![]() |
bijles geven (in wiskunde)
Het vorige topic is zo'n 1 jaar oud :p En slaat niet op mijn vraag.
Maandag heb ik een sollicitatiegesprek bij een studiecentrum in Veenendaal. Ik solliciteer op een vacature bijles geven in wiskunde. Wie heeft wel eens zo'n sollicitatiegesprek gehad? Het is nml zo'n 1,5 jaar geleden dat ik mn wiskunde examen heb gehaald :p Kreeg jij, de gene die dus wel eens heeft gesolliciteerd, wiskundesommen voor je neus die je dan aan iemand moest uitleggen oid? Of iets anders? Geen idee hoe zo'n gesprek in zn werk gaat :) En nee, ik heb t dus ook niet gevraagd. Zal ik mn examenbundel even doorspitten of zal dit niet nodig zijn? :p |
Aan de hand van wat solliciteer je? Meestal staat er in een advertentie wel hoe ze dat willen testen. Soms na de sollicitatie al, maar als je daar niks over gehoord hebt, dan denk ik dat ze dat tijdens de sollicitatie wel bekend maken. :) Dan hoef je je nu dus nog niet voor te bereiden.
|
Nee er stond op hun site dat ze nog collega's zochten voor oa bijles geven in wiskunde, economie, natuurkunde en scheikunde :) Verder niets.
Maar je denkt dat als ze iets gaan testen, dat na de sollicitatie pas komt? En ik dan nog de gelegenheid krijg om iets voor te bereiden? |
Het lijkt mij dat je inderdaad wel een aantal opgaven krijgt die je moet uitleggen, een soort assessment dus. Ze zullen natuurlijk wel willen weten wie ze aannemen.
Het voorbereiden heeft alleen zin als je weet op welk niveau je wiskunde gaat uitleggen. Dan kun je jezelf wat specifieker voorbereiden door bijvoorbeeld wat opgaven, waarvan jij denkt dat ze een goede 'basis' bieden, uit te leggen aan iemand. |
Ze hadden het wel voornamelijk over de bovenbouw. Er zijn natuurlijk tal van wiskundesommen behandeld in al die jaren en ik zou ze nu echt niet allemaal meer weten... Als ik ze doorlees dan waarschijnlijk wel, maar in eerste instantie niet.
|
Citaat:
|
waar ben je voor geslaagd?
|
Havo wiskunde b1... maar heb wiskunde a12 gedaan in 4VWO (en stond op t vwo ook al een 9)... Dus heb ook gezegd dat ik tot en met 4 VWO ook les kan geven.. En dus bovenbouw havo (en onderbouw natuurlijk).
|
als je daarmee blijles kan geven zou het wel relax zijn. Ik ga er ook maar wat meer naar informeren. Ik ben geslaagd met wiskunde B2 op de havo
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |