![]() |
betoog: "Het is waanzin de leerplicht te verlengen tot achtien jaar."
Goed, ik moet dus over drie weken mijn debat Nederlands voeren, en ons groepje heeft de verlenging van de leerplicht tot achtien als onderwerp gekozen. De rollen zijn al verdeelt, en ik moet voor de stelling pleiten (dus tegen de leerplichtsverlenging).
Nu ben ik bij mezelf gaan brainstormen en het loopt allemaal niet echt lekker. Ik kom niet tot een overdenderend argument, maar wel tot een aantal kleine, en veelal weerleggingen van argumenten tegen de stelling. Zo schrijft Van der Hoeve: Citaat:
en --> Door jongere die beslist niet willen, wat de overgrote groep van deze schoolverlaters is, gaat dwingen naar school te gaan (op verantwoording van de ouders) creeer je een autoriteitsprobleem. Want zowel de verantwoording ligt bij de ouders als bij de docenten. Wanneer deze niet samenwerken (zoals nu veelal gebeurt) krijg je een verzwaring van de werkdruk, wat weer zal leiden tot gestressed situaties. Zowel thuis als op school. Maar goed, dit is wat ik dus tot nu toe heb. Heeft er iemand nog goede sterke argumenten Tegen de verlenging van de leerplicht, of goede weerleggingen van argumenten voor? (zoals die van Van der Hoeve) Alvast bedankt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02. |