![]() |
Wat vind jij de mooiste taal om te leren?
Nou, aan welke taal geef jij je voorkeur?
Ik vind Frans een heel mooi taaltje! Alleen jammer dat ik er geen ster in ben. :o |
Mjah, Spaans dus. :)
|
frans & spaans
|
Engels
(maar dit komt van iemand die dat dan ook studeert :p) |
Portugees :) Niet zo'n kreuntaal als Frans maar ook weer niet zo overromantisch als Spaans (no offence, mijn mening!)
|
Arabisch (y)
|
Engels.
Maar dat leer ik nooit. :) |
geen enkele taal
|
Latijn. Italiaans of Spaans of beide wil ik ook zeker nog een keer leren.
Verder vind ik die Afrikaanse talen mooi klinken (die hoor je wel eens bij de documentaires op Discovery/National Geographic) en ook Zweeds vind ik mooi. :) |
Noord-Europees gebral met Zweeds op 1. (y)
|
Om te leren lijkt me Esperanto nou een mooie taal. Dat heb je zo onder de knie. :cool:
Aan de andere kant is het natuurlijk ook erg lekker om te worstelen met de moeilijkheden van, zum Beispiel, het Latijn of het Chinese Mandarijn. :o De mooiste taal om te horen vind ik Italiaans. :cool: |
Alle talen hebben wel iets, op een paar na. Het Grieks vind ik drie keer niks. Engels is ook weinig elegant. Misschien is Russisch wel een kanshebber.
|
Waar komt die afkeer van het Grieks vandaan? :eek: Spreken we nu over Oud- of Nieuw-Grieks?
En, Russisch klinkt volgens jou wel elegant? Interessant. :cool: |
Citaat:
|
Spijtig. :( Gelukkig heb jij voor jezelf weer andere talen waarmee het wel klikt. ;)
|
Elke taal is mooi om te leren, vind ik, bij elke taal die ik "leer" sta ik zo versteld van hoe alles weer toch weer anders is dan andere talen die ik ken. En hoe de taal een deel van de cultuur en geschiendenis weergeeft is haast magisch.
|
Engels en Duits.
|
Frans
|
Japans (vooral om te zien hoe erg dingen kunnen verschillen met het Nederlands/Engels), Mandarijn (vooral om te zien hoe 'makkelijk' het ook kan ten opzichte van het Japans, telkens maar één uitspraak per karakter, een hemeltje :D ), Fins (omdat het zo leuk is), Spaans (omdat het vooral mooi is).
|
Engels, omdat ik al vanaf heel jong enorm gefascineerd ben door die taal. Ik vind het gewoon heel mooi :).
|
Nederlands :cool:
|
Citaat:
|
Vind Frans wel mooie taal heb ik ook op school gekozen. Ik vind het wel simpel, heb nu nog niet echt goede cijfers gehaald, maar dat komt gewoon omdat ik te lui ben om de woordjes te leren :o
|
Frans. <3
Eigenlijk Latijn, maar dat leer ik niet. |
Citaat:
De talen die ik graag nog wil leren zijn o.a. Italiaans en Zweeds. |
Citaat:
Maar inderdaad, alle talen hebben wel wat:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hebreeuws en Frans :)
|
ik wil dolgraag nog een keer Italiaans leren. Zo'n prachtige cultuur en taal. Maar de mooiste taal om te leren? Twents, sinds ik in het westen woon leer ik steeds beter het Twents, het klinkt tegenstrijdig maar het is waar. Nu krijg ik echt de kans om het Twents van het Hollands te scheiden.
Enne, Twents is geen taal maar een dialect maar die discussie is al een keer gevoerd en daar gaan we niet op verder. Maar het is gewoon heel mooi om (nu van een afstandje) te zien hoe al die uitdrukkingen eigenlijk in elkaar zitten ed. |
Een taal wordt pas echt leuk om te leren, als je die taal begint te begrijpen, doorgronden, aanvoelen.
Daarom haalt het Nederlands het bij mij met stip. Mijn Engels is ok, mijn Frans behoorlijk, maar in beide talen zit ik nog niet ver genoeg om er echt van te kunnen genieten. |
Ik vind Zweeds echt ge-wel-dig! :cool: als ik ooit tijd over heb, wil ik t leren. Ik ben gefascineerd door kinderseries bij Kro's kindertijd ofzoiets, die dan verteld worden door een nederlandse stem maar de zweedse stemmen blijf je horen, heerlijk :)
|
Frans. (maar er zijn zat andere mooie talen, maar ik kan al wel aardig Frans, dus vandaar..) Hm, ik zou het eigenlijk niet weten, ik weet eigenlijk maar van heel weinig talen hoe ze klinken.
|
Citaat:
maar dat kan natuurlijk niet.. want deens is niet mooi :p dus je hebt gelijk! |
Pippi Langkous en Pelle werden altijd zo uitgezonden iig.
Net bij Andere Tijden ging het over Esperanto. Toch maar eens in verdiepen. (y) Edit: Pippi trouwens niet, laatst een keer gezien, hoorde je iemand tellen, ik zag toen iemand ett två tre zeggen, maar dat hoorde je niet, dus was even in de warrr. |
Citaat:
en ik heb hem vorig jaar afgesloten (in vwo5) |
hindi en sanskriet :D
Alleen jammer dat het zo verschikkelijk moeilijk is! |
Oud-grieks :cool:
|
Frans wil ik nog eens een keer echt goed leren. Heb dan wel Frans 1, maar dat schiet natuurlijk ook niet op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij boeit jouw misschien maar mij niet zo :). Was echt zwaar teleurgesteld in film :(.
|
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb echt een bloedhekel aan gymnasiummeisjes die fouten uit Troy gaan halen en over hun favoriete verhalen en karakters in de klassieke literatuur miepen :o
|
De arme, gepassioneerde, meisjes. :(
|
Citaat:
|
Spaans en Italiaans lijken me erg leuk.
|
Hm mn broer en ik doen een poging mandarijns, en it's making me crazy... beetje 'te veel'.
Geef mij dan maar Frans of Italiaans :p |
Heeft modern-grieks eigenlijk nog naamvallen?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |