![]() |
TBS-ers
Ik heb samen met een klasgenoot een presentatie voor maatschappijleer. Het is een debat en onze stelling luidt:
TBS-ers die in hun proeftijd ontsnappen moeten levenslang opgesloten worden. We hebben wat argumenten voor, maar ook argumenten tegen nodig. Discussie geopend. :rolleyes: |
Levenslang lijkt me te lang voor bepaalde zaken, bovendien kun je niet alles over een kam scheren.
|
Tegenargument:
Ik denk dat we het eens kunnen zijn over het feit dat TBS-ers over het algemeen genomen niet geheel sporen. Dat is de reden dat ze TBS opgelegd hebben gekregen, dunkt me. Deze mensen kunnen over het algemeen niet altijd de consequenties van hun daden inzien, en wanneer ze ontsnappen hebben ze wellicht ook geen idee van wat ze doen of wat voor een gevolgen dit heeft. Ik denk dus dat het geen zin heeft om deze maatregel door te voeren, omdat de TBS-er niet zo rationeel nadenkt als wij allen willen. Dit is ongetwijfeld mooier te formuleren, maar dat mag je zelf doen. |
In je proeftijd ontsnappen? :confused:
Tijdens je proeftijd mag je toch gaan en staan waar je wilt zolang je maar geen nieuwe misdaden pleegt, ofzo? Zoals in feite voor de rest van de inwoners van Nederland geldt? :p Je bedoelt vast verlof of zoiets. :o |
Tegen: hoge kosten.
uiteindelijk vind ik dat die mensen gewoon geen recht meer mogen hebben op vroegtijdige stop en andere luxere dingen als proefverloffen enz. maar deze voortaan begeleid. |
Mijn stelling luidt:
Mensen die de sarcasme-smiley misbruiken moeten permanent verbannen worden van het forum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ten eerste: Ertur heeft gelijk.
Ten tweede: Ontsnappen staat niet in verhouding tot levenslange gevangenisstraffen, tenminste niet volgens mijn normen en waarden. |
Citaat:
|
Er was toch zo'n TBSer die tijdens zen verlof een meisje had ontvoerd en ook had verkracht dacht ik?
mja iig levenslang is te lang, maar ze kunnen er altijd nog een jaar of 5 bij optellen, als straf zeg maar |
Citaat:
|
Er is ook een kerel die vanaf zijn zeventiende TBS doet en daar nooit meer onderuit zal komen, hoewel ondertussen bewezen is dat hij nooit een meisje heeft verkracht.
|
Citaat:
|
Hoezo, levenslang opsluiten? Wat is er mis met opknopen?
|
Hier zijn genoeg topics over te vinden met de zoekfunctie, we hoeven niet die hele discussie opnieuw te voeren omdat jij een werkstuk moet maken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |