![]() |
[vraag]Muurschildering
Lo,
Ik ga binnenkort een schildering op een muur maken maar heb niet echt een idee wat het beste materiaal hiervoor is, het hoeft geen topkwaliteit verf te zijn maar het moet er ook niet binnen een week weer afbladeren. Spuitbussen zijn ook een optie, maar ook hiervan weet ik vrijwel niets af. Het is binnenshuis. Iemand een idee? |
Citaat:
|
misschien is latex verf een idee..
tis niet al te duur en dekt goed.. je kan het ook in verschillende kleuren laten dekken.. |
Vragen moest maken zijn :o
En het gaat niet om de muren schilderen, maar om een illustratie op een muur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn moeder heeft jaren geleden een muurschildering in een kinderkamer gemaakt met acryl.Dat ziet er na 6 jaar nog perfect uit.
|
Hihi, ik wilde net eenzelfde topic openen. :)
Acryl is dus een optie. Anders ga ik deze week maar even naar de Gamma, vragen of ze daar een idee hebben. |
acryl werkt prima.
Weet je al wat je erop gaat schilderen? |
Ok acryl is dus een mogelijkheid, thanks.
En hoe zit het met Olieverf? geeft een wat gladder effect en mengt mooi. Dr komt een Need voor speed car op de muur te staan. (is niet mijn muur overigens) |
Je kan ook naar een winkel bellen.....
|
Citaat:
Daarbij komt dat acryl goed te mengen is en ook vrij glad wordt, maar dat weet je misschien zelf ook als je ermee gewerkt hebt.. |
Hier in de buurt van Antwerpen is er een winkel die verf verkoopt van overstocks, veel goedkoper dan de Gamma of de Brico. =)
Spuitbussen zijn duur maar als je er koopt, koop dan ineens Montana! Als je nog nooit spuitbussen gebruikt hebt, zou ik hier niet voor kiezen, veel kans op druipers en vermenging omdat de onderste laag nog niet droog is. Als je muur niet te groot is, kan je nog altijd een sjabloon proberen. Of meerdere sjablonen, zoals hier het geval is... Zo kan je meerdere tinten proberen, en ook een beter resultaat krijgen dus. =) http://stencilrevolution.com/photopo...m/building.jpg Posters zijn ook nog een optie hoop ik? Check http://homokaasu.org/rasterbator/, een heel gemakkelijke manier om een grote oppervlakte vol te krijgen. Hier ook een voobeeld: http://homokaasu.org/rasterbator/gallery/2858.jpg |
Ik hou het in dat geval maar op acryl, thanks.
Die rasterbator is cool, ff kijken of ik er zelf wat leuk mee kan doen :D |
Citaat:
|
Dus acryl muurverf?
|
ik heb een paar jaar geleden een muurschildering gemaakt met allerlei restjes verf van een verfwinkel. was geloof ik allemaal acryl (of nog ' erger' - er zat ook ' bootverf' tussen en zo) iig... als je goed ontvet houdt het lang. dat van mij zit er nog steeds. acryl dus.
|
Ook ik heb een paar jaar terug een muurschildering gemaakt. De dame in de winkel raadde me aan gewoon acrylverf te nemen. Was een goed idee, want de schildering zit er nog steeds.
Indien je dit zou kunnen helpen: ik heb potjes gebruikt van decorfin universal satin en een grotere pot "Talens Fine quality Amsterdam". Zolang je in ieder geval maar geen plakkaatverf gebruikt :D |
Ga je wel een foto posten als het af is?
|
Citaat:
|
OK dan ik zal er op letten, thanks.
@ sketch, sure. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35. |