![]() |
[webserver] Webserver met php mysql support
Ik zoek het liefst een all in one webserver die php en mysql ondersteunt.
Weet iemand zon soort pakket Als dit niet te vinden is en niemand het kent dan het lieft een zon simpel mogleijke server die beide formaten kan ondersteunen na installatie vna php en mysql dus kom aub niet aan me apache dat is veel te uitgebried de weserver zal ook alleen maar ff aanstaan als ik een html test alvast bedankt. |
Eerlijk gezegd is er niks makkelijkers dan Apache... :|
PHP installatie is 5 regels manual en MySQL ook zoiets... |
XAMMP pakket is handig. Apache is niet moeilijk. Het enige wat je hoeft te doen is op xammp_start te klikken na de installatie.
En heb je voor het testen van html ee webserver nodig? :s |
Citaat:
of er moet een plugin voor me browser te vinden zijn die dat voor je doet |
XAMMP, dat superduck aanraade, is een uitstekend pakket.
Het bevat een mysql server, apache- en phpserver. Deze kan je zonder problemen installeren en is via een programma (wat mee word geinstalleerd) makkelijk te beheren. En hiermee kan je dus ook je html script uittesten. Citaat:
Ik vind een javascriptje programmeren 'moeilijker' dan een apache server installeren en instellen. |
Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar iets hoefde in te stellen eigenlijk :| Je draait de installer gewoon.
|
Offtopic: Ja, maar dan maak je wel gebruik van de basis instellingen, superduck.
|
heel leuk en aardig dat apache geod werkt
maar dat is veel te uitgebreid voor wat ik wil doen het lieft heb ik gewoon een exe die poort 80 open dumpt voor mijn en gewoon een index.php bestand uitleest dan is het allang goed het gaat alleen om het leren en des server wil ik graag zo simpel mogleijk voor dit doel maar kent er dus iemand zon totaal pakkeet http + php +sql *ik bedoel je gat ook geen office instaleeren als je een .bat file wilt maken dat doe je gewoon in kladblok* magoed alvast bedankt voor de tips |
Een webserver met minder mag zich geen webserver noemen...
En je wil er al PHP bij, dus een eenvoudige filewebserver kun je ook al niet nemen. Maar om Apache allene te laten werken hoef je helemaal niks in te stellen volgens mij, gewoon de installer. PHP zul je uiteraard wel even moeten installeren, maar als 5 regels al teveel is... Je zult uitkomen bij Apache of IIS, Apache is een stuk makkelijker :) En dingen als XAMMP is leuk, maar niet voor een productieomgeving. |
alleen PHP installeren? kun je de output door de execute laten parsen, heb je helemaal geen webserver nodig
of lul ik nou weer 'ns dom? |
Citaat:
Maar dan kun je de files niet aan andere serveren, en dat wil hij wel neem ik aan ;) |
Citaat:
kzal es kijken of ik php aan firtefox kan hangen |
Nee. Dat kan niet.
Ik denk dat mensen al tot in den treure gezegd hebben hier, maar php is een serverside taal. Met als gevolg dat een php interpreter aan de kant van de serverside nodig is, om het te gebruiken. De browser krijgt geen php te zien! Dus inderdaad, je makkelijkste optie is apache. Nog makkelijker (uiteindelijk) is linux/bsd te installeren met apache, mysql, perl en php, en met iets als quanta ontwikkelen. |
Je kunt PHP als apache module (serverside dus ja) gebruiken, maar ook gewoon in CLI mode hoor. :)
Ook wel standalone genoemd, gewoon een executable PHP parser dus. |
Citaat:
MySQL kan ook, die kan draaien zonder webserver, maar ook hier geld,alleen aan jou zijde. Wil je dus een PHP bestand (met eventueel MySQL queries) online zetten zodat anderen hem zien kan niet (tenminste, de gebruik krijgt dan alleen je PHP source te zien) |
Kheb nu appache geinstalleerd en het gezeik begitn al
ikkan geen bestanden schrijven en nee de php code is goed dus ik neem aan dat appache ergens ligt te vervelen weet iemadn hoe dat opgelost kan worden ? |
ja, de schuld niet bij de verkeerde leggen..
apache heeft er namelijk geen zak mee te maken of je bestanden kunt schrijven of niet... |
miss de permissies ofzo
maar de php code is gewoon wel ok maa rhij doet nix met het bestand lezen lukt btw wel maar zie ander topic dat is het topic dat ik voor het apache probleem heb gestart |
Citaat:
|
apachre + php werkt prima
maar olgrnd probleem is dat ik met php 5 die verrekte mysql niet goed erin krijg php kent de dll voor mysql niet hoevel die in het patch ind e zelfde directorywe en in de extansie directory van php staat |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |