![]() |
koortslip
he heb een koortslip heeft iemand een hele goede tip er tegen???
Alvast zooooo bedankt!!! Groetjes!! Doie cremes helpen niet echt vandaar :eek: :p |
beetje ether erop doen, maar dat werkt meestal alleen bij een beginnende koortslip... :s dus voor de volgende keer dan maar denk ik :) maar het killt iig de bacterien die het veroorzaken
|
Hou 'em goed schoon, en het maakt in principe niet uit wat voor merk koortslipcreme je erop smeert, die dingen moet je uitzitten.
Welk merk dan ook, als er maar aciclovir inzit. :) |
teatree-olie!
ik had het ook van iemand gehoord en bij mij hielp het wel. ik had een klein blaasje (t was nog niet heel erg), en toen begon ik het een paar keer per dag aan te stippen. toen is ie zeg maar niet meer verder gegroeid, het was ff 'bevroren' en na een aantal dagen was t helemaal weg :) |
uit laten drogen (dus niet de hele dag over likken) en ijsblokjes op doen. (tot het echt pijnlijk koud is)
verder natuurlijk niet zoenen en bij baby's uit de buurt blijven. |
Ik heb hem een keer met een hete (steriele) naald doorprikt, een dag later zat er een korstje op en die dag daarna was 'ie weg..
|
Als je er een aan voelt komen, brandspiritus over heen deppen.
|
Citaat:
|
Even voor de duidelijkheid: Het is dus niet zo dat je niet besmettelijk bent als je geen blaasje hebt. Je kan ook besmettelijk zijn zonder blaasje. Natuurlijk ben je met wel besmettelijker omdat je meer virus hebt.
70 tot 80 % van de bevolking heeft antistoffen tegen Herpes Simplex type 1 (meestal de veroorzaker van de koortslip, type 2 kan ook, maar die komt meer genitaal voor), maar lang niet iedereen krijgt een koortslip. Veel mensen zijn er dus ook al lang mee in aanraking geweest. (Maar orale sex blijft toch een minder goed idee) Verder: Creme tegen koortslip. Zitten antivirale middelen in, maar duurt een paar dagen voor het fatsoenlijk werkt. Helaas is er geen echt goede oplossing. Op den duur kunnen deze middelen wel minder gaan werken door resistentie. |
Zovirax, zovirax zovirax \o/
|
Je kunt twee dingen doen:
Op de korte termijn (nu): zo'n anti-koortslip creme. Het zal geen denderend effect hebben, maar het werkt toch wel. Voortaan als je een koortslip voelt opkomen, moet je gelijk beginnen met smeren: zo voorkom je dat het wondje groter wordt. Op de lange termijn: een koortslip treedt vaak op als je weerstand wat minder is, bijvoorbeeld na/tijdens ziekte of wanneer je een tijd weinig slaap hebt gehad o.i.d. Hier kun je dus ook rekening mee houden. |
Citaat:
|
Citaat:
De topicstarter beweert alleen dat het helemaal niet helpt. Nee, bij zo'n grote zweer misschien niet, maar daarom moet je er ook gelijk mee beginnen. |
Als je een goede creme hebt, bijv zovirax helpt die meestal wel, anders kan je ook even langs de huisarts gaan die kan je dan meer advies geven :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |