![]() |
[algemeen] vraag over moederbord batterij
Sinds een week heb ik een ander (2e hands) moederbord in m'n pc laten zetten. Elke keer wanneer ik de volgende dag de computer aanzette moest ik de tijd opnieuw instellen. Ik trok dan ook elke nacht de stroom van de pc uit (domdomdom). Nu start m'n computer niet meer op en blijft hij hangen bij: Verifying DMI pool data.
Ik vermoed dat de batterij van het moederbord op is, maar kan deze zichzelf weer opladen als ik de computer ingestoken laat of moet ik deze vervangen? Bedankt voor het lezen! |
en zijn de basis instellingen nu weg als de batterij op is? of kan ik er gewoon een nieuwe in zetten?
|
Staan al je jumpers wel goed, en om welk moederbord gaat het?
|
volgens mij wel, ik heb er tenminste niks mee gedaan.
Het is een Gigabyte 7VAXP Ultra (k7 triton 400 series). |
Als je denkt dat dat het is: je kunt er gewoon een nieuwe inzetten. 2032 volgens mij, kost een paar euro.
|
Bedankt voor de tips! Hij werkt gelukkig weer... idd een nieuwe batterij erin en door een vriend de bios en raid opnieuw laten installeren.
|
Nou heb ik aan de hand van dit topic toch even een vraagje (hoop dat het mag hier). Ik heb zo'n stopcontact-doos met aan/uit schakelaar waar mijn pc met alle andere toebehoren inzitten. Als ik mijn pc niet gebruik dan schakel ik ook altijd de stroom op dat blok uit. Kan ik dat nou beter niet doen om dit soort problemen te voorkomen of maakt het niet uti?
|
die batterijen gaan over t algemeen echt zeer lang mee, dus echt erg is het niej als je dat doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |