![]() |
Versponnen, vermaard, verloren gegaan
Versponnen, vermaard, verloren gegaan
Zwijgzaam volgen veralgd kadesteen Vergrijsde ogen golven aan de rivier, Verforensd, vermoeid, verschuimd, verloren. Verfijnd, verlegen, verloochend, van ver. Oeverzijds tegengesteld het verwarmde, Verhit, verbruikt, vercijferd gedraag - Megalomaan verworden stedenlaag - Versponnen, vermaard, verloren gegaan. Vergrijsde ogen, door golven zwijgzaam Verzwolgen. Veralgd kadesteen aan de rivier. |
Ik vind dit érg leuk gevonden. Het is wel een hele kluif om het te lezen, omdat er weing 'voegwoordjes' in zitten. Het ritme is imo goed gedaan, en het is een uitdaging om het beeld achter dit gedicht te zoeken.
Versponnen, vermaard, verloren gegaan dit is vooral een zin die ik mooi vind. Hoe kwam je erop? :) |
Ik begin wel een beetje te duizelen van alle "ver"-ren. Op zich is het niet zo moeilijk op die manier een alliteratie te maken, en dat mag wel eens, maar het hele gedicht lang is misschien een beetje overdreven. Los daarvan vind ik je gedicht wel getuigen van een zeker potentieel, dus ik hoop nog wel eens iets van jou te lezen hier.
|
De titel beloofde veel, ik hou wel van dat soort titels. Helaas bleek dat zo door te gaan, ver- ver- ver- ver-, en dat is aan sommigen wel besteed (Zepp), maar aan mij niet echt. Complimenten over het ritme, complimenten over het idee. Maar de uitwerking vind ik wat minder.
|
Bedankt voor de reacties!
@Gezweetwel: Het was niet mijn intentie om iets 'moeilijks' te maken. @Limaon: Jammer dat je er niet in vond wat je ervan verwachtte. @Zepp: Die regel is een vertaling van een fantasiebeeld waar ik de afgelopen dagen in een beetje in vertoef. |
Ik sluit me aan bij gezweetwel en Limaon. Ik vind al die woorden met ver- teveel van het goede, het is me teveel een opsomming. Ik denk wel dat je iets kunt schrijven met meer variatie.
|
Citaat:
|
Hihi, dat je de woorden die ik gebruikt heb als 'moeilijk' beschouwt, betekent niet dat het mijn intentie was deze moeilijk te laten zijn :) (met andere woorden: een genuanceerde woordkeuze voor een zo exact mogelijke weergave van wat ik voor ogen heb, in plaats van een meer actieve benadering, namelijk moeilijke woorden zoeken for the sake of it).
Overigens doelde ik meer op de zin: "Op zich is het niet zo moeilijk op die manier een alliteratie te maken...". |
Prachtig hoe je met woorden speelt.
|
@Touché: Dankjewel :)
(Heyy die foto ken ik... daar heb ik nog een stuk of 20 kaarten van, gekregen van een vriend van mijn ex-vriendje, die weer de ex was van Erwin Olaf ;)) |
Citaat:
Maar ik snap nu wat je bedoelde, en ik had dan ook nogal uit de context op je reactie gereageerd blijkbaar |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |