![]() |
ASP/Access omzetten naar php/(MySQL)
Hoi,
Momenteel hebben wij een database draaien op ASP/Access. Nu gaan we de webpagina omgooien. Ik zou graag een aantal dingen aanpassen, maar ken geen ASP. Dus nu zou ik graag zien dat de Access datbase om kan worden gezet naar een MySQL. Ik heb daar al de conversietool van MySQL zelf van gebruikt, maar die geeft SQL errors. Wat ook mogelijk zou zijn is de Access db blijven gebruiken. Maar om die met php te gebruiken moet hij verbonden worden via ODBC. En dat kan via een DSN, maar niet DSN-less. En aangezien het bij een hostikng bedrijf staat en om verschillende databases gaat kan ik moeilijk vragen of ze ff een dsn aanmaken. Ik loop dus spaak op: - Geen dsn-less verbinding php/Access - Geen mogelijkheid gevonden om Access naar MySQL om te zetten. Weet iemand hier iets op? Of is het makkelijker om mezelf gewoon ASP te leren )Niet zo heel verschillend van PHP d8 ik?) |
Kun je niet gewoon exporteren naar een csv bestand of naar een standaard SQL bestand?
Want het gaat eenvoudig uiteindelijk om het verkrijgen van INSERT queries. |
Citaat:
|
Citaat:
|
PHP is een programmeertaal en ASP niet. ASP is alleen de MS standaardmanier om serverside scripts uit te voeren. Binnen ASP kan je dan ook diverse talen gebruiken als je dat zou willen. Waaronder JScript, JavaScript en VBScript.
Javascript heeft in de verte iets weg van PHP, maar VBScript niet echt. Probeer het te porten naar PHP of ASP-X in C#.NET ofzo. Dan kan je met je xs database gewoon dsnless blijven werken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders moet de TS gewoon even een convertor bouwen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder is het inderdaad een kwestie van voorkeur. Voor het toevoegen van een nieuwe foreign key wordt het wel ingewikkelder om dezelfde volgorde aan te houden; je moet namelijk de bestaande tabel droppen en opnieuw aanmaken. Daarvoor moet je eerst je gegevens bewaren die je achteraf weer moet importeren. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |