![]() |
hypothetisch vraagje
Als je tegen een agent zegt: "Ik vind jou een gore klootzak" kan je dan opgepakt worden wegen het beledigen van een ambtenaar in functie of zoiets? Want het is dat eigenlijk een mening en geen belediging, toch? Hoe werkt dit?
|
Citaat:
Je wordt overigens niet gearresteerd maar je krijgt een boete :o |
Je kunt ook zeggen 'Ik vind dat u zich absoluut niet redelijk, vriendelijk of rechtvaardig gedraagt'. Of 'Ik vind dat u erg vervelend doet'. Dan uit je dezelfde mening, maar dan zonder te schelden, en is het dus geen belediging.
|
argh
|
Maaaruh, wat nou als het nie hypothetisch sou sijn?
|
ja, daar kun je een bekeuring voor krijgen. Gewoon niet doen overigens, die mensen doen gewoon hun werk en als je meewerkt ben je sneller van ze af.
@Nare : je antwoorden worden wel steeds korter zeg. |
Je mag een agent wel een mierenneuker noemen :) (Daar is vorige jaar een zaak over geweest).
|
mie·ren·neu·ker (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] muggenzifter mug·gen·zif·ter (de ~ (m.), ~s) 1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper allemaal leuke woordjes voor oom agent :o :D |
Citaat:
|
"ik vind dat niet lief van u"
Werkt perfect (y) |
Citaat:
In elk geval begrijpt iedereen natuurlijk dat 'ik vind je een gore klootzak' echt niet minder erg is dan 'je bent een grote klootzak'. In beide gevallen word je gewoon op de bon geslingerd. En terecht. |
Citaat:
|
Welke grens? Als je een ambtenaar beledigt krijg je een boete, meningsuiting of niet. Als je zegt dat je in het algemeen de politie stom vindt levert dat niet zoveel problemen op, maar als je al aangehouden bent is het niet slim te zeggen dat je 'de politie in het algemeen klootzakken vindt' - ook al is dat nog zo algemeen en jouw persoonlijke mening, je gaat geheid op de bon.
|
Citaat:
*te lang en irrelevant om hier te posten, maar grappig is het wel:P* |
En wat nu als de politie een niet zo nette verwijzing naar jou ten toon spreidt.
|
Citaat:
de zaak ging over een parkeerwachter in de buurt van Alkmaar. hij schreef een parkeerbon uit toen de eigenaar van de auto net aan kwam rijden. deze noemde de parkeerwachter een "mierenneuker." de wachter belde de politie die de man een boete gaf van 220 euro (wegens belediging dus). de politierechter bepaalde dat de parkeerwachter het gewraakte woord ook als compliment had mogen opvatten. het betekent immers dat de wachter zijn werk erg zorgvuldig doet. overigens vond de politierechter het ook ongepast, maar hij wilde de boete (wegens belediging) toch opheffen, omdat het woord niet per se beledigend bedoeld was. dus niet tegen iedere agent "mierenneuker" roepen en denken dat "ze je toch niets kunnen maken" |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Donner heeft geloof ik een lijst samengesteld van scheldwoorden die agenten toch echt niet moeten pikken. :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |