![]() |
msn verbod op school?
Check die poll, d'r zijn veel mensen die niet mogen MSN'en op school zeg.
Zijn er nog MSN verslaafden die niet weten wat ze nu moeten? Weet je manieren om tóch te kunnen MSN'en? Of doe je gewoon wat anders?? |
Die poll?
Link, duidelijke verwijzing? Op mijn middelbare school was msn verboden, maar via één of andere code kon het toch tevoorschijn worden getoverd. Op mijn huidige school wordt er niets tegen gedaan en mensen met een laptop zijn uiteraard vrij om msn te installeren en te gebruiken. |
Op het HAVO was het systeem heel goed beveiligd, daar kon je er gewoon niet op komen, op mn nieuwe school kan het wel, maar wel via bepaalde sites.
|
Wie zich msn-verslaafde noemt is ziek.
|
Het is bij ons verboden, als je bijvoorbeeld naar de webmessenger van MSN gaat, dan komt er een toffe agent met een stopbord in beeld waar iets onder staat in de trant van: HALT! Deze site is geblokkeerd. :rolleyes:
Maar er zijn genoeg andere sites die niet geblokkeerd zijn. Ik gebruik ze echter maar heel af en toe, ik denk 1 keer in de 3 maanden ofzo. MSNen op school is iets te veel van het goede. |
Ik ben al weken niet meer op MSN geweest. Geen behoefte aan ook. Mensen bellen is een stuk leuker en persoonlijker. Ik kan me niet voorstellen dat mensen op school ook de hele dag nog willen zitten chatten.
Overigens is het bij ons op de uni technisch onmogelijk gemaakt. Als je MSN opstart wordt het proces automatisch afgesloten. |
Op mijn middelbare school kon je niet msnen behalve als je bovengemiddeld verstand van computers had. Dat heb ik nooit vervelend gevonden, msnen kan namelijk thuis ook wel. Daarvoor zit je niet op school.
Nu kan ik wel msnen op de faculteit, elk halfjaar wordt het van alle computers gegooid en langzaam verschijnt het op alle computers weer. Maar ik kan thuis ook msnen, dus ik heb daar geen behoefte aan. |
Tsja, iedereen bij ons heeft (verplicht) een laptop en er zijn internetaansluitingen genoeg, dus als je wil MSN-en doe je dat maar. Ik heb het nu dus ook aanstaan. :p
|
Citaat:
Links, onderaan :) Bij ons mag het eigenlijk niet, maar iedereen doet het wel. Het is niet geblokkeerd, je kunt msn downloaden en installeren. Maar er hangen wel briefjes op waarop staat dat je mensen die met Word willen werken voorrang moet geven. Achja... |
Bij ons op school kun je ook niet op MSN. Niet dat er zo'n behoefte aan heb hoor :p . Webmessenger is trouwens ook geblokkeerd.
|
Citaat:
|
Watch me care.
|
Citaat:
|
Nee, IRC is veel meer 1337 }{4><0r
|
wij mogen officieel niet msnen tijdens de lessen, maar dat gebeurd wel vaak omdat iedereen een eigen laptop heeft. En een leraar kan lastig controleren of je in bijv. photoshop werkt of dat je zit te msnen.
|
Het mag bij ons wel. Maar op de Mac's kan het niet en op de Windows staan zulke oude versies dat het pijn doet. Plus dat ik amper tijd heb om op school op mesenger te gaan, en dat het me niet zo boeit. Het is alleen handig als je op avondcollege zit te wachten en tijd moet vullen. Ik vind het vervelender dat ik niet kan neopetten op school. :)
Op mijn middelbaar was het geblokt geloof. |
Ik zou niet eens weten waar de computer staan
|
Toen ik op de havo zat was msn altijd verboden. Echter ik verliet de school met mijn diplomatje in de hand en plotseling was msn toegestaan, de nieuweste versie is op elke computer geinstalleerd zelfs...
Dit heb ik allemaal moeten missen :( |
Citaat:
|
Jaa, wij hebben er een verbod op bij onze computers op school. Maar we vinden er toch wel iets op om wat te kloten. :)
|
goede regeling bij ons op school, de meeste computers hebben geeneens msn en kan je het ook niet downloaden, op 2 na
hier zit msn op en alles wat daar bij hoort, plus ed. alleen het nadeel van deze computers is dat het computers op stahoogte zijn, je kunt er dus niet bij gaan zitten:( |
Citaat:
|
Op mijn middelbare school was het niet toegestaan, maar we deden het wel eens op zo'n vage site. (tijdens de les :o )
Hoe het op deze school gaat weet ik niet. Het zal via internet wel mogen, maar ik weet niet of het geinstalleerd is. :) |
Bij ons is 't verboden. Je kan 't volgens mij wel installeren op je account, maar je kan geen verbinding maken. We kunnen ook niet op de msn/hotmail site komen.
|
Bij ons was het ook verboden, thank god for e-messenger :o (y) :cool:
|
Bij ons is het op bepaalde tijden verboden.
|
T heeft bij ons nooit gemogen. Forums en dingen als CU2 e.d. ook niet trouwens
|
Bij mij op school staat het automatisch op alle computers en wordt je ook altijd ingelogd met je schoolmail, en indien je dat wil ook met je eigen adres.
|
Mag bij mij gewoon..
en anders hebben we nog webmessenger.msn.com ;) |
Op ons hogeschoolnetwerk is dat gewoon mogelijk. Echter, bepaalde sites worden wel geblokkeerd.
Persoonlijk vind ik het (net als alle andere blokkeringen) volstrekt belachelijk als zulke dingen verboden worden. Uit principe. Niet dat ik er echt wakker van lig, want ik gebruik de hogeschoolcomputers nauwelijks. |
Ja, maar op HBO's is het ook wel noodzakelijk om de HBO-studentjes gemotiveerd te houden. Ze moeten af en toe ook kunnen spelen enzo.
|
Bij ons mocht je ook niet op msn of spelletjes spelen, en niets uit printen dat niet met school te maken had. Maar de bibliothecaresses zaten ondertussen zelf wel schijnheilig op msn. En toen ik een keer iets moest printen moest ik wachten omdat ze zelf vakantiefoto's aan het printen was (n) .
Er werden geen sites geblokkeerd, je kon dus wel alles doen als ze het maar niet zagen. Als je betrapt werd moest je je pasje inleveren. |
Bij ons (middelbare school) is het verboden. Maar webmessenger is erg handig :o ;)
Wij gebruiken de computers (bijna) alleen af en toe tijdens de les, en dan ga ik wel geregeld op webmessenger. Tegen de verveling enzo :p Altijd grappig als je met een klasgenootje die een paar banken verder zit, aan het MSN'en bent :D |
Op mijn middelbare school was recreatief internetten 'verboden', echter nu op de hoge school waar ik zit gaat iedereen zijn gang, echter heeft schoolwerk voorang op recreatief internetten.
|
wij hadden ook een msn verbod... maar op de uni kun je via webmesseger gelukkig lekker msnen :).
|
Geloof dat het verboden was, maar webmessenger kon je wel bezoeken tot ze daar ook achter kwamen. Op de uni kan het ze niet schelen, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om uberhaupt op school of op de uni te gaan MSN-en.
|
|
bij ons op school is het niet verboden, maar als je gewoon voor de fun aan het msnen zijn en alle computers zijn bezet moet jij plaats maken voor mensen die bezig moeten voor school........was vandaag nog zo grappig, ik was bezig voor school maar ondertussen druk aan het msnen. Staan er twee medewerkers achter me druk in gesprek over dat leerlingen bijna allemaal onder hun schoolwerk aan het msnen waren en dat je er wel wat van kon zeggen maar dat het niets hielp enzo....loopt de een weg en de andere komt schijnheilig naast me staan of ze een stoel bij mij weg mocht halen maar ondertussen helemaal nix over het feit dat ik aan het msnen was zeggen........ :p
|
Ik kan op de uni niet MSN-en, maar die webdingen werken wel.
|
Ik zou niet eens weten hoe ik op school op een computer terecht moet komen aangezien ze het olc hebben verbouwd naar ICT lokaal en daar zal je ongetwijfeld niet mogen MSNen maarja who gives a fuck?
|
Het is officieel verboden, maar het zit op alle computers en niemand zegt er iets van. Gedoogbeleid ofzo.
Als ik niet op msn zou kunnen zou ik het gewoon niet doen, maar in lange tussenuren ben ik wel blij dat het er zit. Bovendien is t wel heel handig voor overleg met klasgenoten die zo stom zijn om thuis te blijven. (als ze s.com maar niet verbieden ;)) |
Ja, verboden... Eerst waren hotmail en gmail ook verboden, maar na een hoop geklaag zijn die gelukkig weer geaccepteerd. (School-email is echt verschrikkelijk, werkt voor geen meter.)
(Je mag zelfs geen spelletjes spelen via een site.) |
Het mag niet, maar niemand geeft daar iets om.
|
Bij ons mocht je officieel niet msn'en, maar er werd niet echt tegen op getreden.. Msn verveelt snel, ik gebruik 't voornamelijk functioneel..
|
Bij ons op school is msn niet verboden, in de mediatheek mag je er gewoon op, als er geen computers nodig zijn voor mensen die iets voor school moeten doen.
Verder is het zo dat de leraren bij ons een beetje gek zijn geworden. Mijn lerares duits gaat tijdens de les heel vaak online op haar msn (en met de beamer wordt het dan geprojecteerd op de muur) en dan gaat ze tegen allemaal mensen en haar dochters praten enzo. Of ze gaat praten met leerlingen die in de mediatheek op msn zitten. Sindskort hebben we ook webcams in een paar klassen, o.a. bij duits, en dan gaan zij en een andere leraar online en dan kunnen wij die andere klas zien en zij ons. We gaan ook een 'videoconferentie' of iets houden met allemaal duitse mensen.. best vaag. Kortom: msn is niet verboden :p |
Alles wat niets met school te maken heeft is verboden op onze schoolcomputers.
|
Op de uni kan/mag het wel geloof ik. Maar het is wel triest als je daar je dag gaat verdoen met msn.
|
Op mijn school hebben ze alle msn-achtige sites geblokt. e-messenger.net en msnopschool.nl zijn geblokt. Echter, indien je snel achter elkaar 7 keer op aanmelden klikt, word je alsnog aangemeld :confused: Ik kan op zich best zonder msn ;)
|
Het mag wel, al is t niet geïnstalleerd.
Zo lang je de pc gereserveerd hebt (wat dan wel weer moet, wil je voorrang krijgen) én tussendoor ook schoolwerk doet (geloof ik), is het toegestaan |
Het is niet toegestaan, maar net als fietsen op de stoep, heerst er ook voor MSN een niet bestaand gedoogbeleid.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00. |