![]() |
titel voor leesverslag
Ik moet voor nederlands een leesverslag maken over Het Gouden Ei van Tim Krabbé. Ik zit nu al meer als 2 uur te denken over een passende titel. Het mag niet de titel van het boek zijn, anders was ik er al lang uit. In het leesverslag moet je dus gewoon zeggen of je het boek goed vind en waarom (niet)? Het is dus geen korte samenvatting ervan. De titel mag niks met het boek te maken hebben maar meer over de mening van het boek.
Iemand een suggestie? |
Voordat je een titel kunt bedenken mbt de mening van het boek zul je eerst moeten weten wat die mening dan is, denk ik. ;) Misschien kun je je mening hier kort samenvatten?
|
Het gouden ei is dus zeker de moeite waard om te lezen. Soms is het wel moeilijk te volgen waar het over gaat, maar dit wordt wel duidelijk na enkele minuten verder lezen. De taal is niet makkelijk maar doenbaar. Het is ook niet dik, wat een meevaller is voor personen, die niet graag lezen of er weinig tijd voor hebben.
is dit genoeg of moet er nog meer anders zal ik het hele werkje kopieren Ps: ik ben van België dus de taal kan enigsinds verschillend zijn qua betekenis |
Wt dacht je van "Het Ei van Columbus" en verklaar ergens in je verslag waarom, bijvoorbeeld omdat je het boek verhelderend vond, of vernieuwend. Of omdat je af en toe de draad kwijtraakte op een verkeerd gedachtepad over het boek maar het dan plots begreep. (Net als hier steeds bij de vraag "hoe krijg ik dit ei staande" niet op de jusite manier gedacht werd.)
|
"Verslag van een kutboek"
"Weer een verslag van dit clichéboek" |
Et gouden hei :o
|
"Het is niet al goud wat er blinkt" ? En dan flink benadrukken waarom "het gouden ei" en Tim Krabbe de meest overtrokken figuren van de Nederlandse Literatuur zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23. |