![]() |
[videokaart] te heet?
als je videokaart (gforce 6600 GT) bij rust ~62 graden is, is dat dan normaal, of moet ik een nieuwe koeler kopen?
|
Volgens mij vrij normaal..Naja,hij is iig niet stuk, maar ik zou alsnog extra koeling in mn PC bouwen als ik jou was
|
nm moederbord houd het rond de 40 graden, mn cpu ook, en mn harde schijf ook, dus ik neem aan dat ik het op de grafische kaart moet bouwen?
|
Prima temperatuur hoor, niks om je druk over te maken :)
Grafische kaarten worden vrij warm. |
ik vind em toch aardig heet, mij 6600gt is 39 graden in rust met passieve koeling (gemeten met everest)
|
Hm, volgens mij heb je wel een beetje gelijk:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19 |
Mijn GPU (6600GT AGP) is in rust 50 graden en op full load 80 graden, zit dus helaas geen OC mogelijkheid.. :(
|
ik heb ook met everest (home) gemeten, maar ik vroeg me af of iemand een programma kent waarmee ik onder het gamen kan meten?
|
Citaat:
|
Een videokaart kan toch makkelijk 100 graden Celcius worden?
Een 6600GT is passief gekoeld, dus misschien zou je wat betere airflow moeten creëeren in je kast. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb net een halfuurtje/uurtje BF2 zitten doen (alles op standaard), maar het maakt niet zoveel uit, ik kom nog steeds rond 62, dus het zal wel goed zijn :)
|
jongens, zijn jullie nu dom of zo? mijn oude 6600GT met vf700alcu werd 60 max als hij &àà of !à word moet je je zorgen maken:
pas bij artis of groene vlekken reboots mijn X850XT word stock !à graden, dus niet zeuren |
Typ eens normale getallen, aan "!a" heb ik niet zoveel :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar stock word mijne dus 80º dus geen zorngen te maken, pas als je PC uitvalt of je krijgt arti's moet je je zorgen maken. Een GPU gaat sowieso terug throttelen bij een graad of 120ºC. daarnaast passief of niet, er zit altijd een heatsink op, en iedereen heeft een verschillend systeem, airflow, koeling, staat op een andere plaats en noem maar op. dus het boeit allemaal voor geen flikker bij andere mensen. |
Ik heb een Leadtek 6600GT 128MB DDR3 AGP8X, hoe warm mag die nou worden? Rivatuner geeft heel iets boven de 80 graden aan onder full load. Ik wil hem graag OC'en, maar hem niet opblazen :p Ik dacht eerst dat max 80 was, maar nu haal ik uit jouw bovenstaande post wat anders..
|
Die GPU Core mag 120ºC worden, al is 80ºc voor een 6600 GT erg hoog, zet er eens een VF700Cu op en zorg voor een goede fan die de hete lucht wegblaast en aanzuigt.
Daarna kan je gaan overlocken :) Zit veel rek in die jongens, mijne liep makkelijk op 600/1200 Wel een asus |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |