![]() |
All you need is love, but love is not everything...
Wat vinden jullie van deze uitspraak?
Persoonlijk vind ik dat liefde wel alles is, zonder liefde zou mijn leven weinig waard zijn. Wel neem ik het begrip liefde dan ruim: liefde voor mijn vriend, voor mijn familie, mijn hobby's, studies... Daar tegenover staat dan dat liefde, passie, me soms wel in een moeilijke situatie brengt, soms merk ik dat als ik iets minder met mijn hart zou denken ik het gemakkelijker zou hebben, maar dan denk ik altijd erachter 'het is het waard'... |
All you need is love, maar als dat het enige is wat je bindt in een relatie, gaat dat vaak niet goed.
|
Persoonlijk denk ik dat dat wel klopt... Je moet Liefde dan wel in een ruim begrip nemen maar zoder Liefde tussen mensen (dus ook gewoon vriendschap, en iets voor elkaar over hebben) kan deze wereld niet bestaan. Verder heeft elk mens persoonlijke Liefde nodig denk ik, maar dit staat los van het eerst genoemde.
|
Citaat:
|
Ik vind die zin een beetje te cu2.
|
All you need is beer.
|
Citaat:
|
In beide gevallen onzin. Als je liefde ziet als affectioneel intermenselijk contact, wat dus ook vriendschap kan zijn, dan is dat dus wel degelijk een belangrijke factor in een mensenleven. Maar het is niet strikt noodzakelijk, en het is zéker niet het énige dat je nodig hebt.
|
Citaat:
|
liefde is ongezond als je totaal van elkaar afhankelijk bent, samen zijn is leuk, maar er een eigen leven op na houden is leuker
|
Prcies dat vind ik ook, naast je vriend (als je die dan hebt) heb je ook nog een eigen leven, zoals met je vrienden, ouders, familie, kennissen noem maar op! Om heel afhankelijk van elkaar te zijn werkt niet, dan zit je elkaar alleen maar teveel op elkaars lip om het zo maar te zeggen ;)
|
Ik vind eten ook wel heel lekker :o
|
hahaha ik eerlijk gezegd ook wel :D
|
Liefde is leuk...maar het heeft zijn voor en zijn tegens.
|
Deel 1: Nee. Ik vind het fijn om geliefd te zijn, aardig gevonden te worden, maar ik denk dat het eerder 'mooi meegenomen' is dat er iemand (of meerdere mensen) van jou houd(t)(en).
Deel 2: Ja, ik geloof zeker dat liefde alleen niet genoeg is om een relatie (met partner, ouders, vrienden of wie dan ook) in stand te houden. Gehele zin: Daar kan ik niks nuttigs over zeggen, want ik vind het maar een onzin uitspraak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27. |