![]() |
probleempje
hallo mijn vriendin en ik hebben net gevréeen en nu is de condoom gescheurd nu is mijn vraag wat kunnen we nu het beste doen?
~thanks |
Hoe lang geleden was de eerste dag van haar ongesteldheid?
Indien dat langer dan 18 dagen geleden was is er niks aan de hand. |
het is nog ongeregeld bij haar maar het was 15 dagen geleden
|
Ja zwanger. Abortustijd dan maar.
|
yeah right nu al, tis nog geen uur geleden gebeurt
|
Dan moet ze morgen even een morning after pil gaan halen lijkt me. En aan de pil gaan.
|
Zwangerschapstestje maar, denk ik. :)
|
moet ze daarna perse aan de pil? en moet ze ook nog een zwangerschapstest doen of niet?
|
Citaat:
|
ze is nie aan de pil en wil t ook niet.
morgen gaan we naar de drogist een zwangerschapstest halen |
Citaat:
|
ja heel snel
|
De MAP lijkt me toch een stuk handiger, daarmee kun je namelijk voorkomen dat je uberhaupt een zwangerschapstest nodig hebt.
Bovendien is een zwangerschapstest pas betrouwbaar vanaf de eerste dag de ze ongesteld had moeten worden (nádat het fout gegaan is dus..), dus het heeft geen zin om dat ding morgen te gaan halen. Gewoon naar de huisarts voor de MAP, en overwegen om toch aan de pil te gaan. Oh, en verder horen dit soort topics niet hier, staat heel groot boven aan de pagina.... |
wat is map
|
Morning After Pil
Geen biologie gehad? |
ok dan dus gwn morgen een morging afther pill halen
|
Citaat:
|
:D eenig idee hoeveel zoiets kost en waar je het meestal in een winkel vind?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kunje een morning afther pil niet bij drogist ofzow krijgen?
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je meer wil weten, kun je misschien ook zelf even zoeken op internet, we gaan niet alles letterlijk voor je uitspellen.... |
volgens mij kan je het tegenwoordig ook bij een drogist halen. Er staat mij namelijk iets bij dat dat in het nieuws was.
En anders bij de apotheek/ rutgerstichting. Ik heb er ooit bij de rutgerstischting iets van 15 euro voor betaald. (dat is zonder recept) Dus morgen maar meteen 1 halen en innemen, is er niks aan de hand. Tip voor haar: ga zo snel mogelijk aan de pil! :) |
dus kunje ze bij de etos of kruidvat krijge of... zit k er nu naast
|
Citaat:
|
Zei is nu nog meer overstuur dan ik daarom probeer k haar juist te helpen
|
Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer € 13,-. Als je onder de 21 jaar bent wordt de morning-afterpil vergoed door de verzekering, maar je moet dan wel eerst een recept halen bij een arts. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts of de GGD (zie telefoonboek).
www.sexwoordenboek.nl een etos of da kan allemaal denk ik. En anders loop je toch ff langs allemaal??? kleine moeite hoor! als de een het niet heeft, heeft de ander het wel. |
Morgen direct MAP halen, kans op slagen het grootst binnen 48 uur, als je slim bent doe je het op recept via de huisarts dus.
Daarna wel alsnog zwangerschaps test doen, je wilt natuurlijk wel zeker zijn van je zaak. btw thee muts: lulkoek. Zwangerschapstesten werken al vrij snel, hoef je niet meer te wachten tot de mentruatie. En verder: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=734769 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |