![]() |
Redevoering schrijven
Hoi
Ik moet voor Latijn een redevoering schrijven over iets wat me dwars zit in de maatschappij en ik wil veranderen. Ik stoor me er al een tijd geweldig aan dat de kerk homoseksualiteit veroordeelt, terwijl het aangeboren is en niemand er wat aan kan doen. Maar als ik zo'n stelling ga nemen, gaan mensen dan niet snel van me denken dat ik lesbisch ben? Ik lig namelijk al niet erg goed in die klas van me (n) Andere stellingen zijn btw welkom! |
Tja, dat je verkeerd ligt in de klas zou een struikelblok kunnen zijn, maar dan is elke stelling wel een doorn in het oog van je klasgenoten. Met deze stelling is niets mis lijkt me, zolang je maar redelijk aan de oppervlakte blijft, en probeert hun argumenten tegen homsexualiteit onderuit te halen, en dat jij vind dat het wel moet kunnen een beetje subtiel brengt.
|
Het lijkt me sterk dat er mensen zullen zijn die tegen je stelling zullen argumenteren, wie wil er nu publiekelijk in de klas het stempel 'ouderwetse racist' op zijn voorhoofd plakken? :)
De argumenten voor die stelling zijn duidelijk, mensen in hun waarde laten, gelijkheidsprincipe, de kerk dient zich niet uit te laten over niet-spirituele zaken, al die dingen. |
Dat kan toch nooit je situatie in de klas negatief beinvloeden. Tenzij je met een hoop conservatieve christenen of neonazi's in de klas zit die homosexualiteit verwerpelijk vinden. Maar dat lijkt me sterk.
En als ze echt gaan denken dat je lesbisch bent omdat je dit een probleem vind zijn ze erg narrow-minded. Als je het opneemt voor de minima in de samenleving betekent ook niet dat je zelf geen geld hebt. |
Tja, ik mag me natuurlijk niet laten beïnvloeden door een stelletje pubers, maar vandaag vonden ze het blijkbaar wel grappig om me steeds lesbische trut te noemen (n)
En ja, sommigen in mijn klas zijn idd heel narrow-minded. Nuja, over een half jaartje ben ik voorgoed van ze van af. Mijn onderwerp ga ik toch maar veranderen naar "de kerk mag anticonceptie niet verbieden". Lijkt me dan iets veiliger ivm kritiek. Toch bedankt. :) |
Ik denk niet dat 't zo'n groot probleem is. Waarschijnlijk heb je al snel al je luisteraars op de hand, daar je toch moeilijk tegen de stelling kunt zijn. Het is misschien wel leuker om een contoversieler onderwerp te kiezen, want eigenlijk vind iedereen toch diep in zijn hart dat rascisme niet kan.
Ik heb vorig jaar mijn redevoering gedaan, met een vriendin, over de herinvoering van lijfstraffen in de klas :P, het hoefde niet serieus te zijn, maar we waren erg overtuigend vond onze docent ;) "Een redevoering zoals een redevoering behoord te zijn", aldus een docent onder de indruk. Wij hebben er voornamelijk kei hard om gelachen met onze docente Nederlands. Zij ons zich niet voorstellen dat we die onzin durften te verkopen ;). :D Net nagelezen, en ik moet toegeven dat ze gelijk had...dit is pure onzin :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |