Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Mijn gedachten (drie gedichten) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1289770)

Jannekus 23-10-2005 13:17

Mijn gedachten (drie gedichten)

Ik heb heel lang geleden wel eens op DoP gepost maar ik ben zeg maar weer 'nieuw' :p... Hier met drie gedichten waarvan ik niet echt weet wat ik van ze vind. Reacties/tips/kritiek zijn dus welkom!

Als speelbal in jouw handen.

Het spel dat liefde heet
is geen spel meer voor mij
onschuldig, met ogen open
erin gelopen.

Wreed.

Jouw blauwe ogen
beloofden mij in het begin
toen het nog pril was
en mijn gedachtes las

Bedrogen.

Ik was het, maar jij vooral
schuldig aan dit liefdespel
dat heel vals werd gespeeld,
de liefde werd er niet gedeeld.

In de val.

-------------------------------------
Tring..

Als de bel gaat
in de stilte
is er leven.
Is er ruimte
gegeven.
Om verder
te streven.
Naar een nieuw moment
waar alles toen begon
alsof het toen niet
verder kon.

-------------------------------

Eenzaamheid
Verlaten stilte
In innerlijke rust
Waardoor mijn geest
Zachtjes wordt gesust

Je bent zo ver weg
Maar toch dichtbij
Kijkt me aan
En glimlacht naar mij
Maar ik ben er niet
Het is voorbij
Het was er even
Voor jou en mij.

Anoniem 23-10-2005 16:48

Ik vind het, sorry, een beetje saaie gedichten, of beter gezegt, ze spreken mij niet aan.
Er word de hele tijd afgebroken, en er zitten ook niet echt zinnen in waarvan ik denk: tjongejongejonge, dit is wel wat nieuws.
Tip: als je bijvoorbeeld een thema hebt als eenzaamheid, dan vind ik 'Eenzaamheid
Verlaten stilte'
wel erg makkelijk gevonden. Ga dus op zoek naar andere uitdrukkingen. Bovendien mag je wel wat aan je rijm doen. Succes! :)

Changshan 23-10-2005 23:03

"Als speelbal in jouw handen" is leuk bedacht, maar loopt voor mijn gevoel niet altijd lekker. "Eenzaamheid" is misschien wat makkelijk, zoals m'n voorganger zei, maar niettemin toch wel leuk. :)
Ik vond "Tring.." (met drie punten? ;)) wel de beste; doet me nogal denken aan bepaalde gedichten van Kristoph. En dat is een compliment, in mijn ogen. :P

Kus

Dreamerfly 24-10-2005 07:20

Citaat:

Zepp schreef op 23-10-2005 @ 17:48 :
Ik vind het, sorry, een beetje saaie gedichten, of beter gezegt, ze spreken mij niet aan.
Er word de hele tijd afgebroken, en er zitten ook niet echt zinnen in waarvan ik denk: tjongejongejonge, dit is wel wat nieuws.
Tip: als je bijvoorbeeld een thema hebt als eenzaamheid, dan vind ik 'Eenzaamheid
Verlaten stilte'
wel erg makkelijk gevonden. Ga dus op zoek naar andere uitdrukkingen. Bovendien mag je wel wat aan je rijm doen. Succes! :)

daar kan ik mij op aansluiten.
Laat het ons Aanspreken; gebruik metaforen, orgineel taalgebruik, laat het minder duidelijk rijmen; het hoeft niet te rijmen...

Jannekus 24-10-2005 08:50

Oke, dankjewel voor commentaar...

Ik geloof niet dat ik veel woordenkennis heb, ben meer zo iemand van makkelijke woorden gebruiken.

Maar ik zal nog wel even oefenen dan ;)

Oja Timo jij moet mijn gedichten niet lezen, dan schaam ik me dood :p

Dreamerfly 24-10-2005 09:56

Citaat:

Jannekus schreef op 24-10-2005 @ 09:50 :

Ik geloof niet dat ik veel woordenkennis heb, ben meer zo iemand van makkelijke woorden gebruiken.

Maar ook makkelijke woorden kunnen orgineel taalgebruik zijn/worden! Duik in je eigen woordenschat en maak nieuwe creaties!

Mutant_oud 08-11-2005 12:41

Ze zijn nogal simpel, te weinig mee gespeeld, wat rijm en wat breken maken geen gedicht.
En ook al ken je alleen simpele woorden, daar kun je nog steeds mee dichten, zolang je maar het proza-idee laat varen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.