![]() |
ontbijt
wat is jullie ontbijt op een door de weekse dag en in t weekend?(en nog tips voor een gezond ontbijt bijv.beleg?)
|
2 brood met vruchtenhagel
1 met (pinda)kaas 1 beker melk 2 mandarijnen :p gezond beleg? kaas ofzo? |
Door de weeks meestal thee en 2 brood, wat ik er op doe verschilt nogal. Als ik wat gezonds wil eten neem geen brood maar crackers ofzo, maar daar moet je van houden. Op brood denk ik dat kaas en vleeswaren altijd wel gezond zijn.
En in het weekend, ik denk zo'n beetje hetzelfde als door de weeks, alleen dan wat later :) |
in het weekend: onbijt ik niet
in de week: ontbijt ik soms in de vakantie: ontbijt ik niet :D |
eerst ontbijtte ik nooit,
maar nu mag ik de deur niet uit van mn ma voor ik heb ontbeten. (en tja op mn werk zouden ze het nie leuk vinden als ik niet kwam opdagen of steeds te laat kwam) Dus nu eet ik 's ochtends braaf een beschuitje met appelstroop. |
mijn ontbijt is hedendaags
-Koppie Koffie/Thee -Tosti<witbrood+kaas+ketsjup> of Bruinbroodje Sla+Kaas en da wast wel :P |
mijn ontbijt:
1 beker yogho/melk/jus d'orange 1 of 2 boterhammen, met boter en zoet beleg of kaas of jam ofzo, verschilt elke dag soms nog een beschuitje of cracker.. wat mij gezond lijkt: in elk geval wel ontbijten, niet overslaan.. drank maakt denk ik niet zoveel uit, halfvolle melk is misschien het gezondst, of fruitsap. bruine boterhammen niet teveel boter, wel een beetje... en verder gezond beleg als vlees, kaas, iets met komkommer, tomaat en sla... |
mijn ontbijt...
|
- kopje kruidenthee
- glas vitamine c (bruistablet) - 2 mueslicrackers van wasa met halva-jam |
- kopje juice
- thee - 1 boterham met licht beleg (denk aan: kwark, hute kase, tomaaat, aardbeien, smeerkaas) |
kopje thee (met melk)
glas melk boterham met kaas boterham met appelstroop dat was het wel zo'n beetjuh. btw, ik ontbijt elke dag, ook in het weekend. |
Ik ontbijt door de weeks met 1 glas melk en 1 boterham, daar doe ik dan op wat beschikbaar is, meestal vleeswaren enzow..
Enneuh, gezond? Nouw ja, een boterham met tomaat of aardbeien of iets dergelijks is gezond. Of idd smeerkaas, hute kase en dergelijke dingen.. |
Offtopic:
Citaat:
|
ik eet meestal twee of drie boterhammen, wat ik er op doe verschilt nogal eens. choco, kalkoenham, kippefilet, kaas, hesp, gewoon boter...
en ik drink meestal gewoon water, melk of appelsiensap. soms een yoghurtje erbij. of iets om te snoepen. zal wel gezond zijn zeker? :confused: *blue* |
Doordeweeks nix, in het weekend nix. Krijg 's ochtends gewoon nix door mijn keel.
|
doordeweek nix
weekend heel soms wat, zoals vanochtend, hadden we verse broodjes, maarja toen was ik ook pas om 11.30 beneden, dus toen was t niet echt ontbijd, maar meer brunch. Verder wel 's ochtend altijd water |
Cornflakes met melk en beetje suiker!
Door de suiker heb ik heeel lang geen honger-gevoel... eet dan ook minder.... tijdens de lunch zeg maar! |
doordeweeks meestal 1 glas melk of ijsthee en een broodje kaas
's weekends ontbijt ik niet |
Glas verse sinaasappelsap
Halve grapefruit Plakje ontbijtkoek 2 kopjes thee Dat is op maandag t/m zaterdag Zondag: Glas verse sinaasappelsap Gekookt ei Komkommer/tomaat/andere groente En veel thee |
ik was echt verbaasd toen ik jullie replys las. Ik eet 's ochtends minstens 10 boterhammen anders val ik zeker flauw. Ik ben ook helemaal niet dik, 70 kilo en 1.80 lang. En 's middags en 's avonds eet ook heel veel. Snap niet hoe jullie de dag kunnen beginnen met een lege maag.
groeten |
Citaat:
ik sna niet hoe je 's ochtens kan beginnen met 10 boterhammen maarja, je zal het wel nodig hebben he... |
doordeweek eet ik sochtends niet en in het weekend meestal een broodje en heel veel melk :P (dan he ik nadorst hehe)
|
door de week:
1 boterham met kersenjam 1 kopje thee in't weekend: meestal eet ik dan niets 1 of 2 kopje(s) thee |
Op maandag, woenssdag en vrijdag :) cruesli met yoghurt en een paar kopjes thee
Op dinsdag, donderdag en zaterdag een broodje en een cracker. meestal een van de twee met iets van chocola en de ander met honing en een paar kopjes thee Op zondag een broodje en een beschuitje. ook een van de twee met iets van chocola en de ander met honing en een paar kopjes thee :) |
Citaat:
jongens hebben over het algemeen vaker een stevig ontbijt nodig en de meeste meisjes hier die ook niet ontbijten net zoals ik zijn 's ochtends heel misselijk ik krijg meestal al kotsneigingen als ik eten zie |
Ik krijg 's morgens niks door me keel, dus vaak niks.
Soms een sultana start (doe ik dan een kwartier over maja) |
ik begin de dag met een flesje water om alles even door te spoelen (600 mL)
dan nog 2 bruine boterhammen zonder beleg en 1 glas (magere) melk. een uurtje later zit ik overigens alweer aan het fruit. |
1 boterham met hagelslag of pindakaas en een beker melk. En rond 10.15 weer een boterham.
|
1 glas Taksi of chocolademelk
|
Boterham met boter en kaas
Boterham met boter en chocopasta Glas Melk/Yogo/Chocomelk Meer niet.. :) Schuif ik er meestal heel snel in, omdat ik heel weinig tijd heb 's morgens. Ik sta zo laat mogelijk op voor school. :) Mark :cool: |
niet echt gezond :o
* tussen de 2 en 4 boterhammen met vlokken * 2 mokken melk int weekend sta ik meestal laat op dus dan ontbijt ik nie... |
door de week volkoren muesli + karnemelk
in het weekend een broodmaaltijd |
Als ik naar school moet:
- kopje thee - vitamine c drankje (bruistablet) - boterham met kaas of hagelslag. Lijkt me vrij gezond |
Citaat:
altijd beter dan niet ontbijten 's ochtends heeft je lichaam heel veel energie nodig dus zo slecht is het ook niet |
melk+2 of 1 boterham(men)
meestal 2 tegenwoordig |
doordeweeks:
- boterham met ham of boterham met pindakaas :o - glas melk weekend: - als ik héél vroeg op moet: plak ontbijtkoek - als ik uitslaap: niks, begin dan met m'n lunch (d'r tussenin gebeurt nooit... óf vroeg op, óf uitslapen) |
2 geperste sinaasappels.. That's all. Ik krijg pas na 11 uur weer wat naar binnen..
|
Meestal eet ik niets ( heb 's ochtends nooit honger ) maar drink ik heel veel : 1 kop (kruiden) thee, 1 of 2 bekers vruchtensap ( jus of vitamientje. )
En als ik een lange dag heb eet ik meestal 1 of 2 crackertjes met wat kaas. En als ik toch nog een beetje honger heb een stuk fruit ofzo. |
volkoren-crackers van lu dan ook een gezond ontbijt?en hoeveel calorien zitten er dan in 1 zo'n pakje(met 4 stuks dacht k?)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20. |