![]() |
Kamerhuur
Ik ben heel benieuwd wat de gemiddelde student aan kamerhuur betaalt, gewoon uit nieuwsgierigheid ;) Reken hiervoor de prijs incl gwl. Deze poll is niet bedoeld voor mensen die samenwonen.
En waar wonen jullie? Is de kamernood groot? Ik betaalde 280 euro voor mijn eerste kamer (particulier) en 220 voor mijn huidige kamer (SSH). Ik woon in Utrecht. |
280 e per maand
|
280 = huur + 100 euro gwl (schatting) = 380...
krijg (als het goed is per 1 jan) een 2-apartement met keuken, douche, kelder en tuin in rotterdam (oude noorden). Krijg huursubsidie, betaal dan 190 huur. En ik ga hem onderverhuren, dus heb ik een kamer voor +- 150 :). |
Ik woon in Maastricht, buiten het centrum, en betaal 260 incl. voor mn kamer van 28 m2.
|
225-250
Maar ik huur exclusief. Dit is een benadering. |
395 euro, maa rik woon op de campus van de hotelschool in Maastricht. Harstikke leuk enzo, maar wel verdomde duur voor ene hokje van nog geen 3 bij 3 en matige facilitaire voorzieningen
|
Citaat:
euhm zelfstandige studio in oud west van zo'n 45 m2 voor 180 excl. dus rond de 250 maar samen met mn vriend. antikraak. |
Ik betaal 178 euro excl. voor 12 m2 en een eigen losse keuken en omdat we maar met z'n tweeen in dit huis wonen vrij veel aan vaste lasten, kom rond de 240 uit. Ik woon in het centrum van Groningen, ik vind het best redelijk. Ik baal alleen van de hoge vaste lasten, vooral opgeschroefd door maar 2 in plaats van 3 mensen in dit huis te laten wonen (n)
|
€ 175 voor 10 m2. Ik woon in de centrumring van Utrecht.
|
Ik betaal 240 euro inclusief internet, voor een kamer van 16m2 met eigen keuken, badkamer delen met familie, kamer is 10 minuten van de uni en 5/10 minuten van de stad. In Nijmegen.
|
ik woon thuis en betaal nix :D
|
€240 voor een kamer van 16 m², vlakbij het centrum en station in Nijmegen.
|
360 in Groningen voor 23 m2 incl.
|
Hm ik geloof dat Nijmegen financieel aantrekkelijker is dan Groningen...
:eek: @ stefano, dat is wel heel veel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
275 voor 26m² 100 meter vanaf het centrum van Delft
Trouwens is ook incl televisie, internet en telefoon |
een kleine 280 euro incl. gas, water, elektriciteit, vve, kabel, internet en krant
|
240 incl voor 7 m2 + 12 m2 vlakbij het centrum van Groningen :)
|
Citaat:
|
Euro 225,- (hoort dat nou bij 200-225 of 225-250?)
incl, nabij centrum van Groningen. Ca. 16m2. |
Citaat:
|
Ongeveer 300 euro inclusief :)
Heb hiervoor een eigen huisje (totale oppervlakte 35m2) met voor- en achtertuin, in Leeuwarden :) |
Ik denk overigens dat de poll intressanter was geweest als je de huurprijs/m² had gedaan.
|
€ 275 per maand.
17 m2, driehoog, Tilburg. |
Mijn kamer in Leuven was 225 euro incl vorig jaar (hier zat de huur in en het internet en 15 euro voorschot voor gas, water en licht, aan het eind van het jaar hoefde ik maar 10 euro bij te betalen dus het was eigenlijk wel de 'echte' incl huur). Komend jaar is de huur verhoogd naar 230 euro maar ik woon er nu niet meer. Kamer was 12m2 en gedeelde douche, keuken en toilet met 7 anderen.
|
326 euro, 18m2
Incl gas, water licht, internet, schoonmaak, gezamelijke woonkamer, fietsenkelder en tuin. |
Citaat:
|
245,- voor 13,8m² in hartje Leiden, dit is wel incl. schoonmakers en wc papier! :o
|
Citaat:
|
36m2, eigen douche, toilet + keuken --> 400 incl alles (gwl, schoteltv en internet) maar ik woon er samen met mijn vriend, dus: 200 per maand voor mij! :) Het is alleen jammer dat ik alsnog met het OV er een half uur minimaal over doe om naar school te komen, maar so be it. Ik ben dik tevreden!
|
ongeveer 15 m2
prijs 270 inclusief in het centrum van Maastricht. |
175 inclusief, 10 m2, Tilburg. Maar je moet wel elk jaar +/- 150 euro bijbetalen aan gas/water/licht omdat dat best veel verbruikt wordt :/ dus zeg maar 190 per maand dan.
|
300 euro incl. voor 16m2 in alphen a/d rijn hartje centrum
|
€256,- incl. voor 24m2, eigen studio (eigen keuken + badkamer), helaas wel zonder internet en tv (moet je apart voor bijbetalen). In Amsterdam.
|
Citaat:
|
300 incl. centrum haarlem 18m2 + 24m2 dakterras
|
Heb een eigen huis voor 400 incl gwe, schoonmaak, voor en achter tuin, schuur. 5 min van uni, 15 van centrum...in Nijmegen
|
een huurhuis met z'n drieën voor 300 per maand exclusief.
na aftrek huursubsidie 195 per maand. dus 65 euro per persoon per maand aan kale huur. :cool: internet en tv komt geloof ik rond de 10-15 euro per maand uit. GWE was geloof ik rond de 75 per maand. dus rond de 150 per maand. 5 minuten van het centrum en 20 van de uni. in Nijmegen. ik hou van nijmegen. :D in enschede betaalde ik iets van 180 incl. voor 16m2 nu heb ik 11m2, maar wel een woonkamer van 35m2 erbij. en dan nog iedere maand geld tekort komen :o :bloos: |
375 euro inclusief voor zo'n 45 vierkante meter ofzo?
Is een benedenwoning met tuin. Eigen deur etc. |
213 euro, Nijmegen (5 minuten van uni, 10 minuten van centrum) (inclusief). Keuken delen met 15 anderen, wc en douche met ongeveer 8.
|
Ongeveer 650 euro per maand met z'n tweeen voor een huis van 90 m2 in hartje centrum van Hengelo. (T is alleen geen kamerhuur)
|
Citaat:
NB: ik krijg wel huursubsidie, daardoor wordt het goedkoop. De 'echte' huur is 332,- incl. Nooit gehoord van de containerwoningen? :p |
Citaat:
ieder zijn ding, mijn zusje vond t ook geweldig hoor. Veel plezier iig :) Ik werd in 1 weekend al knettergek.:o |
335 incl. voor een 1 kamer appartement met eigen keuken en badkamer en ingang.
op begane grond dus ook nog met groot terrein voor de deur. maar ik hoop binnenkort bij mijn vriend te gaan wonen |
210e
hartje enschede. 2 kleine kamertjes |
Iets buiten het centrum van groningen heb ik 25m2 +eigen keuken+eigen badkamer voor 280 (das na aftrek van huursubsidie, zonder die aftrek is de kamer 390)
|
5 minuteh van het centrum van Utrecht, een zolderkamer van..18m2 ofzo, voor 325,-, incl.
|
140 incl. voor 9m2 :D (y)
Ow jah, te Eindhoven |
220 voor 14m2 in Utrecht
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24. |