![]() |
Beveiliginscentrum verborgen?
Nadat ik Windows XP SP2 had geïnstalleerd had ik onder bij de klok steeds een icoontje staan van het beveiliginscentrum, dat dus op de achtergrond meedraaide. Op een gegeven moment heb ik automatische updates aangezet en heeft windows zelf nieuwe updates gedownload. Sinds dat deze updates geinstalleerd zijn is het icoontje van het beveilingscentrum verdwenen. Is het inherent aan de nieuwste updates dat het icoontje van het beveiliginscentrum niet meer te zien is (maar dat het wel nog op de achtergrond draait), of is er iets fout gegaan?
|
Dat ligt denk ik aan het feit dat het beveiliginscentrum wou dat je automatische updates zou inschakelen. Dat icoontje stond er dus om je eraan te herinneren (y)
|
Ja eerst had ik alleen de firewall aanstaan en herinnerde hij me er steeds aan dat de virusscanner en de automatische updates ingeschakeld moesten worden. Toen zette ik de virusscanner aan en herinnerde hij me aan het inschakelen van de automatische updates. Toen ik die aanzette was het icoontje echter helemaal verdwenen
|
verreweg de beste oplossing is om dat klereicoontje gewoon uit het systeem te gooien door de security-service uit te zetten in het configuratiescherm (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44. |