![]() |
wiskundige probleem
hey hallo
kan iemand me helpen aan een wiskundige probleem , waarover ik een praktische opdracht kan maken voor het vak wiskunde ik zit in havo 5 (by the way bijna al het wiskundige is voor mij een probleem |
Een wiskundig probleem:
- maak een voorstelling van een fles met een beperkte oppervlakte en een oneindige inhoud. (integraal formules) - bewijs de stelling van pythagoras - iets over de gulde snede - Fibornachi getalreeksen kan je ook wel wat mee - toepassing van complexe getallen in fractels. |
Zuivere of toegepaste wiskunde?
|
Citaat:
@Supersuri: Ik neem aan dat je Fibonacci bedoelt in plaats van Fibornachi. Overigens is het niet de reeks, maar de rij van Fibonacci. Een reeks is namelijk de som van een aantal termen van een rij. |
de chaostheorie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
optimaliseren is een mooie onderwerp. |
Je kan een heel stelsel vergelijkingen aan elkaar koppelen.
Neem het belspelletje. Je kan een model opstellen hoe het aantal hints en de geldprijs het aantal bellers en daarmee de inkomsten beïnvloeden. Hoe kan je maximale winst boeken? Of een winkelier, die een beperkte opslagruimte heeft en zo min mogelijk geld uit wil geven aan personeel. Hoe moet zo'n man inkopen en hoeveel personeel moet hij rond laten lopen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |