![]() |
na zomer
Een blaadje hier een drupje daar,
de zomer heeft haar koffers klaar. De herfst komt aangedenderd, met luid gebrul en kattenkwaad, Met vleugjes rood bij dageraad. en ik kan enkel dromen, laat die regen nu maar komen! Spatspat in mijn modderbad, pas op, je wordt nog nat! Laat die vieze kleren drogen in de late avondwind. Laat zwart rood overwinnen en de nacht zijn taak vervullen. Morgen weer een nieuwe dag, waarin je alles dromen mag. |
Het einde is leuk en mooi afsluitend.(laatste 2 zinnen)
"laat die regen nu maar komen!"; dat is een rijmzin die mij stoort, veel te gedwongen. Vanwaar strofe 3 ineens geen rijm? Het is verder wel een leuk gedichtje om te lezen, al heb ik nu zo onderhand wel genoeg van alle herfstgedichten. Vanwaar de zin: "en ik kan enkel dromen"? Hoe bedoel je dat in de context? |
bedankt voor je reactie.
hmm, raar dat je die zin zo gedwongen vindt overkomen.. Die zin kwam eigenlijk als vanzelf ofzo, maar mss moet ik er nog even naar kijken. Ow, dat van "en ik kan enkel dromen, laat de regen nu maar komen," slaat op het feit, dat het officieel wel herfst is, maar het nog steeds ontzettend mooi weer is ;) Ik denk trouwens dat nu je dit weet, je die zin met die regen mss niet meer zo gefroceerd vindt. 1 strofe zonder rijm vond k op de een of andere manier wel speels overkomen. |
Wel een vrolijk herfstgedichtje!
Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat bij mij het ritme even stokte bij Laat zwart rood overwinnen Omdat de twee kleuren zo vlak achter elkaar staan las ik de regel veel langzamer dan de rest. Verder vond ik het gewoon leuk om te lezen! laat die regen nu maar komen! |
Het begin lijkt erg op een nieuwjaarsbrief, zo'n schattige rijmpjes. Der laatste stroof klinkt veel serieuzer, de laatste twee verzen maken het af (y)
|
bedankt voor jullie reacti :)
|
Wat een leuk gedicht om te lezen!
Ik word er serieus blij van! :D |
ik had echt het zelfde als Sprakeloos, werd er vrolijk van, vind het echt een leuk en vrolijk gedicht (Y) het leest lekker weg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07. |