![]() |
Platteland of stad?
Titel zegt genoeg denk ik..
zal zelf aftrappen... Nja doe mij maar het platteland of klein dorpje dan hier in twente... omdat de stad mij nou eenmaal helemaal niks geen aantrekkings kracht geeft... kom dan wel eens bij mijn zus in utrecht maar die weet nog steeds niet hoe de buuren heten terwijl ik gerust durf te zeggen dat ik de meerderheid ken van de mensen wat hier in het dorp wonen... Daarbij heb je hier alle ruimte... minder snelheids controles... geen file gewoon helemaal perfect... onze eigen feesten... zelf gemaakte cafes op boederijen... dat hebben de meeste groepen hiero allemaal wel waar je in het weekend altijd voor het uitgan zit enzo.. Naar aanleiding van het programma kroost is hier op twentse tv en gaat over het uitgaans hier enzo.. voor aflevering klik onderstaande link: Klik hier om aflevering te zien! |
ik woon(de) bij mijn ouders in zo'n achterlijk dorp (westvleteren) en nu woon ik tijden de week in antwerpen. dan zeg ik toch antwerpen hoor, hoewel ik merk dat mensen minder vriendelijk zijn enzo. maar alles is zo lekker bereikbaar en waarik vroeger woonde was de dichtste "stad" 10 km verder en dan nog had je niks.
|
Stad, want daar is meer te doen (y).
|
stad. ik woon in emmen, en iedereen zegt dat het een 'stad' is, maar volgens mij is dat helemaal niet zo eh. anyway, ik hou van drukte, dus ik wil zo snel mogelijk in een grote stad wonen (y)
|
Citaat:
|
duidelijk stad (y)
Ik hou van chaos en drukte en de mogelijkheden die een grote stad aanbiedt oh en het feit dat je anoniem kunt wezen :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
en jullie weten ook allemaal hoe het er in een dorp aan toe gaat? nja 1 ding is idd het nadeel je bent hiero niet anoniem maar zomers hier de tent feesten dat is gewoon het mooiste wat er is... mja zo zullen er in de stad ook wel dingen zijn wat heel mooi is... maar kijk dat filmpje 1 keer... als je nietw eet hoe het er hier aan toe gaat...!:D
|
Citaat:
en de tentfeesten gaan er hier niet leuk aan toe, want er wordt met bier gegooid en je wordt gebeukt door boeren en iedereen is dronken en vies. |
het leven in een dorp is te beperkt
|
ik woon in oss en t is kut hier en ik wil weg.
en ik heb een kkhekel aan dorpen |
stad, omdat er in een radius van 150m van me huis 4 supermarkten zitten (Y)
(lidl, aldi nettorama, c1000) (y) |
dorp :D lekker rustig en je kan scheuren met je scooter zonder een bekeuring te krijgen :)
|
Citaat:
|
tienhoven, dát is pas een dorp. lekker rustig en leuk als je een peuter of bejaard bent. Anders niet.
stad hou ik ook niet van, doe mij maar een groot dorp vlakbij een stad (voor de kledingwinkels) |
Citaat:
jezus , echt niet! |
Ik heb op het platteland gewoond in Friesland. Nu woon ik in Schiedam. De verschillen zijn uiteraard enorm. Schiedam is geen échte stad, eerder een groot dorp naast Rotterdam.
Het bevalt me stukken beter in ieder geval, puur omdat er meer te doen is hier. |
Ik haat dorpen.
walgelijke sfeer, moeilijk met openbaar vervoer, te weinig mogelijkheden, te weinig rock'n'roll. |
i sooo agree met zero !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stad, ik hou van de drukte en je kan er lekker anoniem blijven. :o
|
ik woon in een eindhoven, een stad met veel dorpsgevoel dus dat vind ik niets :nono:
ik heb een tijdje in amsterdam gewoond en ben ook van plan om weer terug te gaan. woezel, sjoerd heeft gelijk, belgen zijn gereserveerder en liever en dankzij dat zachte taaltje klink ik als een aso :mad: |
Twijfel. Heb 19 jaar in een dorp gewoond en was het spuug en spuugzat dat iedereen je kende en elke beweging die je maakte volgde. Niets bleef geheim. Toen verhuisde ik naar Groningen waar ik me echt heel erg lekker voel. Toch ben ik niet iemand die constant maar in de drukte, verkeer etc moet zitten, dus ik heb een kamer in een huis waar heel veel rust omheen zit. Pas als ik m'n straat uit loop krijg je pas weer het stadse gevoel. Dus dat vind ik op zich wel prettig, maar als ik dan weer een weekendje in Appelscha ben dan moet ik toegeven dat het toch ook wel weer fijn is om iedereen weer tegen te komen en mee bij te praten en eigenlijk constant hallo tegen iedereen te zeggen omdat je gewoon iedereen kent. Heeft ook wel weer iets vertrouwds. Maar als ik er dan weer te lang zit word ik er weer stapelgek van.
Dus ik zou denk ik zeggen groot dorp of kleine stad, niet al te veel drukte, maar wel anonimiteit kunnen bewaren. |
Hmm, ik woon in een klein dorpje bij Roosendaal. Ik vind het totaal niet erg om er te wonen en vind het ook wel gezellig. Ik zou zelf ook nooit in een hele grote stad willen wonen {utrecht/A'dam/R'dam}, maar in een middelgrote o.i.d. In Roosendaal zou ik bijv. zo gaan wonen, want het is wel handig natuurlijk, maar de rust en de contacten hier vind ik totaal niet erg (Y)
|
Dorp. Ik vind die betrekkelijke rust heerlijk. Verder hou ik van het dorpse karakter; ons kent ons. Vind het heerlijk om zomaar nij iemand achterom te kunnen komen om even een praatje te maken, of in een dorpse vereniging mee te draaien. Het anonieme arrogante stadse leven trek me helemaal niet. Ik woon nu in Veldhoven wat niet echt een stad is, maar met 43.000 mensen toch redelijk groot. Daarbinnen woon ik in een beetje een dorpse wijk (van origine een dorp) en dat is eigenlijk ook wel lekker; alles bij de hand en toch een beetje dorps. Helaas komt het stadse steeds meer binnegslopen.
|
Ik woon in Geldrop, ofwel 10minuten fietsen van het centrum van Eindhoven. Ik vind het wel best zo, er zijn genoeg winkels en supermarkten en om uit te gaan kan je dus makkelijk naar Eindhoven.
|
Ik houd totaal niet van het 'ons kent ons' idee. Ik haat het daarom ook als ik over straat loop hier en ik mensen gedag moet zeggen.
In een stad ben ik anoniemer en kan ik mijn gang gaan, plus het feit dat een stad veel meer te bieden heeft qua amusement en winkels etc. oh en een stad heeft meer mensen, dus meer kans dat daar mensen tussen zitten die de moeite waard zijn. |
Citaat:
|
Stad, maar niet zoals Rotterdam, Amsterdam, Utrecht of Den Haag. Ik ben vaak in Tilburg en daar is het voor mij groot genoeg. Ik woon nu in een dorp, en dat is saai. Maar als ik oud ben zou ik wel in een dorp willen wonen, lekker rustig.
|
tilburg zz.
|
Nah. De goede plekjes zijn heel fijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
zeik me niet af ik was met je eens
|