![]() |
de Nationale bijbeltest...
is nu bezig. Op internet kun je hem ook maken via www.denationalebijbeltest.nl
Wat is de score? En als je hem via tv kijkt, hoe gaat/ging het? Mijn score een 9 |
dat weer? 8.8.
laat ik in mijn enthousiasme god in 7 dagen de wereld hebben laten schapen.. |
een 4.5 :o
|
ik heb de laatste paar vragen (de laatste 5 ofzo) het antwoord gezien op tv, ik zal wel even kijken wat ik ervan terecht breng, ik denk tussen de 6 en 7
|
zoo ik had een 8,2 :cool:
|
Citaat:
|
:|
|
een 3,8 :o
|
4,1
|
4,8
Valt me nog best mee voor iemand die geloof ziet als een gezwel dat de wereld ziekmaakt en uiteindelijk zal verwoesten :) |
6
God schiep de aarde helemaal niet in 6 dagen, maar eerder, want hij schiep de dieren en de mens ook nog en die zijn geen onderdeel van de aarde (n) :o |
5.9
|
Een 9. Maar opensplijtende grond is volgens mij niet hetzelfde als een aardbeving. :o
|
6,1.
Veel domme fouten gemaakt, maar ook een aantal goed gegokt. |
Goh, ik had een 7,5. En dat voor een rabiate atheist...
|
Citaat:
|
Het zijn voornamelijk feitenvraagjes over de verhalen uit het Oude en Nieuwe Testament. Die kennis zegt niets over Nares kunde of onkunde om over het geloof als maatschappelijk fenomeen te kunnen discussieren.
|
4.4:cool: hieruit blijkt dat mijn ongelovigheid wordt bewezen:p
|
Citaat:
|
4,4
Mja, ik wist wel dat ik niet zoveel van de bijbel wist, dus het valt me nog mee. En het oude testament ken ik duidelijk beter dan het nieuwe:p |
8.1
|
Een 5,9 (25 vragen uit 43 goed, met drie ontzettend domme fouten). Valt me nog heel hard mee, aangezien ik niet gelovig ben en mijn bijbelkennis voor het grootste deel bestaat uit van-horen-zeggen en voor een klein deel uit daadwerkelijk de bijbelpassage te hebben gelezen. Bijbel en Taal ging me het beste af (taal is mijn ding), ik liet het volledig afweten bij Familie.
Wat voor waarde hecht ik hier nu aan? Net zoveel als wanneer het een test was over Lord of the Rings, of The Canterbury Tales. Het is een test over een boek (meerdere boeken, zo je wilt), niet meer, niet minder. |
6,2.
Niet slecht, voor een atheist :) |
7 :)
|
8,6 mja.....kan beter
|
een 4.4 ( 19 vragen maar goed) hmzz slechtt
|
Ik heb m'n score niet berekend, maar ik wist het antwoord op de meeste vragen, dus ja, wat zal het zijn. Ongetwijfeld de best scorende agnost. :o
|
3,2
En ik schaam er er niet eens voor :) |
8,2, hoe tof.
|
een 5 :)
|
Citaat:
|
Een 9,7
Ik had beter moeten weten met zo'n simpele test. En dan nu nog een paar vraagjes aan de liefhebber: 1) Hoe oud was Jezus ongeveer toen hij begon met prediken? A 20 B 30 C 40 D 50 2) Welke zoon van Noach geld als voorouder van Abraham? A Sem B Cham C Japhet D Henoch 3) In welk evangelie staat dat Jezus werd geboren in een stal? A het evangelie naar Mattheus B het evangelie naar Markus C het evangelie naar Lucas D nergens 4)Hoe wordt Esau ook wel genoemd? A Edom B Israel C Moab D Ammon 5) Aan welke stam werd Jeruzalem tot erfdeel gegeven? A Juda B Benjamin C Zebulon D Efraim 6) Wie is de eerstgenoemde priester van God in de bijbel? A Eli B Jetro C Melchisedek D Aaron 7) Waar lag de dorsvloer van Arauna? A) bij Hebron B) bij Bethel C) bij Damascus D) bij Jeruzalem 8) Welke richter was linkshandig? A) Jefta B) Ehud C) Simson D) Gideon 9) Abel was een ... A Tentenmaker B Koning C Schaapherder D Landbouwer 10) En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal ... voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. A Jezus B David C Juda D Mij |
Citaat:
|
Ik had een 5,1.
|
4.7
|
Een 5.6 :eek:
|
8,8
|
Citaat:
|
Citaat:
|
4.2
|
En dan nu nog een paar vraagjes aan de liefhebber:
1) Hoe oud was Jezus ongeveer toen hij begon met prediken? A 20 B 30 C 40 D 50 2) Welke zoon van Noach geld als voorouder van Abraham? A Sem B Cham C Japhet D Henoch 3) In welk evangelie staat dat Jezus werd geboren in een stal? A het evangelie naar Mattheus B het evangelie naar Markus C het evangelie naar Lucas D nergens 4)Hoe wordt Esau ook wel genoemd? A Edom B Israel C Moab D Ammon 5) Aan welke stam werd Jeruzalem tot erfdeel gegeven? A Juda B Benjamin C Zebulon D Efraim 6) Wie is de eerstgenoemde priester van God in de bijbel? A Eli B Jetro C Melchisedek D Aaron 7) Waar lag de dorsvloer van Arauna? A) bij Hebron B) bij Bethel C) bij Damascus D) bij Jeruzalem 8) Welke richter was linkshandig? A) Jefta B) Ehud C) Simson D) Gideon 9) Abel was een ... A Tentenmaker B Koning C Schaapherder D Landbouwer 10) En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal ... voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. A Jezus B David C Juda D Mij Mmm :| |
1) Hoe oud was Jezus ongeveer toen hij begon met prediken?
A 20 B 30 C 40 D 50 2) Welke zoon van Noach geld als voorouder van Abraham? A Sem B Cham C Japhet D Henoch 3) In welk evangelie staat dat Jezus werd geboren in een stal? A het evangelie naar Mattheus B het evangelie naar Markus C het evangelie naar Lucas D nergens 4)Hoe wordt Esau ook wel genoemd? A Edom B Israel C Moab D Ammon 5) Aan welke stam werd Jeruzalem tot erfdeel gegeven? A Juda B Benjamin C Zebulon D Efraim 6) Wie is de eerstgenoemde priester van God in de bijbel? A Eli B Jetro C Melchisedek D Aaron 7) Waar lag de dorsvloer van Arauna? A) bij Hebron B) bij Bethel C) bij Damascus D) bij Jeruzalem 8) Welke richter was linkshandig? A) Jefta B) Ehud C) Simson D) Gideon 9) Abel was een ... A Tentenmaker B Koning C Schaapherder D Landbouwer 10) En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal ... voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. A Jezus B David C Juda D Mij Zover ik weet zijn dit de goede antwoorden, zo niet dan moet je het maar zeggen ;) |
7 voor de atheist
Maar ik moet er wel bij zeggen ik vond t echt een kut test . Jezus zei ik ben de alfa en de .... , ja niet de beta natuurlijk. Als je dat niet weet ben je wel erg stom. Net als 'wat betekent 'een wet van meden en perzen'?' Geen idee wat het bijbelverhaal erbij is, dit is gewoon algemene woordenschat. Ik heb dit op minimale bijbelkennis gehaald. |
Citaat:
|
Een 4,3... Voor iemand die nog nooit een bijbel heeft aangeraakt vind k t erg netjes...
(18 van de 42 vragen goed...) |
1) Hoe oud was Jezus ongeveer toen hij begon met prediken?
A 20 B 30 C 40 D 50 2) Welke zoon van Noach geld als voorouder van Abraham? A Sem B Cham C Japhet D Henoch 3) In welk evangelie staat dat Jezus werd geboren in een stal? A het evangelie naar Mattheus B het evangelie naar Markus C het evangelie naar Lucas D nergens 4)Hoe wordt Esau ook wel genoemd? A Edom B Israel C Moab D Ammon 5) Aan welke stam werd Jeruzalem tot erfdeel gegeven? A Juda B Benjamin C Zebulon D Efraim 6) Wie is de eerstgenoemde priester van God in de bijbel? A Eli B Jetro C Melchisedek D Aaron 7) Waar lag de dorsvloer van Arauna? A) bij Hebron B) bij Bethel C) bij Damascus D) bij Jeruzalem 8) Welke richter was linkshandig? A) Jefta B) Ehud C) Simson D) Gideon 9) Abel was een ... A Tentenmaker B Koning C Schaapherder D Landbouwer 10) En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal ... voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. A Jezus B David C Juda D Mij |
maar een 7,7..
had toch wel iets meer verwacht! |
Een 8, niet slecht voor een agnostische existentialist..
|
hij doet t niet :(
|
Hoe oud was Jezus ongeveer toen hij begon met prediken?
A 20 B 30 C 40 D 50 2) Welke zoon van Noach geld als voorouder van Abraham? A Sem B Cham C Japhet D Henoch 3) In welk evangelie staat dat Jezus werd geboren in een stal? A het evangelie naar Mattheus B het evangelie naar Markus C het evangelie naar Lucas D nergens 4)Hoe wordt Esau ook wel genoemd? A Edom B Israel C Moab D Ammon 5) Aan welke stam werd Jeruzalem tot erfdeel gegeven? A Juda B Benjamin C Zebulon D Efraim 6) Wie is de eerstgenoemde priester van God in de bijbel? A Eli B Jetro C Melchisedek D Aaron (Hogepriester dan, ik weet niet of je hier verschil tussen maakt) 7) Waar lag de dorsvloer van Arauna? A) bij Hebron B) bij Bethel C) bij Damascus D) bij Jeruzalem 8) Welke richter was linkshandig? A) Jefta B) Ehud C) Simson D) Gideon 9) Abel was een ... A Tentenmaker B Koning C Schaapherder D Landbouwer 10) En gij, Betlehem Efrata, al zijt gij klein onder de geslachten van Juda, uit u zal ... voortkomen die een heerser zal zijn over Israël en wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. A Jezus B David C Juda D Mij |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52. |