![]() |
Mijn gedachten (drie gedichten)
Ik heb heel lang geleden wel eens op DoP gepost maar ik ben zeg maar weer 'nieuw' :p... Hier met drie gedichten waarvan ik niet echt weet wat ik van ze vind. Reacties/tips/kritiek zijn dus welkom!
Als speelbal in jouw handen. Het spel dat liefde heet is geen spel meer voor mij onschuldig, met ogen open erin gelopen. Wreed. Jouw blauwe ogen beloofden mij in het begin toen het nog pril was en mijn gedachtes las Bedrogen. Ik was het, maar jij vooral schuldig aan dit liefdespel dat heel vals werd gespeeld, de liefde werd er niet gedeeld. In de val. ------------------------------------- Tring.. Als de bel gaat in de stilte is er leven. Is er ruimte gegeven. Om verder te streven. Naar een nieuw moment waar alles toen begon alsof het toen niet verder kon. ------------------------------- Eenzaamheid Verlaten stilte In innerlijke rust Waardoor mijn geest Zachtjes wordt gesust Je bent zo ver weg Maar toch dichtbij Kijkt me aan En glimlacht naar mij Maar ik ben er niet Het is voorbij Het was er even Voor jou en mij. |
Ik vind het, sorry, een beetje saaie gedichten, of beter gezegt, ze spreken mij niet aan.
Er word de hele tijd afgebroken, en er zitten ook niet echt zinnen in waarvan ik denk: tjongejongejonge, dit is wel wat nieuws. Tip: als je bijvoorbeeld een thema hebt als eenzaamheid, dan vind ik 'Eenzaamheid Verlaten stilte' wel erg makkelijk gevonden. Ga dus op zoek naar andere uitdrukkingen. Bovendien mag je wel wat aan je rijm doen. Succes! :) |
"Als speelbal in jouw handen" is leuk bedacht, maar loopt voor mijn gevoel niet altijd lekker. "Eenzaamheid" is misschien wat makkelijk, zoals m'n voorganger zei, maar niettemin toch wel leuk. :)
Ik vond "Tring.." (met drie punten? ;)) wel de beste; doet me nogal denken aan bepaalde gedichten van Kristoph. En dat is een compliment, in mijn ogen. :P Kus |
Citaat:
Laat het ons Aanspreken; gebruik metaforen, orgineel taalgebruik, laat het minder duidelijk rijmen; het hoeft niet te rijmen... |
Oke, dankjewel voor commentaar...
Ik geloof niet dat ik veel woordenkennis heb, ben meer zo iemand van makkelijke woorden gebruiken. Maar ik zal nog wel even oefenen dan ;) Oja Timo jij moet mijn gedichten niet lezen, dan schaam ik me dood :p |
Citaat:
|
Ze zijn nogal simpel, te weinig mee gespeeld, wat rijm en wat breken maken geen gedicht.
En ook al ken je alleen simpele woorden, daar kun je nog steeds mee dichten, zolang je maar het proza-idee laat varen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |