcrib 16-06-2002 11:19

Ik wil wel trouwen, maar ik weet niet wanneer..

Als mn vriend me zou vragen, zou ik ja zeggen, maar dan zou ie wel eerst echt jaaaaren verloofd moeten zijn met me want nu al trouwen wil ik echt niet. Ik wil in ieder geval klaar zijn met studeren, zodat er ook wel wat geld voor is..

Als ik dus met mn huidige vriend zou trouwen, en bijv meteen na mn studie zou ik best wel jong trouwen, nouw ja.. ja, 23ste/24ste ofzow?

maar ik zou trouwens nooit zo traditioneel trouwen.. Kwil in zo'n hele mooie zwarte gothicjurk trouwen, liefst ook met gothicmake-up.. Zijn ouders zullen dat helemaal niks vinden maar das lekker pech!!

love is life 16-06-2002 12:06

Citaat:

Unique schreef:
Ik weet niet of ik wel wil trouwen, mijn ouders zijn pas net gescheiden en hun verhalen hebben mij erg doen twijfelen over het huwelijk..... maar als ik ga trouwen, dan liever jong, als ik zo ongeveer 22/23 ben. Als het dan nog aan is met m'n vriend, is hij rond de 25, en dat is wel een mooie leeftijd denk ik.. we zijn dan bijna 8 jaar bij elkaar, en dat is ook wel lang genoeg :) Ik zie het nut van trouwen niet echt in, maar ik weet dat mijn vriend heeeel graag zou willen trouwen, dusja.

Maar we zien wel wat er op ons pad komt... je weet maar nooit...

tegen dan 8 jaar samen?of nu 8 jaar samen? :confused:

kirsten 16-06-2002 13:30

Ik zou toch liever voor mijn dertigste trouwen (als ik al trouw, maar mijn vriend wil geen kinderen zonder getrouwd te zijn...). Anders heb je geen tijd meer om getrouwd te zijn zonder kinderen (als vrouw toch niet).

GeNeVa 16-06-2002 14:27

Citaat:

Dusjcrib schreef:

maar ik zou trouwens nooit zo traditioneel trouwen.. Kwil in zo'n hele mooie zwarte gothicjurk trouwen, liefst ook met gothicmake-up.. Zijn ouders zullen dat helemaal niks vinden maar das lekker pech!!

Jah tis maar waar je van houdt.
Ik wil ook niet traditioneel trouwen... ik zou eerder een lichtgekleurde jurk nemen.. maar zwart.. hmmmzzz :eek:

Jong trouwen lijkt mooi, maar ik wil eerst zekerheid hebben voor mezelf op financieel gebied, werk, opleiding etc. voordat ik het bootje in stap.

Andijvie 16-06-2002 14:50

Ik zou best willen trouwen, maar niet echt een bruiloft hoor :)

Maakt mij ook helemaal niet uit wanneer. Als ik midden twintig ben, vind ik het best... Veel vrienden van me trouwen nu ook (zijn 24/25/26) valt wel op... Maar ja, daarom zou ik het niet doen.

*blue angel* 16-06-2002 15:05

ik zou rond m'n twintig wel willen trouwen...

Yolcu 16-06-2002 15:50

Citaat:

love is life schreef:

tegen dan 8 jaar samen?of nu 8 jaar samen? :confused:

Dan, we zijn nu bijna 2 jaar samen..

guinevieve juniper 16-06-2002 15:53

ik demk jong ik heb nu een vriend van wie ik heel erg zeker ben en met wie ik wil trouwen en ik ben serieus

ganralph 16-06-2002 15:54

Citaat:

sase schreef:
... ik heb graag zekerheid enzo...
daar hoeft wel of niet trouwen niet zo veel mee te maken te hebben

TefnachT 16-06-2002 15:54

Waarom zou je eigenlijk trouwen???? :confused:

ganralph 16-06-2002 15:58

misschien uit religieus of traditioneel oogpunt...

gerigistreerd partnerschap (dus ook trouwen) kan natuurlijk wel voordelen hebben qua financien, verzekeringen en weet ik veel

maar ja, dan hoef je dus niet te 'trouwen' als zodanig

TefnachT 16-06-2002 16:00

Ja dus puur zakelijk? Nou dat is niets voor mij

ganralph 16-06-2002 16:02

voor mij ook niet...

t gaat om wat je voor elkaar voelt, niet hoe het op papier staat...

en die bruiloften zijn meestal toch verschrikkelijk

:D:D:D

Tofke_H 16-06-2002 16:15

Citaat:

sase schreef:
Willen jullie jong trouwen (een jaar of 23/25) of juist laat (rond de 30)? Waarom? Ik wil graag jong trouwen, ik heb graag zekerheid enzo..plus mijn huidige vriend doet niet aan samenwonen voor het huwelijk (zijn broers zijn al getrouwd (de ene is 23, de andere 25). Ja, ik weet het, ik ben nog maar 15, maar ik ben wel vrij volwassen ingesteld. Anyway, wat zijn jullie van plan?
Ik zou het niet weten. Op dit moment ziet er het er niet naar uit dat ik vroeg ga trouwen, kan ik het meisje niet aandoen. Maar ik zal wel trouwen als die tijd zich voordoet, dat kan over 2 jaar zijn, maar ook over 8 jaar.

Anyway, jij wilt vroeg trouwen zodat je zekerheid hebt. Vroeger dacht ik daar ook zo over, maar welke zekerheid heb je als je getrouwd bent? Dat je een huisje,tuintje,... hebt? Dat kan je ongetrouwd ook. Kindje? Dat kan je ongetrouwd ook, maa stel dat je een kindje hebt, en paar jaar daarna gaan jullie uit elkaar en heb je een scheiding, wat dan? Er zijn zovele echtscheidingen de laatste tijd. Ik vraag me dus af welke zekerheid jij denkt te krijgen door vroeg te trouwen.

nare man 16-06-2002 16:17

Vroeg trouwen omdat je zekerheid wilt hebben vind ik grote onzin...je moest eens weten hoeveel huwelijken er al in de eerste drie jaar worden ontbonden. Dat is minstens zoveel als er 'gewone' relaties stuklopen. Die extra beloften en het feit dat je officiëel man en vrouw bent zegt geen reet..als het gevoel weg is zul je net zo makkelijk een scheiding aan vragen.

Built to last 16-06-2002 16:39

ach ja waarom niet

Horror Kitty 16-06-2002 16:41

Ik wil niet trouwen.

KrizzZzZZzzjE :P 16-06-2002 17:01

trouwen is opzig ook wel een soort van getuigenis aan je medemens <familie, vrienden> van jullie liefde.

N*A*Shezbaernon.temp 16-06-2002 17:32

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik nooit ga trouwen en ik denk dat ik dat niet eens zou willen. Maar met die " zekerheid " ... ik denk dat het juist heel riskant is om te trouwen als je zo jong bent, want dan ben je nog aan het veranderen, en ik zou niet riskeren dat ik op mijn 25ste trouw en een jaar later er achter kom dat we toch niet met elkaar kunnen omgaan.

Nomen-nescio 16-06-2002 18:13

Nouw eh.. Veel maakt het me eigenlijk niet uit, maar voor mij hoeft het niet zo vroeg.. Ligt eraan of ik nog naar school ga enzo..

luckyleo 16-06-2002 18:17

Citaat:

Nomen-nescio schreef:
Nouw eh.. Veel maakt het me eigenlijk niet uit, maar voor mij hoeft het niet zo vroeg.. Ligt eraan of ik nog naar school ga enzo..
Ja vind ik ook. Net hoe je in je leven zit. Als je beide een baan hebt, dan trouw je eerder dan dat je beide nog druk met school bezig bent.

FB 16-06-2002 18:52

Ik weet niet wanneer ik wil trouwen... Ik denk dat je zoiets niet teveel in moet plannen, je voelt vanzelf wanneer de tijd daar is.

En als je met je hart die beslissing neemt wordt je wel gelukkig, dus ik wens je veel geluk in je huwelijk, wanneer dat ook moge komen :)

Grtz,
F

Rerisen Phoenix 16-06-2002 18:54

Citaat:

nare man schreef:
Vroeg trouwen omdat je zekerheid wilt hebben vind ik grote onzin...je moest eens weten hoeveel huwelijken er al in de eerste drie jaar worden ontbonden. Dat is minstens zoveel als er 'gewone' relaties stuklopen. Die extra beloften en het feit dat je officiëel man en vrouw bent zegt geen reet..als het gevoel weg is zul je net zo makkelijk een scheiding aan vragen.
Dit moet ik dus ff onthouden...

owja dit is dus dat verliefdheid na maximaal 3 jaar wegvalt en men hoopt (of niet of het überhaupt niet weet) '' houden van'

MoHaMeDJaLaL 16-06-2002 20:38

Ja trouwen als ik tenminste een vrouw vind die naar mijn style een beetje leeft.

En verschrikkelijk goed kan koken.

Met vr mazzels.

PeaCe:D

me-myself&anne 16-06-2002 21:17

Ik wil duz eeeecht niet jong trouwen. In ieder geval... ik zie wel hoe alles loopt natuurlijk, maar niet als 'planning'. Ik wil pas trouwen op het moment dat ik er zelf aan toe ben en mn leven een beetje ok heb, dat ik weet wat ik wil en mn draai gevonden heb, en mocht dat 23 zijn, ok dan, mocht het 32 zijn, ook ok.
Maar ik zou noooit op mn 20e ofzow al trouwen, want wil minstens gewoon eerst mn studie en alles klaarhebben. Daarna kijk ik wil hoe t gaat.

Bean 16-06-2002 22:08

Ik trouw zodra het goed aanvoelt... Ik wil best jong trouwen, maar ik ga er niet vanuit. Ik ben altijd al iemand die uitgaat van zekerheid, maar ik ga er niet voor leven om voor mn 25e iemand te vinden. Wil toch eerst een paar jaar iemand goed kennen enz. Het feit dat mn ouders zijn gescheiden(maand geleden) houdt me daarin ook niet tegen. Ook niet na de verhalen hoe het allemaal fout is gegaan. Wil gewoon een leuk vrouwtje waar ik oud mee kan worden. Of ik nou in een hutje in de hei woon, of in een villa. (hetgeen waar ik altijd over nadenk, wat ik voor mijn vrouw over zou hebben: mn carriere of niet)

Ninnoc 16-06-2002 23:21

ik ben niet gelovig dus waarom zou ik trouwen. Ik vind het huwlijk echt de allergrootste onzin die er bestaat en nee wil dus niet trouwen (tenzij mijn danmalige vriend anders het land wordt uitgezet of vanwege financiele redenen maar dat is te verwaarlozen)

Ik zal niet meer van iemadn houden en iemand niet meer van mij door zo'n papiertje en ik vind jong trouwen vanwege zekerheid eigenlijk vrij fout. Waarom heb je die zekerheid nodig, laag zelfvertrouwen? dan helpt een huwelijk geen ruk, of je houd jezelf voor de gek.
Zodat je zeker ben dat er voor je gezorgd wordt? lekker ouderwets, ik kan voor mezelf zorgen.
Vanwege kinderen? alsof die er mee zullen zitten als je niet trouwt..
Vanwege druk ouders? kan me geen ruk schelen, het is mijn leven niet die van hen en als mijn danmalige vriend zoveel van zijn familie zou aantrekken dat hij voor hen kiest moet hij dazt vooral doen weet ik ook waar ik aan toe ben en dat hij niet bij mij past.
Verder ben ik ook niet traditioneel en droom ik ook niet zoals in amerikaanse films al vanaf mijn 3de van mijn huwelijk.
Tja geloof vind ik eigenlijk de enige geldige reden (tenzij je homo bent, dan zijn alle redenen goed:P), maar laat ik nou ook atheist zijn.

Uncle_Sam 16-06-2002 23:24

Daar ben ik 't helemaal mee eens, (y).

Jadis 17-06-2002 19:56

trouwen is volgens mij ingesteld om een paar redenen:

1. om er zeker van te zijn dat er kinderen komen
2. financiele zekerheid. (het geld blijft in de familie)
3. in een gemiddeld boerenbedrijf zonder tractor en geautomatiseerde melkmachine redde je het vroeger alleen simpelweg niet.
4. middel om politieke overeenkomsten kracht bij te zetten.
5. Het was vaak de enige manier om uit het ouderlijk huis te komen

zoals jullie zien, liefde was geen reden om te trouwen. volgens mij is liefde nog steeds geen reden om te trouwen.
Bovendien dromen veel meisjes van de trouwdag, maar het huwelijk zelf kan ze geen ene moer schelen.

Hoewel mijn ouders al 25 jaar (tjessis wat een tijd) bij elkaar zijn, denk ik niet dat ik zal trouwen. we zien wel

Rerisen Phoenix 17-06-2002 21:26

Citaat:

Ninnoc schreef:
ik ben niet gelovig dus waarom zou ik trouwen. Ik vind het huwlijk echt de allergrootste onzin die er bestaat en nee wil dus niet trouwen (tenzij mijn danmalige vriend anders het land wordt uitgezet of vanwege financiele redenen maar dat is te verwaarlozen)

Ik zal niet meer van iemadn houden en iemand niet meer van mij door zo'n papiertje en ik vind jong trouwen vanwege zekerheid eigenlijk vrij fout. Waarom heb je die zekerheid nodig, laag zelfvertrouwen? dan helpt een huwelijk geen ruk, of je houd jezelf voor de gek.
Zodat je zeker ben dat er voor je gezorgd wordt? lekker ouderwets, ik kan voor mezelf zorgen.
Vanwege kinderen? alsof die er mee zullen zitten als je niet trouwt..
Vanwege druk ouders? kan me geen ruk schelen, het is mijn leven niet die van hen en als mijn danmalige vriend zoveel van zijn familie zou aantrekken dat hij voor hen kiest moet hij dazt vooral doen weet ik ook waar ik aan toe ben en dat hij niet bij mij past.
Verder ben ik ook niet traditioneel en droom ik ook niet zoals in amerikaanse films al vanaf mijn 3de van mijn huwelijk.
Tja geloof vind ik eigenlijk de enige geldige reden (tenzij je homo bent, dan zijn alle redenen goed:P), maar laat ik nou ook atheist zijn.

dat denk ik dus ook ja :D(y)

Arenda 18-06-2002 04:07

ik wil rond een jaar of 25 trouwen.. ms 23/24... Maar ik wil zeker geen kinderen voor ik trouw...

sase 18-06-2002 07:44

Citaat:

TefnachT schreef:
Waarom zou je eigenlijk trouwen???? :confused:
Ik wil trouwen omdat ik eigenlijk niet aan samenwonen doe voor het huwelijk. En mijn huidige vriend wil geen kinderen voor het huwelijk..dat hoort bij zijn geloof (en de mijne ook trouwens).

casey 20-06-2002 16:42

Tja, ik zou ooit wel willen trouwen.. maar daar zijn we nog lang niet. Eerst maak ik m'n studies af, dan zoek ik een job en zoeken we een huisje. Na enkele jaartjes (dan weten we normaal al zekerder dat we elkaar kunnen uitstaan ;) ) kunnen we trouwen (als m'n vriend er dan tenmnste helemaal voor te vinden is) en daarna kindjes (als alles goed gaat..)
:D

Starrie 20-06-2002 17:59

Ik weet het niet. Ik kan er nu nog geen mening over hebben. Ik zie wel hoe alles loopt, ik wil daar nog niet zo over nadenken!
Ik leef nu! niet in de toekomst!!!

ps: dat ik er niet over wil nadenken is ook omdat ik niet zoveel vertrouwen heb in het huwelijk door de scheiding van mijn ouders

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.