![]() |
Hoe maak je het uit?
Ik heb op dit moment een relatie die niet loopt zoals ik het wil. Ik wil het graag uitmaken, maar hoe breng je het tactisch als iemand het niet verwacht?
Graag serieuze reacties. |
Van te voren zeggen 'Kun je morgen langskomen? Ik wil ergens over praten met je'. Ik denk dat de meeste mensen zich dan al wel zorgen gaan maken.
Bij het uitmaken zelf gewoon duidelijk zijn, niet van te voren een gezellig praatje houden ofzo; gewoon 'Ja, ik wou dus met je praten... ik heb eigenlijk het idee dat het de laatste tijd niet meer goed gaat / dat ik niet meer verliefd op je ben / dat ik iemand anders leuker vind / whatever, dus ik wil het uitmaken'. Niet subtiel proberen te zijn, subtilitiet geeft in dit soort gevallen alleen maar onduidelijkheid en dat wil je niet. En hij/zij ook niet. |
Waarom heb je hem/haar niet eerder verteld dat je vindt dat het niet loopt zoals jij wilt?
Loopt het echt dood, kunnen jullie er niks meer aan doen of wil jij dat niet meer? In elk geval moet je direct zijn, als je het écht wilt uitmaken. Niet zo van: 'Ik zit er over na te denken het uit te maken, wat vind jij er van?' Maar: 'Ik heb de laatste tijd veel nagedacht en ik vind eigenlijk dat ik (of we) het moet(en) uitmaken, omdat...' |
Tja als iemand het totaal niet verwacht, zal het moeilijk zijn om voor hem tactisch te zijn. Je moet toch gewoon eerlijk zijn, de dingen vertellen waar je mee zit, en duidelijk maken waarom je het uitmaakt. Je hoeft hem dan natuurlijk geen parade van verwijten te geven, maar je kan gewoon vertellen hoe jij je voelt. Succes... :)
|
Ik zie er best tegenop om dat te doen :|. Volgens mij gaan die woorden heel moeilijk uit mijn mond komen...
|
ja, dat kan ik me voorstellen... sterkte ermee :)
|
Citaat:
Wat niet wegneemt dat ik het heel vervelend vind hem te moeten kwetsen. |
Citaat:
|
Doe het gewoon via een mailtje :P
Je zal hem daardoor wel heel erg kwetsen en laag overkomen, maarja, het speelt iig niet zo erg op je geweten :o |
mailtje zou ik wel heel laag vinden...
gewoon vragen wat hij nou van de relatie vind en daar op in spelen dat je het eigenlijk wil uit maken ofzo... sterkte ermee het is echt rot ook voor jou natuurlijk.. succes he |
Het is altijd shit voor wie je dumpt, dus doe het via de voor jou makkelijkste manier. Een e-mail. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik het via e-mail of sms zou doen, zou het voor mij inderdaad makkelijker zijn, maar tegelijkertijd zou ik mezelf dan nog dieper schamen dan dat ik de moeilijke taak van het persoonlijk uitmaken op me neem.
Vragen wat hij van onze relatie vindt zal waarschijnlijk eindigen in "Ja wel goed" of iets in die trant. Ik hoopte hier de succesformule te vinden, maar in feite is die er natuurlijk niet... |
Gewoon recht in het gezicht zeggen. En niet meteen, gewoon je verhaal opbouwen en dan de conclusie trekken zo van: ".....dus ik maak het uit." Of iets in die trant, ligt er ook aan wat je verhaal is. ;)
|
een relatie loopt nooit zoals jij het wilt. punt.
|
Citaat:
Ik vind dat je het iig goed uitmoet leggen. Dat vind ik het belangrijkst. |
Rot op trut, ik wil je niet meer
Tyf een eind op lul, ik wil je niet meer |
Citaat:
|
Vertel hem dat je zwanger bent van zijn vader. :eek:
|
Citaat:
|
via sms is het helemaal tegenwoordig :):):):):):):):)
|
Citaat:
|
Steek zijn huis in de brand en vermoord zijn familie (y)
|
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe diep de relatie was en hoe lang het heeft geduurd.
|
Citaat:
|
Niet vantevoren zeggen dat je serieus wilt praten.
Dat deed ik ook en meneer wilde ŕ la minute weten waarom en wat er dan was blablabla. Dus ik raad het je uit persoonlijke ervaring niet aan. Ik zou gewoon zorgen dat je alleen bent, het liefst bij hem thuis. Op zijn kamer ofzo, zeggen dat je niet tevreden bent met hoe het gaat. Dat je hier liever niet mee doorgaat en dat je besluit vaststaat. (om smeken te voorkomen, want dat is wel zo vreselijk om te moeten aanzien) Als het hoge woord eruit is, dan moet je uit gaan leggen waarom. Leg gewoon rustig uit waarom je het niet meer ziet zitten (je zei zelf al, je bent niet gelukkig met wat niet veranderde en je ben niet meer verliefd op hem) Dat jullie dus niet bij elkaar passen. Dat je hoopt dat er een leuk meisje voor hem in het verschiet ligt ook al lijkt het nu niet zo, etc. Succes! |
Bouw het gewoon af, gewoon een weekje of een paar dagen niet zien en het dan uitmaken, als hij vraagt waarom je hem niet wilt zien zeg je dat je er geen zin in hebt. Als je dat gedaan hebt spreek je af en dan weet diegene al een beetje dat je er geen zin meer in hebt.
|
Inderdaad niet vantevoren zeggen dat je wilt praten want dan weet ie waarschijnlijk al genoeg. Tja, en verder gewoon eerlijk zijn. Als het al een tijd niet zo lekker ging van jou kant heeft ie misschien ook wel een vermoeden toch
|
Citaat:
maar, ik wilde eindelijkeens van die sterretjes en kringeltjes af :o |
Ik heb hem gesmst dat ik met hem moest praten. Hij wilde het onderwerp weten, dus ik zei "ons". Vervolgens kwam hij, hebben we gepraat en is het nu nog aan.
De tijd zal leren of dat een goede beslissing was. |
Ik ben net een paar dagen terug van vakantie, en heb mn vriend wel gemist. Maar toen ik hem weer zag merkte ik dat het gevoel een beetje weg is. Ik was niet echt blij om m weer te zien en ergerde me soms zelfs een beetje aan hem. Als ik nu aan hem denk voel ik ook helemaal niks.
Ik vraag me heel erg af of dit gewoon een 'dipje' is, of dat ik het echt uit moet maken. Het leek of hij juist wel juist heel erg verliefd was, het is dus niet zo dat het van beide kanten niet zo lekker loopt. Er is verder ook niks gebeurd ofzo, maar het gevoel is gewoon een beetje weg. Wat is de beste stap, uitmaken of nog een tijdje aankijken? |
Citaat:
Hoelang was je op vakantie/weg van hem? Voel je voor een ander meer? Heb je al eerder een dipje gehad? Sowieso, vooral als je al wat langer met hem hebt, zou ik het even aankijken. |
ik heb ongeveer 3,5 maand met hem (nog niet zo heel lang dus)
Ik was twee weken op vakantie, ik heb geen gevoelens voor een ander, en dit is het eerste dipje. |
Túúrlijk nog een beetje aankijken. Zal denk ik in iedere relatie wel gebeuren.
|
Je hoort dat het wel vaker gebeurd, maar toch na 3,5 maanden is dat toch vrij snel imho.
Kijk het ff aan, en bedenk voor jezelf waarom je he(m)(t) nu minder vindt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |