Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   twijfel.. Kunnen jullie helpen met (gehoorde) ervaringen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1291119)

Poesket 25-10-2005 17:06

twijfel.. Kunnen jullie helpen met (gehoorde) ervaringen?

Ik twijfel dus tussen 3 HBO opleidingen.

1. Media & informatie Managment, hva

2. Personeel & arbeid, leiden/den haag/amsterdam

3. Vastgoed & makelaardij, rotterdam

Hebben jullie hier verhalen over gehoord? Doen jullie de opleiding die mij eventueel verder zouden kunnen helpen?
Dingen als organisatie, vakken, rooster en opleiding algemeen interesseren mij met name.

Krummeltje 25-10-2005 18:33

Alsof je je door het feit dat je een vrouw bent moet laten tegenhouden om makelaardij te gaan doen. Echt de grootste onzin overigens, minder serieus genomen worden omdat je een vrouw bent...?

Snees 25-10-2005 19:06

Tegenwoordig zijn er juist heel veel vrouwelijke makelaars. Er zijn alleen veel vrouwen die niets doen met hun makelaarsdiploma.

Miracle 25-10-2005 19:43

Over personeel en arbeid hoor ik eigenlijk vooral goede verhalen. Die in Zwolle schijnt erg goed te zijn. :)

Nyawa 26-10-2005 08:15

Mijn moeder is makelaar en die wordt echt wel serieus genomen hoor :).

Poesket 26-10-2005 10:57

oke leuk dat jullie reageren maar ik wil eigenlijk niet echt commentaar horen op het geen waarom ik twijfel, maar meer over de opleidingen. Zoals in de eerste (start) post aangegeven..

Miracle 26-10-2005 11:22

Citaat:

Eerised schreef op 26-10-2005 @ 11:57 :
oke leuk dat jullie reageren maar ik wil eigenlijk niet echt commentaar horen op het geen waarom ik twijfel, maar meer over de opleidingen. Zoals in de eerste (start) post aangegeven..
Nou ja, dan is het misschien handig als je er bij verteld waar je het wilt doen? Het lijkt me dat veel dingen op verschillende hogescholen verschillen.

Poesket 26-10-2005 17:35

Citaat:

Miracle schreef op 26-10-2005 @ 12:22 :
Nou ja, dan is het misschien handig als je er bij verteld waar je het wilt doen? Het lijkt me dat veel dingen op verschillende hogescholen verschillen.
dat staat in de eerste post

Miracle 26-10-2005 18:00

Citaat:

Eerised schreef op 26-10-2005 @ 18:35 :
dat staat in de eerste post
Pardon. :bloos:

MightyMarcel 26-10-2005 18:53

vriendin van me doet P&A in leeuwarden; best leuke studie hoor, wel veel theorie volgens haar, ze zou liever wat meer 'praktische' dingen leren. (ze leert dus voornamelijk erg globale theorieen en zo).

Thirsa 27-10-2005 13:49

Ik doe P&A in Rotterdam, ben net een maand bezig maar tot nu toe bevalt het me heel goed. Het is bij ons een kleine opleiding en heel persoonlijk allemaal.

Wat het rooster betreft, ik heb 3 dagen in de week les en dat zijn in totaal 6 lessen van 90 minuten. Erg weinig vind ik zelf. Dit jaar lopen we 2 weken stage (wat ik ook jammer vind, ik zou liever wat langer stage lopen, maar opzich ook wel logisch in het eerste jaar)

De vakken die ik nu heb in het eerste kwartaal:
ICT
Bedrijfskunde
Personeelsmanagement
Recht
Communicatie
SLC (niet echt een vak, maar oke)
En we hebben dan een project.

Als je verder nog iets wilt weten vraag je het maar :) Ik weet natuurlijk niet hoe het is op de andere scholen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.