![]() |
Vanochtend, toen het nog avond was.
Vanochtend, toen het nog avond was
Tijdens de nacht van volle maan op de grens van gisteren en vandaag verried het avondrood de dageraad verliep haar leven vredig en gestaag maar leidde ze een wankelend bestaan In het donker slaapt ze honderd dromen waarin ze duizend stappen zet richting de rand van het onbekende heeft de schone fantasie haar gered maar kon ze aan de dood niet ontkomen Zo, mijn eerste gedichtje hier. Commentaar? :) |
Ik weet niet of ik het mooi vind, het is appart... Ik houd wel van termen als "Vanochtend, toen het nog avond was" maar er zit niet echt... sja, wat aantrekkelijks in je verhaal. Het is niet te volgen... Hoewel er wel een beetje een lijn in zit...
"En dat verliep haar leven vredig en gestaag maar leidde ze een wankelend bestaan" Dat klopt niet, is misschien de bedoeling maar... sja... Hmm, kweenie... |
Ik zou de laatste zin veranderen in iets als 'maar kon ze aan de dood toch niet ontkomen', omdat het daardoor net wat lekkerder loopt. Ik vind het voor een eerste gedicht zeker goed, ik herken mijn eigen schrijfstijl van een paar periodes geleden (ja ik werk met periodes waarin ik altijd een hele andere stijl heb haha) er in. Beetje dromerig taalgebruik, niet al te expliciet.
In het donker slaapt ze honderd dromen Dit vind ik een hele leuke zin; die spreekt aan (y). Ga zo door iig. |
Citaat:
Het is niet helemaal eerste gedicht, maar hier, op dit forum wel ;) de gedichten van hier voor zijn gewoon BRAK om het maar even zo te zeggen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |