![]() |
5vwo --> havo diploma
Hey,
Weet iemand misschien of het waar is dat als je 5vwo gedaan hebt en dus over bent naar 6vwo dat je dan je havo-diploma kan halen? Iemand op school vertelde dat, maar ik weet niet of diegene gelijk heeft. |
Nee is niet zo.
|
weet je het zeker?
|
Ja.
|
je kunt wel examen gaan doen voor vmbo
|
wat jammer....
|
Je kunt wel aan een MBO opleiding beginnen, dacht ik. :confused:
Maar als je dan toch over bent naar V6, maak het dan af. :p |
Nee kan niet, omdat je in 6vwo nog schoolexamens moet maken die je op 5havo niet hebt, ik heb zelfde gezeik gehad met 4vwo-4havo maar dat ligt wel anders. Maar t heeft iets te maken met SE's.
|
Citaat:
|
maar het eindexamen is niet makkelijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop dat het niet moeilijk is!
Ik moet nu eerst nog overgaan naar de 6e ;) |
Citaat:
gemiddelde scoorde ik voor elk vak 1 a 2 punten hoger dan op mijn tentamens hoor!!! |
TS is gewoon een luie aap die beter naar het mbo kan. (y)
|
Met een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo kun je naar de (meeste) MBO opleidingen. Ik had ook zoiets gehoord van iemand die VWO dat overgangsbewijs 4 naar 5 VWO (of 5 naar 6) dat je dan toegelaten wordt op HBO opleidingen en dat het dus telt als een havo diploma. Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik heb dus ook zoiets gehoord. Vraag het anders aan je mentor of decaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:eek: iets is moeilijk1!11 oh noes!1 laten we er dan maar niet aan beginnen.
|
Ik ken ook een meisje dat vanwege ziekte van school is gegaan en een overgangsbewijs van 5 naar 6 heeft aangevraagd om daarmee naar het hbo te gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
Goede zaak vind ik. Als je toch al weet dat je niet naar de uni wilt, maar naar het HBO, moet het m.i. mogelijk zijn om onder bepaalde voorwaarden door te stromen naar het HBO. Dan hebben we tenminste minder last van het ik-heb-vwo-gedaan-dus-ik-ga-maar-naar-het-WO-anders-heb-ik-voor-niks-hard-gewerkt syndroom. Aan de andere kant: 6v is nou niet bepaald het moeilijkste jaar, en een papiertje op zak is nooit weg. Dan kun je altijd nog naar het WO, mocht de HBO studie niet bevallen oid. |
Op mijn oude school was het idd zo dat havo3>havo 4 wel een overgangsbewijs is voor mbo, maar dat dat van bijv vwo4>vwo5 niet is voor het hbo. Dat heeft iedereen die ik dat gevraagd heb mij verteld.
Ik hoorde ook van heel veel mensen dat de Se's (veel)moeilijker waren dan de ce's. |
Doodzonde als je er nu mee stopt!
5 vwo is een moeilijk jaar ja. Ik heb er zelf behoorlijk hard voor moeten werken. Maar als je je stof goed bijhoudt en zorgt dat je je handelingsdelen en po's goedmaakt kan je het prima halen. De 6e is dan nog een klein deel nieuwe stof en veel herhalen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52. |