![]() |
Kweken
Ik vroeg me af, zijn hier ook nog mensen die andere dingen verbouwen dan wiet, bijvoorbeeld Paddestoelen, cactussen, Salvia of Opium?? Misschien nog goeie tips of problemen die je tijdens het verbouwen bent tegengekomen?
Ik heb zelf net m'n paddo's geoogst en heb een Trichocereus Peruvianus staan.. |
errrrrrr issssss een kweektopic
|
Nog steeds ja :)
Maar ik herzie mijn besluit, want het gaat over andere dingen. En voor de overzichtelijkheid... |
Citaat:
|
Topictitel aangepast.
Zo, ik heb zelf Klimmende Blauwe Winde in mijn tuin, Alsem en Kattekruid. Oh en ook Valeriaan. Een vriend van mij is bezig om doornappel, nachtschade en wolfskers te kweken. Hij wil iig nog zaadjes van mijn Winde en Alsem er ook bij zetten. En zijn ouders vinden het allemaal best ^^. Ik denk dat hij zich ook wel aan de paddo's wil gaan wagen over een tijdje. |
Citaat:
Ik beleef heel veel lol aan het paddo kweken. De eeuwige strijd tegen de besmettingen. Ik doe het dan ook binnen. Wilde ik laatst in het park wat vliegenzwammen plukken (aangezien ik die niet kan verbouwen). Blijkt dat ze controleren omdat kids de paddestoelen mollen :mad: |
Tja, kinderen en paddestoelen.
Ik heb overigens niets met doornappel, maar die vriend van me is nogal vreemd. Eigenlijk zijn al mijn vrienden een beetje vreemd stiekem ^^. |
Citaat:
|
Niet meer, maar wel wat leuke dingen gehad: goude regen, alsem, kattekruid, valeriaan, euhm... even denken. :o
ephedra, en nog een paar plantjes. |
volgende week mijn Peruvian Torch :D
(en ik heb een paprikaplantje) |
Een klimmende blauwe winde, daar had ik eens iets over gelezen op dit subforum, moest ik ook proberen (y) :o
Heb er nog geen zaadjes van :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
zit nog te twijfelen tussen een San Pedro en een Peruvian Torch.
Hopelijk heeft'ie San Pedro's binnen gekregen tegenwoordig, dan heb ik namelijk ook daadwerkelijk iets te kiezen :D |
bij een cactus gooi er nooit water over als je ze kweekt vanuit zaden :(
Ik was bezig (10 zaadjes) en ik wist je mag ze niet onder de grond doen. Maar ik had er een beetje water bij gedaan en dat lag op de aarde, er begonnen stukjes aarde (of hout ofzo) te drijven op het water toen alles droogde lagen de zaadjes onder de aarde en zijn niet uitgekomen :( |
nope, eerst de grond vochtig maken, daar zaadjes op leggen.
Maar ik ga er een kopen die al een beetje gegroeid is. Waarschijnlijk zo tussen de 5 en 15 cm... |
Citaat:
@Dreadmanneke: Die San Pedro ziet er echt heel vet uit! |
Wat is het grote verschil dan qua kweken?
(het enige wat ik namelijk op Erowid lees is idd dat je een T. peruvianus beter kan groeien vanaf het zaadje, en niet als stekje. Maar ook niet waarom dat zo is...) |
Citaat:
Een Peruvian torch kan moeilijk wennen aan andere voedingsstoffen en een andere omgeving. Het is belangrijk om te weten in wat voor'n grond de cactus gekweekt is zodat je zelf die grond ook kan gebruiken. Als ze eenmaal geworteld is, gaat het vrij goed, maar dat kan heel lang duren... |
Oh dat... :)
Nee, maar ik krijg er een specificatie van grondsoort bij, ik ga waarschijnlijk een 1-7-7 potgrond gebruiken, met wat extra calcium. Die krijg ik van mijn oom, en hij weet er best veel vanaf; mijn oom heeft namelijk veel cacti in zijn tuin staan (geen mesc. cacti tho) en die woont maar een paar straten van me vandaan :D Temperatuur zal nagenoeg hetzelfde blijven als voorheen, want hij is binnen van zaadje naar stekje gegaan ;) Ik heb mezelf al wel ingelezen, hoop dat het lukt. Ik zal'm in ieder geval met respect behandelen. (god, ik loop al een week te glimlachen dat ik 'm vandaag op kan halen, dat ding is nu al mijn vriendje... :D ) |
Er groeit Moring Glory in de tuin
http://img.photobucket.com/albums/v237/Myuki/bloem.jpg In Zweden is het verboden omdat het onder de drugs valt daar, maar ik zou niet weten wat ik ermee zou kunnen doen. |
Citaat:
Je kan de zaadjes opeten :P :P Zit LSA in... |
*Myuki vreet de plant nu op ;) *
|
Citaat:
|
Ik heb mijn T. peruvianus! :D (Y)
Hij is ongeveer 5 a 6 cm lang, en heeft een klein puntje als top... :) Ik post a.s.a.p. een fototje... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb 6000000 cocaineplanten hier in 't huis staan en ik doe 3 dagen met de opbrengst :)
|
ok en ga nu jezelf maar weer proberen te pijpen (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |