![]() |
Civilization IV is af! In Nederland op 3/4 November
Feest! :cool:
Gisteren zijn ze gold gegaan, US release date is 25 oktober. En een kerel op het forum van civfanatics.com heeft 2Kgames Nederland gemaild over de releasedate hier, en 3/4 november is bevestigd. Behalve de mededelig: Wie heeft hem gepre-ordered/gaat hem spelen? Mensen van hier die alvast willen afspreken voor 'n eerste multiplayer-spelletje? :) Ik heb een pre-order staan bij Dynabyte. :) |
Komt er een
|
*volgens mij* komt er geen demo :)
|
Tof! Civ 2 is een klassieker en Civ 3 vond ik ook leuk. Maar... multiplayer, hoe gaat dat in zijn werk? Bij Civ denk ik aan urenlang een civilisation opbouwen, dat combineert toch lastig met multiplayer, lijkt me.
|
Citaat:
Je doet tegelijk al je zetten maar als je je "moves" hebt opgebruikt moet je je beurt beindigen en dan wachten tot anderen dat ook doen. (ik kan mezelf NIET indenken hoe je dat anders doet) |
Ik ga hem de zevende halen, na m'n tentamens. Lijkt me beter :)
(net als Quake 4, denk ik) |
Citaat:
Ben er wel benieuwd naar, MP klinkt erg leuk, en niet zo'n last-minute feature als bij Civ3. |
En de release wordt 31 oktober in Nederland, maandag dus. Als je echt niet kan wachten kun je 'm gaan halen in Duitsland, waar ie al op de planken ligt.
|
Hij is anders ook via andere kanalen al te krijgen. :o
|
Civ is altijd verslavend. Heb call to power, test of time, civ 3. Maar wat is er nieuw in civ 4?
Als ik hem koop wil ik ook wel multi player doen, maar weet nog niet wanneer ik hem ga halen. |
civ 3 was wel grappig, maar civ 4 zal wel weer meer van hetzelfde zijn
|
Civ 4 krijgt overal 9+ cijfers en moet flinke verbetering zijn. Lees maar wat reviews erop na. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Let wel op dat als je een ATI kaart hebt je het waarschijnlijk niet kan spelen. Check de forums maar na, er is een of ander gigantisch probleem waardoor bijna geen enkele ati kaart werkt. (n)
|
Citaat:
KOmt hopelijk snel een patch voor uit. |
Citaat:
|
Leuk maar dat kan wel even wachten. Het is immers niet alsof je snel uitgespeeld raakt aan CivII of III, en dan wacht ik altijd liever tot het spel wat goedkoper is.
|
True, potjes Civ. zijn zeker niet van korte duur
Alhoewel ik Civ. 4 zeker wil hebben wacht ik er ook even op, zeker nu ik het zo hoor over die ATI kaarten |
Hij werkt hier prima op een radeon 9700 en een wat oudere set omegadrivers (2.6.05a) , moet weer eens updaten :p al doet alles het eigenlijk goed.
Heb alleen civilization 1 gespeeld en deze haalt echt het gevoel weer naar boven (y) |
Citaat:
Weet iemand hoe duur deze wordt op de release datum? En voor de mensen die hem al gespeelt hebben? Weet iemand of de menu's duidelijk zijn en overzichtelijk en wat je in je steden kan doen of dat duidelijk is of zijn het hele kleine letters? (ik zie zelf namelijk nogal slecht) Is het allemaal kleiner dan in Civ 3 of ongeveer hetzelfde? Civ 3 lukte me wel om te spelen:) |
Citaat:
|
Citaat:
Het was eerst altijd Civilization Toen kwam Civilization 2 Toen kwam Civilization 3 Civilization: Call to Power kwam pas daar weer na. (of voor deel 3, dat weet ik niet helemaal zeker) Toen vertrok Sid Meier en mochten ze geen Civilization in de naam gebruiken en kwam "Call to Power 2" EN nu komt dus Civilization 4 |
Ik heb een Radeon 9600XT en het speelt helemaal prima hoor! Er zijn enkele mensen met verouderde drivers die problemen hebben. Vooral mensen met ATI-kaarten, maar ook Nvidia-mensen.
On-topic: Het is zó'n vet spel!! :cool: Morgen ligt ie in de winkel, dan betaal ik ook netjes voor mijn pre-order hoor. Ik kon het wachten alleen niet meer uitstaan toen ie eenmaal in Duitsland uit was. Het is iig echt niet meer van hetzelfde, in feite heb ik zelden een nieuw spel uit een serie zo anders gezien. @Supersuri: De stadsmenu's zijn mooi vormgegeven, wit op donkerblauw, ik vind het erg goed leesbaar. @Mazemouse: Volgens mij kwam Civilization: Call To Power uit tussen Civ2 en Civ3. Ze mochten toen al niet de titel "Sid Meier's Civilization" gebruiken. Het bleek alsnog verwarring te scheppen dus het vervolg mocht ook het predikaat Civilization niet gebruiken. Terecht ook, want CTP is (n) :p |
Citaat:
|
heb hem allang is wel ok maar veel systeemeisen voor nodig ;)
|
Hoge systeemeisen. Haha. D'r zijn mensen die de game draaiende hebben op een 700mhz systeem. Elke vid kaart met T&L trekt de game redelijk.
Leuk spel trouwens, ben nooit into civ geweest maar volgens mij ga ik me hier nog behoorlijk mee vermaken. En een radeon 9800xt alhier, maar geen enkel probleem. |
Citaat:
|
Ik heb hem zojuist besteld bij play.com, slechts €29 :cool: (y)
Bovendien heb ik dan een Engelse handleiding en techtree, wat ik wel een groot voordeel vind gezien mijn eerdere ervaringen met vrijwel alles wat naar het Nederlands vertaald is. |
Ik heb hem. Hij is mooi.
In de vorige civilization had ik altijd ruzie met mensen die een ander politiek systeem hebben. Nu niet zo meer, maar vooral met die met een andere godsdienst. Ik vind het mooi dat je nu zoveel kan aanpassen aan je goverment (civics ding). Zijn er al mensen hier die multiplayer gespeelt hebben? En welk land vinden jullie het mooist spelen? Ik speel zelf nu met India. Is wel prettig spelen, alleen die special unit doet niet zoveel heb ik het idee. (fast worker) Ze doen wel wat maar winnen geen oorlogen voor je;) |
Je hebt minimaal een 1,2 ghz processor nodig staat op het hoesje
|
Citaat:
Ik ben vooral fan van Frederick, Louis XIV en Kublai Khan. Creative, dus. India is ook cool. Bedenk dat ze de enigen zijn die gedurende het hele spel een Unique Unit hebben. Hoewel die van de anderen wel oorlog kunnen voeren, hebben zij hun voordeel maar een heel klein deel van het spel. |
Citaat:
INdia is zeker tof;) zeker als hindoestaans Surinaams bent ;) Wat vinden jullie er hier van dat Nederland er niet bij zit? |
Balen, ik had graag het Groot Nederlandsche Rijk gesticht, maar helaas. :(
|
welke poort moet je open zetten om online te kunnen spelen met directIP? :o
|
Gezien in de winkel gisteren! (evenals CoD 2:)). Ik twijfel nog of ik hem ga kopen... :o
|
Ik vin dhet echt super leuk
veel leuker dan civIII :o Maar slecht voor huiswerk? |
Citaat:
Aangezien ik de laatste toetsweek heb verneukt :( |
yup hij's dope (y)
|
Kunnen jullie wat screenshots posten?
|
got to play this!
|
ik heb het net online gespeeld :cool: :cool: :cool: :o
|
wat zijn de overwinnings-conditites?
ik heb nu time victory domination victory (meer dan 75% en 2m+ inwoners) en nog een war victory (als je je tegenstanders verslaat) wat zijn de andere condities (space race weet ik toevallig) en hoe kun je die behalen gegroet |
Citaat:
Er is Diplomatic, door de VN te bouwen en dan door (ik denk) driekwart van de stemmen tot winnaar te woren verklaard. Voor een Space Race victory moet je team alle onderdelen van het ruimteschip bouwen. Ik ben overigens aan het werk aan een eigen Random Map-Generator, zie hier :) |
hey ik heb net space-race gehaald
hoe zie je je cultuur status van een stad (dubbelklikken op stad denk ik maar weet niet zeker) gegroet *edit*wow een eigen mapgenerator swel cool*edit* |
civ 1 (freeciv) is het gaafst, daarna bergafwaarts.
|
Citaat:
versie 1 met kleine verbeteringen die het al een stuk aantrekkelijker maakte :o en civ IV is ook :cool: :cool: :cool: |
De Amerikanen zijn binnengevallen, toen ik net begonnen was m'n leger wat te moderniseren en dus nog allerlei oude troep heb staan :(
(okee, misschien waren ze nog wat pissig omdat ik een paar honderd jaar eerder New York had veroverd, maar goed. Ik had die paarden nodig. En het is niet mijn schuld dat Spanje toen New York op mij veroverde en platbrandde?) |
Hij crashed de hele tijd bij mij...
weet iemand hoe dat kan en beter: hoe ik dat kan oplossen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37. |